שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "נשקול הגדלת התקהלויות בבתי כנסת"
פרופ' לוי
פרופ' לוי הביע תקווה שנוכל לחגוג את פסח בהרכב משפחתי. "זה תלוי בנו", קבע. "בואו נעשה שפסח יהיה באמת חג יציאה לחירות"
חזי לוי | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, קיים בצהריים (חמישי) תדרוך לתקשורת, ברקע הנתונים החיוביים במאבק בנגיף הקורונה שפורסמו הבוקר, והשיב על שאלות. הוא הבהיר כי חובת המסכות לא תבוטל, בעיקר משום שהילדים אינם מחוסנים.

"המסכה נועדה למנוע הדבקה מאדם לאדם, וגם מחוסן יכול להוות מקור לנגיפי קורונה שעברו למי שנמצא לידו", אמר. "קיים החשש שמי שנמצא לידו לא מחוסן. בוודאי שהסיכון קיים גם אצל ילדינו מתחת לגיל 16 שלא מחוסנים. לכן אין כרגע מחשבה על ביטול חובת המסכות במדינת ישראל".

פרופ' לוי אמר בתחילת דברים כי הקורונה כבר הראתה כי היא יכולה לפגוע קשה גם בצעירים ולכן יש להמשיך לשמור על ההנחיות ולא "להתבשם מהירידה בתחלואה". בנוסף, הוא טען כי בשלב זה לא נשקלת במשרד הבריאות האפשרות לבטל את חובת הבידוד ולכן לא נבדקים מדדים לביטול החובה.

עוד אמר לוי כי "משרד הבריאות מצטייד בבדיקות מהירות כדי לזהות ילדים שהם נשאים א-סימפטומטים, בתקווה להשתמש בהן בכניסה לאירועי תו ירוק, בבתי ספר ועוד". בנושא חיסוני ילדים אמר כי "אנחנו מקווים שהניסויים בחיסוני ילדים מגיל 12 עד 16 יסתיימו באביב ואז, אם התוצאות תהינה טובות, נוכל עד סוף הקיץ לחסן גם ילדים".

"באשר להקלות נוספות, אמרנו ואני אומר, אם התחלואה תמשיך בצורה אופטימית של ירידה בכל הנתונים, וכמובן יעלה במקביל אחוז המחוסנים, אנחנו נשקול להגדיל את מספר המתקהלים במקומות סגורים ופתוחים, זה יכול לבוא לידי ביטוי גם בהתקהלות בבתים, גם בספורט ותרבות, בתי כנסת ועוד. זה יידון כשנראה כיצד מתנהגת התחלואה ונהיה שבעי רצון גם בקרב העלייה במחוסנים", המשיך לוי.

הוא ציין כי "אנחנו עדיין בעיצומו של המבצע שמעורר התפעלות בעולם ושמחה בישראל. יותר מחמישה מיליון אזרחים מחוסנים במנה הראשונה, וכמעט ארבעה מיליון מחוסנים במנה השנייה. כ-90% מהאנשים מגיל 50 ומעלה – אותו גיל שהמחלות שם קשות ומורכבות יותר והתמותה גבוהה יותר – מחוסנים".

פרופ' לוי הביע תקווה שנוכל לחגוג את פסח בהרכב משפחתי. "זה תלוי בנו", קבע. "בואו נעשה שפסח יהיה באמת חג יציאה לחירות", הוסיף. על פתיחת השמיים: "הסיפור עם נתב"ג מורכב. מעריך שלאחר הבחירות נמליץ להמשיך את ההגבלות בנתב"ג, עד שתתברר עמידות המוטציות נגד החיסונים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים