שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » השופט הורה לחלק חוברות של 'בצלם' לכלל הלשכות
"מדובר בשערורייה"
השופט שפירא, דחה את טענותיהם של שופטים שמחו נגד החלוקה שהיא בניגוד לנהלים והתעקש להמשיך בחלוקת החומרים והשיב כי מי שלא מעוניין בחוברות רשאי לגרוס אותם
איתמר בן גביר | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, הורה לשלוח חומרים של ארגון השמאל "בצלם" לכלל לשכות שופטי המחוזי תחתיו. כך ע"פ דיווח ב"ישראל היום".

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מזהיר במכתב חריף ששלח לאחרונה לנשיאת בית המשפט העליון, לשופטת אסתר חיות, כי קיים חשש להשפעה על השופטים: "מעבר לשאלה כיצד ארגון פוליטי יוצר קשרים עם נשיא המחוזי בחיפה ועומד בקשר הדוק ורציף מול מזכירות בית המשפט, הרי בחלוקת החוברות יש ניסיון של השפעה חיצונית".

לטענת ח"כ בן גביר קיים אי שיוויון: "אם לארגון 'בצלם' מותר לחלק חומרים, תמהני מדוע אנשי 'חוננו', 'בצלמו', 'רגבים' או כל עמותה אחרת לא יוכלו לחלק חומרים אף הם לשופטי בית המשפט המחוזי בחיפה".

נשיא בית המשפט השופט שפירא, דחה את טענותיהם של שופטים שמחו נגד החלוקה שהיא בניגוד לנהלים והתעקש להמשיך בחלוקת החומרים והשיב כי מי שלא מעוניין בחוברות רשאי לגרוס אותם.

בן גביר הטיח במכתבו ביקורת קשה בשופט שפירא וטען כי מדובר בשערורייה, לדבריו: "נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה נותן לארגון שמאל קיצוני, שפועל נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, אפשרות להשפיע על שופטים". עוד הוסיף בן גביר וטען כי: "הנשיא פעל במקרה זה בניגוד לחוק ולנהלים. בהחלטתו הוא מוכיח שאין הוא ראוי להיות נשיא, ובעיקר – שעדיין יש גורמים במערכת המשפט המנסים להשפיע על שופטים ולהחדיר בהם אג'נדה פוליטית שמאלנית קיצונית".

במכתב תשובה שנשלח לח"כ בן גביר ציינו בהנהלת בתי המשפט כי מכתבו של ח"כ בן גביר התקבל בלשכת נשיאת בית המשפט העליון והועבר ללשכת מנהל בתי המשפט, שישיבו לפנייתו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים