שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נשיא המדינה יצא לביקור ממלכתי ביוון ובקפריסין
בהזמנת נשיאי המדינות
בביקורו ביוון ייפגש הנשיא עם נשיאת יוון, ראש הממשלה, נשיא הפרלמנט, יו"ר האופוזיציה ונציגי הקהילה היהודית. בשבוע הבא, ברביעי יבקר בקפריסין ויפגש עם הנשיאה
יצחק (בוז'י) הרצוג | צילום: רועי אברהם, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא ביום חמישי הקרוב לביקור ממלכתי ביוון בהזמנת נשיאת יוון, קתרינה סקלארופולו. בביקורו, יבקר הנשיא באתונה ויערוך פגישות מדיניות גם עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, בכירים אחרים וחברי הקהילה היהודית שבעיר. בשבוע הבא, ביום רביעי יבקר הנשיא בקפריסין ויפגש עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס.

הנשיא יפתח את ביקורו ביוון בטקס הנחת זר באנדרטת החייל האלמוני, בהמשך יגיע לארמון הנשיאות שם יתקבל בקבלת פנים ממלכתית ויפגש עם נשיאת יוון. לאחר מכן יקיים הנשיא פגישה עם ראש ממשלת יוון, לאחריה ישתתף בארוחת צהריים ממלכתית באירוח נשיאת יוון.

בהמשך היום יפגש הנשיא גם עם נשיא הפרלמנט היווני, קונסטנטינוס טסולאס ויו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר אלכסיס ציפראס. עם תום ביקורו יפגש הנשיא עם נציגי הקהילה היהודית ביוון, בסיום יעשה דרכו חזרה לישראל.

בקפריסין, יתקבל הנשיא בקבלת פנים ממלכתית בה ינוגנו המנוני המדינות, לאחריה יקיים פגישה פרטית עם נשיא קפריסין ופגישה בילטרלית מורחבת בהשתתפות המשלחות במהלכה ימסרו הנשיאים הצהרות. כמו כן, יתארח הנשיא בארוחת צהריים ממלכתית בהזמנת נשיא קפריסין.

נשיא המדינה יצחק הרצוג לקראת ביקוריו: "אני מודה לחבריי לנשיאת יוון קתרינה סקלרופולו ולנשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס על הזמנתם החמה. בפגישותיי במדינות אדון עם ההנהגה ובכירי ממשל אחרים על צעדים להרחבת והעמקת שיתוף הפעולה הפורה בין עמינו. בפרט, נדון באפשרויות שיתוף הפעולה האזורי במאבק במשבר האקלים באגן הים התיכון".

"ישראל, יוון וקפריסין מקיימות ברית של יציבות בים התיכון. ביקוריי הממלכתיים משקפים את החברות העמוקה בין העמים ואת השותפות האסטרטגית שלנו, שבאה לידי ביטוי בין היתר בשיחות רציפות אותן אני מקיים מיום שהתחלתי לכהן כנשיא המדינה – עם נשיאת יוון סקלרופולו, עם ראש הממשלה מיצוטאקיס שאותו אף אירחתי לאחרונה לשיחה חברית בביקורו בישראל, ועם נשיא קפריסין אנסטסיאדיס וצוותיהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים