שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » נשלל החשד להימצאות כתם נפט מול חופי ישראל
אירוע Tier3
עדכון מהמשרד להגנת הסביבה – סגירת אירוע Tier3: חשד להימצאות כתם נפט מול חופי ישראל והחזרת הכוחות וכלי השיט אל החוף
סריקות של אונית בת גלים | צילום: רם גרינוולד, המשרד להגנת הסביבה

בעקבות הממצאים שעלו עד כה בבדיקות ובסיורים שביצע המשרד להגנת הסביבה יחד עם צה"ל, כוחות הביטחון, משרדי ממשלה אחרים וגופים אחרים, נערכה בחיפה הערכת מצב בראשות השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג; מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה גלית כהן; סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה, יצחק בן דוד (בנדה); רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית שניהל את האירוע; וגורמי המקצוע.

הממצאים בשטח נכון לשעה זו ששללו הימצאות שמן או נגזרותיו, הוצגו בהערכת המצב, והביאו להחלטת השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לסגור את תקרית האירוע הלאומי-Tier-3, שעליה הכריז המשרד אתמול (ג') בעקבות חשד פוטנציאלי לכתם שמן בלב ים מול חופי ישראל.

השרה החליטה, במקביל לסגירת האירוע הלאומי ברמה 3, להחזיר את הכוחות ומכלול כלי השייט ספינות ואוניות מהים אך יחד עם זאת, להמשיך לאייש בשלב זה את חדר המצב של המשרד להגנת הסביבה בחיפה. כמו-כן, ייפרסו מחר מפקחי היחידה הימית לאורך החופים כדי לאתר ממצאים חשודים באם יהיו כאלה. רמת הכוננות ברשויות החופיות תרד, אולם הן יונחו לשמור על ערנות.

תוצאות בדיקות המעבדה למי ים שנדגמו על ידי המשרד להגנת הסביבה יתקבלו ככל הנראה תוך מספר ימים. כמו-כן, מתבקש המשך ניטור על-ידי כוחות צה"ל וניסיון לפענח את מהות הזיהוי שהגיע במקור כאינדיקציה לכתם.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "חדר המצב של המשרד להגנת הסביבה פועל מאז הלילה, כאשר הרמנו את הכוננות והכרזנו על אירוע לאומי בשל החשדות לשמן בים שהתגלו על ידי כלי טיס של צה"ל ומערכת הביטחון. לאורך כל היום ובסריקות אינטנסיביות בים, לא נמצאו עד כה כל ממצאים המעידים על זיהום שמן בים. ולכן החלטנו לסגור את האירוע. עם זאת, נמשיך לעמוד על המשמר, תוך בחינת תוצאות דיגומים והמקור לחשדות. אירוע 'זפת בסערה' שהתרחש לפני כשנה הראה לנו כמה חמורה יכולה להיות התוצאה של אירוע מהסוג הזה. זו הסיבה שאנו זהירים ונערכים לרע ביותר, ועם זאת מקווים לטוב ביותר".

השרה הוסיפה: "האירוע הוכיח שוב, עד כמה אנשי המשרד מובילים היערכות לאומית לטיפול בזיהום ים בשמן וכן שרשויות אחרות הטמיעו את חובתן להיערך אף הן לכל תרחיש. שיתוף הפעולה עם מערכת הביטחון, הרשויות המקומיות החופיות, רשות הטבע והגנים, משטרת ישראל, רח"ל, עמותת אקואושן, הסקטור הפרטי שהעמיד את אמצעיו כמתחייב, ושאר הגורמים חשוב בעת אירועים כאלה. אנחנו מעדיפים להיות במצב כזה שבו פעלנו במהירות והתייחסנו לאירוע כלאומי, ושמחים כי החשד נבדק ונשלל. היממה האחרונה הוכיחה שוב את חשיבות חוק התלמ"ת שעלינו להעביר וחשיבותה הקריטית של הגברת ההיערכות של מדינת ישראל לאירועי זיהום ים וחופים. אני מבקשת להודות לכלל הגופים שלקחו חלק באירוע, ועל תגובתם המהירה. קיבלנו פניות רבות ממתנדבים שכבר רצו להגיע לחופים והיו ערוכים לניקוי. למזלנו הפעם לא נזקקנו לסיועם, אבל מחמם את הלב לראות את רוח ההתנדבות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים