שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נשיא ברזיל הראה לאירופאים כמה הם צבועים
בוועידת האקלים
"אני נשיא ברזיל, ואני אדם מפוקפק למדי, אבל את האמת הברורה לא תוכלו לטשטש גם עם צבא של מיליון גרטות. אתם רוצים שנשמור על יערות הגשם? תשלמו, המון" אמר בנאומו
נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו | צילום: Jorge hely veiga, שאטרסטוק

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו נאם בוועידת האקלים והפתיע את הנוכחים כאשר העביר ביקורת על התנהלותם הצבועה של הנשיאים והמדינות בנושא האקלים.

"עמי מוקיר את הדאגה הכנה של תושבי אירופה המערבית ליערות הגשם. חימום בית פרטי ממוצע למשפחה בת 5 נפשות בסקוטלנד צורך בשנה כ-20 אלף קווט"ש".

"לכמעט כולכם אין מערכת חימום גאותרמית או משאבות חום – כך שהכל מגז או מנפט או מחשמל שהופק בשריפת דלקים. לעומת זאת, ברוב ארצי אין צורך רב בחימום ומיזוג צורך רק חשמל. בארצי הצנועה צורכת משפחה בת 5 נפשות בממוצע 5,000 קווט"ש לשנה להכל – מיזוג, תאורה, טלויזיה וגם רמקולים להשמיע מוזיקה".

"אני קורא לגרמניה, שבדיה, צרפת ושאר היבשת להחזיר את היערות המפוארים שכיסו את כל אירופה, ושכרתתם בשביל הסקה ועבור אוניות מלחמה לכבוש איתן את העולם כולו. ובמיוחד אני קורא לנורבגיה להפסיק להיות אחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם, מה שהפך אתכם מכפר דייגים מוכה שחין למדינה עשירה וצדקנית".

"אני נשיא ברזיל, ואני אדם מפוקפק למדי, אבל את האמת הברורה לא תוכלו לטשטש גם עם צבא של מיליון גרטות. אתם רוצים שנשמור על יערות הגשם? תשלמו, המון. אל תעיזו להטיל עלינו מכסים, רק תשפכו עלינו בחזרה קצת מהכסף שעשיתם מארצי ומשכנותיה ב500 שנה של קולוניאליזם".

הנאום תורגם ע"י מיכאלה פרוכטר.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. האם אפשר בבקשה קישור לנאום המקורי? צפיתי בנאומו של נשיא ברזיל בוועידה אך לא הוזכר דבר ממה שמופיע בכתבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים