שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » נשיא המועצת הורה לשרי ש"ס להימנע בהצבעה על הסגר
ביטול התורה
מרן חכם שלום כהן הורה לשרים דרעי ואביטן להימנע בהצבעה על הסגר. נשיא המועצת אמר כי "הסגר הכרחי אולם מפאת ביטול התורה יש להימנע בהצבעה"
מרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א | צילום: יעקב כהן

השרים אריה דרעי ויעקב אביטן מ'שס' נמנעו הערב (שלישי) בהצבעה בממשלה על הידוק הסגר. ההחלטה התקבלה לאחר שהשר דרעי שוחח ארוכות עם נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן שליט"א שהורה להימנע בהצבעה.

השר דרעי הציג לנשיא המועצת את מתווה הסגר. כשמצד אחד מדד התחלואה בעלייה וישנו פיקוח נפש ומאידך, סגירה מוחלטת של בתי הכנסת והכוללים והת"תים תהווה ביטול תורה גדול. נשיא המועצת הכריע כי הסגר הכרחי אולם מפאת ביטול התורה יש להימנע בהצבעה.

כזכור, בתום שעות של דיונים הממשלה אישרה הערב להחמיר את הגבלות הסגר, זאת בניסיון להפחית את התחלואה כפי שנרשמה בישראל בשבועות האחרונים. השר דודי אמסלם מהליכוד היה היחיד שהתנגד להצעה, ככל הנראה מאחר שהיא לא כללה גם איסור על הפגנות.

בישיבת הממשלה נרשמה מחלוקת בין השרים בנוגע להגבלת ההפגנות בעת הסגר. השר דודי אמסלם מהליכוד קרא בישיבה להגביל את ההפגנות ואת עבודת בתי המשפט. שרי כחול לבן יזהר שי ואלון שוסטר הגיבו לאמסלם: "תשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדיון". השר אמסלם הצביע נגד הסגר בעקבות ההתנגדות להגבלת ההפגנות. השרים אריה דרעי והרב יעקב אביטן מש"ס נמנעו בהצבעה.

הסגר המהודק ייראה כך: הסגר יתחיל ביום חמישי בחצות, ויימשך שבועיים. סגירת כל מסגרות החינוך מגיל לידה, פרט לחינוך המיוחד. מגבלת ההתקהלות תוחמר ל-5 איש במקום סגור ו-10 במקום פתוח. יציאה לעבודה תותר למקומות חיוניים בלבד, ורשימת חריגים תצומצם. תבוטל פעילות ספורט מקצועי. יישארו על כנם: מגבלת יציאה של קילומטר מהבית, ואיסור שהייה בבית אחר.

בנוסף לכך, מי שרכש כרטיסים לפני הסגר יורשה לטוס לחו"ל במהלכו. הנכנסים לישראל ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד במלוניות, כדי למנוע את המשך ההתפשטות של המוטציה הבריטית או הדרום אפריקנית, כפי שהיו בימים הראשונים של המוטציה הבריטית. לאחר מכן יינתן היתר פרטני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים