שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים האקדמית
במפגש וירטואלי
נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים האקדמית תשפ"ב במפגש וירטואלי בהשתתפות ראשי האוניברסיטאות והמכללות
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: מארק ניימן, לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג פתח היום (ראשון), את שנת הלימודים האקדמית תשפ"ב במפגש וירטואלי. במפגש השתתפו שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר הות"ת היוצאת פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט חברת הכנסת שרן השכל-הרפז, כלל ראשי האוניברסיטאות והמכללות בארץ ויו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות.

הנשיא פתח את דבריו ואמר: "זה יום מאוד מרגש, אני חסיד גדול מאוד של האקדמיה ומאמין שחוזקה של המשוואה נמדד בכך שהיא יכולה לתת השכלה גבוהה לכלל העם בישראל, או לכלל העם של אותה חברה. זה מייצר את היכולת לשמור על חוסן חברתי ועל היכולת להתקדם כמדינה. וכך כתב יגאל אלון את ספרו ״כלים שלובים״, הוא הכניס את התרבות והחינוך ובתי הספר וההשכלה וההשכלה גבוהה. אני חושב שהשכלה זה השורש היסודי ביותר ליכולת של חברה לתפקד".

הנשיא התייחס לחשיבות ההשכלה והתעסוקה ואמר: ״אנחנו מבינים שאתגר גדול שעומד בפני הדור הצעיר וחוצה את המוסדות זה היכולת למצוא תעסוקה ראויה בעידן שהוא קורונה ופוסט קורונה גם יחד. לשם כך צריך לפתח כלים מקלים שונים שמאפשרים להתמודד לא רק עם הרוח הנדרשת של העם, העמקת החקר בתחומים השונים והיצירה האקדמית כשלעצמה. אלא כמובן ההחדרה לחיים בראש וראשונה של מסלולי התעסוקה באשר הם לכל הקבוצות בחברה הישראלית".

״'תקווה ישראלית באקדמיה' שהוקמה בשותפות עם הות״ת שינתה את הפוטנציאל העצום של האקדמיה כמקום מפגש מרכזי של קהילות ומגזרים ופגישה לעולם התעסוקה,״ אמר.

הנשיא פנה לשרה ואמר: ״פתחת את שנת הלימודים בבתי הספר לצד ההתמודדות עם הקורונה שזה חשוב, ועכשיו את פותחת את שנת הלימודים האקדמית – שזה גם הישג משמעותי ומכובד מאוד בעיני".

הנשיא הודה לכל העוסקים במלאכת החינוך ובירך את יו״ר הות״ת על סיום תפקידה: ״אני מבקש לנצל את המפגש הזה כדי להודות בשמי ליו"ר ות"ת היוצאת, פרופסור יפה זילברשץ, על מנהיגות מקצועית לעילא ולעילא ועל שותפות מבורכת של הות"ת עם בית הנשיא. שותפות שאני בטוח שתמשיך בצורה כזו או אחרת. אני מאחל לכולכם שנה אקדמית רציפה, בריאה ופוריה".

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה במפגש: "הנושא של צמצום פערים הוא אחד הנושאים שמאוד בוערים בי ואני חושבת שלאקדמיה יש תחום מאוד משמעותי בחברה- הנגשת ההשכלה הגבוהה. היכולת של האקדמיה להיות משמעותית במקומות בהם היא נמצאת תורמת לצמצום הפערים. אני בהחלט רואה את כולנו כאן כשליחים בנושא צמצום הפערים בחברה הישראלית. האוניברסיטה בגליל הנה דוגמא לקידום הנושא בצפון ואני מקווה שניפגש כאן בעזרת ה' בשנה הבאה ונהיה אנשי בשורות בתחום הזה".

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט חברת הכנסת שרן השכל הוסיפה: ״אל השמחה שיש בתחילתה של כל שנה אקדמית, מצטרפת השנה שמחה נוספת: לאחר כמעט שנתיים, אנו פותחים את שנת הלימודים במתכונת פרונטלית. אך לצד השמחה והברכות יש לזכור שתקופת הלימודים עבור מרבית הסטודנטים היא קשה, מורכבת ומאתגרת. מגפת הקורונה ואיתה הסגרים הביאו עמם קשיים חינוכיים, אישיים, נפשיים, וכלכליים. חוסר הוודאות השפיע על כולנו, ואל האתגרים הסטודנטיאליים הרגילים, הצטרפו אתגרים שלא הכרנו בעבר. זהו אינטרס לאומי, אינטרס של כולנו, שהלימודים במוסדות האקדמיים יתקיימו כסדרם, באופן פיזי, פרונטלי ופעיל. כי כל אחד יכול לקרוא מאמרים בבית, אבל לחיי הקמפוס ולהוויה הסטודנטיאלית המשותפת אין תחליף.״

נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן אמר: "היום פתחנו את השנה האקדמית וזה תקופה מאוד מיוחדת, אחרי שלושה סמסטרים פלוס של למידה מקוונת, אנחנו מגיעים למצב שהוא כמעט נורמלי ואנחנו ממש מצפים לזה בהתרגשות רבה. הכנו סמסטר שבעיקרו סמסטר חי עם כל העם. הוא לא דומה למה שהיה לנו לפני שנתיים. רכשנו הרבה מאוד יכולות וההוראה המושלבת. הסמסטר הזה הוא סמסטר ראשון שבו כל הדברים האלה מתנהלים יחד ואנחנו מקווים שהוא אכן יתנהל כמו שצריך, אנחנו מחכים בקוצר רוח לסטודנטים ולסטודנטיות שיגיעו לקמפוס שימלאו אותו שוב באווירה המיוחדת שתמיד הייתה קיימת."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים