שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נשיאת בימה"ש העליון בדימוס מרים נאור ז"ל
יו"ר ועדת 'נאור'
ביוני 2021 מונתה על ידי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לעמוד בראשות ועדת נאור – ועדת חקירה ממלכתית לחקירת האסון בהילולת רבי שמעון בר יוחאי
נרות נשמה | צילום: New Africa, שאטרסטוק

מרים נאור, יו"ר ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון המירון ולשעבר נשיאת בית המשפט העליון נפטרה הלילה בביתה בגיל 74, לאחר שלא חשה בטוב.

נאור, כיהנה כנשיאה מינואר 2015 ועד אוקטובר 2017. לבית המשפט העליון נבחרה ב-2003. לפני כן כיהנה בבית המשפט המחוזי בירושלים. נאור הייתה נשואה לפרופ' אריה נאור, ששימש מזכיר הממשלה בממשלות מנחם בגין והוא בנה של אסתר רזיאל נאור, חברת כנסת מטעם חירות ואחותו של מפקד האצ"ל דוד רזיאל.

ביוני 2021 מונתה על ידי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לעמוד בראשות ועדת נאור – ועדת חקירה ממלכתית לחקירת האסון בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, וכיהנה בתפקיד עד לפטירתה הפתאומית.

במהלך תקופתה כיו"ר ועדת החקירה הפגינה בקיאות ורגישות מרשימה לצרכי המגזר החרדי ולניואנסים השונים, כאשר חתרה לחקר האמת.

רק אתמול, בדיון האחרון שניהלה במסגרת ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון, אמרה נאור: "כשיצאנו לדרך ביחד, השאיפה הכי גדולה היא למנוע אסון בעתיד מאחר שאין מחלוקת על זה". חברי הוועדה מסרו כי "בתקופה האחרונה התמסרה לעבודת הוועדה ולחקר האסון הקשה, וראתה בה שליחות מן המעלה הראשונה בעשייה למען הציבור, כפי שנהגה כל חייה. הייתה שופטת בכל רמ"ח איבריה, עד יומה האחרון. חברי הוועדה וצוות הוועדה המומים ומשתתפים בצער המשפחה".


ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לנשיאת העליון לשעבר וכתב: "ברוך דיין האמת. קיבלתי בצער רב את הבשורה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר. נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים ארוכות של עשייה. בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל. מעל הכל, היא הייתה אדם של אנשים. נעימת הליכות, מתייחסת בכבוד לכל אדם ומקפידה לומר את דבריה בשלווה. דבריה היו דברי חכמים, ובנחת נשמעו.

"שיחתנו האחרונה, עם הגשת דו"ח הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון בראשה עמדה, התקיימה בטלפון. מרים נקטה משנה זהירות בתקופת הקורונה אך לא ויתרה על עמידה במשימה החשובה שהוטלה עליה. על קצה המזלג, זה מלמד יותר מכל על דמותה ועל דרכה.  הי זכרה ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הוסיף: "מדינת ישראל מרכינה את ראשה עם לכתה בטרם עת של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור. השופטת נאור תיזכר בקורות ישראל כמלכת הצדק וכאחת מהענקיות במשפט הישראלי– נבונה, ידענית ורגישה, חזקה ועצמאית, אשר ליבה לא גבה גם בשבתה בערכאות הגבוהות ביותר.

"מיכל ואני זכינו להכיר באופן אישי אותה ואת בעלה אריה באירועים ומפעלים רבים. ברמה המקצועית, זכיתי להכיר אותה בפעילותה כשופטת, שם נוכחתי מקרוב בכושר השיפוט המדהים וחדות המחשבה שלה, ביושרה הקיצונית ובמחויבות שלה ל'צדק צדק תרדוף' ו'צדק לכל', שאפיינו את דרכה. גם הציבור נחשף למעלותיה ביתר שאת כשעמדה לאחרונה בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון. תנחומיי הכנים לאהוב ליבה פרופסור אריה נאור ולכל משפחתה, מוקיריה ואוהביה".

יו"ר האופוזיציה נתניהו: "לשופטת נאור הייתה מחוייבות עמוקה למדינת ישראל ולעולם המשפט, לו תרמה רבות במהלך חייה. בבית הוריה היא התחנכה על ערכים של שליחות ומצוינות, ערכים שהיו נר לרגליה במשך שנים. רעייתי שרה ואני זוכרים בחום את פגישותינו הנעימות בבתינו בהן יכולנו לעמוד על אישיותה הייחודית ועל הקשר העמוק שלה עם אריה, שותפה לחיים רבי מעש. יהי זכרה ברוך".

שר המשפטים גדעון סער ספד לנאור, ואמר: בשורה קשה עם פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת מרים נאור. שופטת בכל רמ"ח איבריה ושס"ה גידיה, שעשתה את כל הדרך מבית משפט השלום ועד לפסגה. שופטת ומשפטנית מעולה, אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטים".

גם שרת הפנים, איילת שקד, נפרדה גם היא מנאור שעבדה לצדה כשהייתה שרת משפטים: "קיבלתי בצער רב ובהלם את הידיעה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס וחברתי האהובה. לכל תיק שהונח לפתחה של מרים היא הגיעה בדעה נקייה, ולא הותירה אבן אחת בלתי הפוכה. תודה שהקדשת את חייך למדינת ישראל. פועלך ייחרט לנצח בדברי הימים של מדינת ישראל. אהבתי אותך מאוד".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר כי "יחד עם כל תושבי ירושלים, אני מרכין ראש בצער על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר גברת מרים נאור, תושבת העיר. לפני כמה ימים שוחחנו והודעתי לה בהתרגשות על זכייתה בפרס יקירת העיר ירושלים. היא שמחה והתרגשה וסיפרה על החשיבות של העיר בעיניה. את ההוקרה על פועלה תקבל בשמה משפחתה וזכויותיה ישמרו בליבנו"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, צייץ בטוויטר: "פסיקותיה ודבריה של הנשיאה נאור קידמו את מדינת ישראל רבות לאורך השנים. ואף עלינו, הפוליטיקאים, היא הרעיפה חוכמה כשפסקה כי ״המוסר וטוהר המידות אינם ניתנים לחלוקה על פי שיקולים פוליטיים".

ברשות השופטת מסרו כי נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשיאי ושופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, מנהל בתי-המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, וכל שופטי ישראל לדורותיהם ועובדי הרשות השופטת משתתפים באבלה הכבד של משפחת נאור.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, הוסיף: "השופטת נאור הייתה אישה פורצת דרך, שופטת מוערכת בבית המשפט ונשיאת בית המשפט העליון ה-11, כאשר בחודשים האחרונים לחייה עמדה בראשות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. השופטת נאור קידשה את ערכי היושר, השקיפות והצניעות בשעה שהנהיגה את הרשות השופטת. במסירותה ובדאגתה למדינת ישראל, נתנה הנשיאה נאור דוגמה ומופת לשוויון ההזדמנויות ולעליונות שלטון החוק במדינת ישראל, יהי זכרה ברוך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים