שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נר שלישי בסימן ניצולי השואה בישראל והעולם
ועל ניסך
נר שלישי הודלק ברחבת הכותל והוקדש לניצולי השואה. במעמד נכחו כ-100 ניצולי שואה יחד עם ראש עיריית ירושלים, רב הכותל ויו״ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה
| צילום: הקרן למורשת הכותל

הערב (שלישי), הודלק נר שלישי של חנוכה, במעמד הרבנים יצחק דוד גרוסמן, הרב הגאון שמואל רבינוביץ, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מזכיר הממשלה מר שלום שלמה, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל סולי אליאב, המשנה לראש העיר ירושלים הרב חיים כהן, סגן נשיא ועידת התביעות בישראל מר שלמה גור, יו״ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה הגברת קולט אביטל, מנהל הקצבות הסוציאליות של ועידת התביעות בישראל ירון מרקוס יחד עם כ-100 ניצולי שואה שהגיעו במיוחד להשתתף הערב בהדלקה.

הנר השלישי הוקדש לאותם עשרות אלפי ניצולי השואה שבתעצומות נפשם נושאים את לפיד החיים. מרחבת הכותל המערבי, המקום שמסמל את חיות והמשכיות עם ישראל, אנו נושאים תפילה שאורם יוסיף ויגבר כנרות החנוכה, ויזכו לראות בבניין ישראל במהרה, בקריאה גדולה "עם ישראל חי"!

במעמד זה השתתפו גם בני משפחתו של בנימין ורצברגר ז"ל אשר עבר את תלאות השואה והגיע לעבוד בכותל במסירות אין קץ, בנימין נפטר לפני כחודש בגיל 95, אך תעצומות רוחו עדין איתנו.

ראש העיר ירושלים מר משה ליאון אמר בטקס כי "יש לי זכות גדולה וכבוד גדול להדליק נר שלישי של חנוכה, יחד אתכם כאן, בכותל המערבי. מכאן אני רוצה לשלוח ברכה לכל יהודי העולם בתפוצות ובמיוחד לשורדי השואה המדליקים עמנו נר חנוכה מניו יורק; חג חנוכה שמח, שתמיד נהיה מוארים".

רבה של מגדל העמק הרב הגאון יצחק דוד גרוסמן: "חנוכה מנציח את נס פח השמן ופחות את הניצחון של המעטים מול הרבים כי על זה נלחמו החשמונאים על הרוחניות ועל הטהרה. נס פח השמן הוא סמל למלחמה של החשמונאים על הטהרה ועל הרוחניות. זכינו להדליק נרות חנוכה הלילה סמוך לשריד בית מקדשנו".

סגן נשיא ועידת התביעות בישראל שלמה גור: "התעצמות אור החנוכייה מסמלת את המסע שעשיתם אתם, ניצולי השואה, משאול תחתיות אפל שהביא עליכם הצורר הנאצי ועד לניצחון הגדול על החושך. האור שהבאתם לחייכם ולחיי כולנו בעצם ההישרדות והקמת משפחות, אתם שותפים לתחיית העם היהודי בארצו ובהקמתה של מדינה יהודית ועצמאית – מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים