שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "נשלים היום את עבודת המטה על החיסון"
בנט בתום הדיון
בסיום דבריו אמר, "אני קורא למי שעוד לא עשה זאת – צאו להתחסן", פרופ' בליצר אמר: "זו החלטה מאוד קשה, שהתקבלה בחוסר ודאות וללא נתונים טובים על תופעות הלוואי"
ראש הממשלה בנט | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (חמישי) דיון יחד עם צמרת משרד הבריאות שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, בקריה בתל אביב, בנושא מתן חיסון שלישי משלים, בניסיון לבלום את גל התחלואה הרביעי.

בתום הדיון אמר רה"מ, כי "במהלך הבוקר הוצגו לי ע"י שר הבריאות ומנכ"ל משרדו השיקולים וההמלצות של ועדת החיסונים. המלצות אלה, של ועדת המומחים, הן כבדות משקל. אני מבקש להודות לכל חברי הוועדה על עבודה מאוד יסודית ומקיפה".

ראש הממשלה אף הוסיף כי "האסטרטגיה שלנו ברורה: לשמור על החיים, ולשמור על שגרת החיים של מדינת ישראל. התכנית שלנו מעניקה לכם, לאזרחי ישראל, שלוש שכבות הגנה: הגנה על המבוגרים ועל הפגיעים ביותר באמצעות "מגן אבות", הגנה עליכם באמצעות עטיית מסיכות והגנה כוללת באמצעות החיסונים".

בסיום דבריו אמר, "אני קורא למי שעוד לא עשה זאת – צאו להתחסן. במהלך היום אנחנו נשלים את עבודת המטה לגיבוש תכנית הפעולה ונציג זאת בפניכם בהקדם האפשרי. אנחנו נמשיך בטיפול במגפה ובהתפרצות הדלתא בצורה יסודית ואחראית – ביחד".

עוד הוא הכריז כי "במסגרת הניסיונות לבלום את העלייה בתחלואה, נכנס הבוקר לתוקפו התו הירוק. במסגרתו, לאירועים עם יותר ממאה משתתפים תותר רק כניסת מחוסנים, מחלימים או מי שיציג בדיקת קורונה שלילית".

כזכור, לאחר המלצת הצוות לטיפול במגיפות, הפרופ' רן בליצר שהשתתף בדיון, אמר הבוקר בגל"צ: "זו החלטה מאוד קשה, שהתקבלה בחוסר ודאות וללא נתונים טובים על תופעות הלוואי. אין לנו את המספרים הגדולים שאנחנו אוהבים בקבלת החלטות מהסוג הזה".

לקראת הדיון דווח כי חברת פייזר הבטיחה לדאוג למלאי חיסונים. עם זאת יש חשש שהפעם הציבור המבוגר לא ימהר להתחסן, לפני שיש אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקאי. על רקע המחלוקת סביב השאלה אם לתת חיסון שלישי לאוכלוסייה המבוגרת לפני שהתקבל אישור אמריקאי לשימוש, יותר ויותר גורמים במערכת הבריאות טוענים כי מדובר בהחלטה קשה, שמסתמכת על הערכות ולא על נתונים מבוססים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים