שיתוף
תגובות
חדשות » נשיא המדינה ביקר בחברת רפאל
סגר מעגל
בסיום הביקור אמר הנשיא כי ״אני יוצא עם תחושת ביטחון שקשה לתאר אותה במילים כאשר רואים את מה שמייצרים פה, עם המוחות המדהימים של אלפי העובדים והעובדות"
נשיא המדינה הרצוג בביקור ברפאל | צילום: דוברות רפאל

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום בחברת רפאל שבצפון. את הנשיא ליוו מנכ״ל רפאל אלוף במיל׳ יואב הר-אבן, יו״ר רפאל הד״ר עוזי לנדאו, חברי ההנהלה הבכירה ועובדי ייצור ופיתוח.

בפתח הביקור צפה הנשיא במיצג מערכות הגנה ייחודי, אשר במסגרתן דגמים של המערכות כיפת ברזל, שרביט קסמים, טילי גיל, נשק אנרגיה, מעיל רוח ועוד.

בפתח דבריו בירך הנשיא את הנהלת רפאל על היירוט המוצלח במהלך ניסוי ראשון של כיפת ברזל ימית על גבי ספינת סער 6 ואמר: ״מערכת כיפת ברזל על תצורותיה השונות היא יכולת אסטרטגית משמעותית עבור מדינת ישראל, ועתה עם הצלחת הניסוי בים מתרחבת השפעתה על הנכסים האסטרטגיים של ישראל גם במרחב הימי.״

בהמשך הביקור סייר הנשיא בבטן הייצור הסודית של רפאל. ליד המערכות, הוצגה בפני הנשיא תמונה של אביו, הנשיא חיים הרצוג ז״ל, אשר ביקר בפסי הייצור של רפאל ב-1985.

בסוף הביקור פגש הנשיא את עובדי חטיבת המחקר והפיתוח של רפאל, המונה אלפי מהנדסים ממגוון תחומים רחב. נשיא המדינה אמר במעמד צוות ההנהלה והעובדים: ״אני יוצא עם תחושת ביטחון שקשה לתאר אותה במילים. כאשר רואים את מה שמייצרים פה, עם המוחות המדהימים של אלפי העובדים והעובדות, את השליחות והייעוד הנדירים שיש כאן מהרגע הראשון, אפשר להניח שיש פה על מי לסמוך. מה שאתם מייצרים פה הוא נדבך מרכזי בביטחון האומה.

״אמי אורה ז״ל, שנפטרה לאחרונה, הייתה ממקימי חיל המדע. היא הייתה פיזיקאית, למדה פיזיקה ואסטרונומיה באוניברסיטה בדרום אפריקה. מחיל המדע הפכתם להיות רפאל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים