שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נשיא המדינה הרצוג נחת באיחוד האמירויות
לביקור רשמי היסטורי
במסגרת הביקור, יקיים הנשיא פגישות רשמיות עם יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד; עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי השייח' עבדאללה בן זאיד ועם שורה של מנהיגים
הנשיא הרצוג בביקורו באמירויות | צילום: צילומסך

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת הבוקר (א') באיחוד האמירויות ובכך יהפוך לנשיא הראשון בהיסטוריה של מדינת ישראל שקיים ביקור רשמי במדינת המפרץ. הנשיא ורעייתו מיכל הוזמנו על ידי שליט איחוד האמירויות בפועל, יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד.

בדרכו לאיחוד האמירויות מטוסו של נשיא המדינה טס מעל שמי סעודיה.

הקברניט אסף מיטיב פנה בכריזה לנוסעים ואמר: ״אנחנו עכשיו ממש מעל סעודיה. אנחנו עושים היסטוריה! עוד מעט נעבור מעל עיר הבירה.״

נשיא המדינה שהה בתא הטייס, צפה במעבר מעל המדינה ואמר: "אין ספק, זה באמת רגע מאד מרגש."

עם נחיתתם התקבלו השניים בקבלת פנים חגיגית לאחריה קיים נשיא המדינה פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות הערביות, השייח׳ עבדאללה בן זאיד.

השייח׳ עבדאללה בן זאיד עמד בראש המשלחת האמירתית לחתימה על הסכמי אברהם בבית הלבן בארצות הברית בשנת 2020.

נשיא המדינה הביע הערכה על דרכה המרשימה של איחוד האמירויות ואמר: "אני מתחיל הבוקר ביקור נשיאותי ראשון של נשיא מדינת ישראל באיחוד האמירויות. שמחנו והתרגשנו מאוד מקבלת הפנים החמה באבו דאבי על ידי שר החוץ של האמירויות."

במסגרת הביקור, יקיים הנשיא פגישות רשמיות עם יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד; עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי השייח' עבדאללה בן זאיד ועם שורה של מנהיגים נוספים.

"אני ומיכל מביאים איתנו בשורת שלום מישראל לאמירויות ולכל עמי האזור", אמר הרצוג לפני המראתו. "הביקור הזה משמעותו מעל ומעבר לכל הדברים המעשיים שנידונו בביקור. משמעותו בראש ובראשונה תקווה לשלום, שלום מביא איתו קדמה, התפתחות ושגשוג לכל העמים באזורינו".

עוד הוסיף כי במהלך פגישתיו השונות יודה באופן אישי ומיוחד לשליט, יורש העצר מוחמד בן זאיד, על קבלת הפנים ועל ההזמנה האישית. "אני מברך אותו ואת כל מנהיגי האמירויות על אומץ הלב והנחישות לקדם את השלום בין ישראל והאמירויות במהירות ועם פנים לעתיד טוב יותר לשתי המדינות ומזרח התיכון כולו", אמר.

בהמשך הביקור ישתתפו הנשיא ורעייתו באירוע עם מנהיגי הקהילות היהודיות באמירויות וייפגשו עם שגריר ישראל באבו דאבי, אמיר חייק. "אנחנו זוכים לעשות היסטוריה בקיום ביקור ראשון של נשיא מדינת ישראל באיחוד האמירויות", אמר הרצוג לקראת נסיעתו. "הביקור החשוב הזה מתקיים בתקופה שבה העם בישראל והעם באמירויות שוקדים על הנחת יסודות לעתיד חדש משותף".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים