שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » "נשתף פעולה בנושא מדיניות האקלים"
הצהרה משותפת
השרות להגנת הסביבה, האנרגיה, התחבורה והכלכלה מצהירות: "נשתף פעולה כדי להוביל להפחתה של 85% בפליטות גזי החממה של ישראל עד 2050"
זיהום אוויר | צילום: Roschetzky Photography, שאטרסטוק

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת האנרגיה קארין אלהרר, שרת התחבורה מרב מיכאלי ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, הודיעו היום (שלישי) בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, כי "לאור האיום האסטרטגי של משבר האקלים על מדינת ישראל, הן מחויבות לעבודה משותפת של משרדי הממשלה לטובת אימוץ החזון והאסטרטגיה למעבר לכלכלה דלת פחמן, תחרותית ומשגשגת".

בהודעה משותפת למשרד להגנת הסביבה, משרד האנרגיה, משרד התחבורה ומשרד הכלכלה נמסר כי "משבר האקלים הוא איום בין-לאומי חברתי, כלכלי, בריאותי וסביבתי, מהגדולים שידעה האנושות. לראשונה, אחד מקווי היסוד של הממשלה החדשה הוא המחויבות להתמודדות עם איום האקלים כחלק מהמאמץ הבין-לאומי להפחית פליטות גזי חממה, וכן לטובת היערכות ישראל להשפעות משבר האקלים ברמה המקומית".

כמו-כן, מחויבות השרות להגשת היעדים של ישראל לאו"ם, בהתאם להסכם פריז, עם יעדים שאפתניים להפחתת פליטות גזי החממה לקראת ועידת גלזגו הצפויה בנובמבר 2021. "ישראל היא חלק מהמאמץ העולמי להתמודדות עם משבר האקלים. התייעלות של המשק והפחתת הפליטות, יובילו להגדלת כושר התחרותיות של המשק הישראלי", אמרו השרות.

יעדי ההפחתה הלאומיים של ישראל יהיו 27% ו-85% בפליטות גזי חממה של בשנים 2030 ו-2050 בהתאמה (הפחתה ביחס לפליטות גזי החממה של ישראל בשנת 2015). יעדים אלו ישימו את ישראל בשורה אחת עם מדינות מפותחות נוספות בעולם. כמו-כן, הסכימו השרות, כי נדרשת היערכות של הממשלה ושל הרשויות המקומיות להתמודדות עם השפעות משבר האקלים אשר כבר כאן.

"השקעה ממשלתית בהפחתת פליטות ובהתמודדות עם משבר האקלים היא הזדמנות חברתית-כלכלית לקידום צדק חלוקתי, ליצירת מנופי צמיחה ירוקים ולניצול החדשנות והיצירתיות הישראלית לפיתוח פתרונות לכלכלה דלת פחמן ולכלכלה מעגלית", אמרו השרות.

השרות מחויבות להשלים את התהליך הרב-מגזרי המשותף למשרדים הגנת הסביבה, התחבורה, אנרגיה וכלכלה, בתהליך שבוצע עם מנהל התכנון והמכון הישראלי לדמוקרטיה, ולהביא בהקדם לאישור הממשלה את היעדים והאסטרטגיה שגובשו.

השרות הנחו את הדרג המקצועי במשרדן לתת דגש בתכניות העבודה המשרדיות לנושא האקלים ולהגיע להסכמות על הצעדים המרכזיים ליישום היעדים. בחודשים הקרובים יוגשו לאישור הממשלה גם יעדים מגזריים להפחתת פליטות גזי חממה בתחומי התחבורה, התעשייה, ייצור החשמל והפסולת, וכן תוכנית פעולה להשגתם. "שיתוף פעולה בין-משרדי זה יתרום לחוסן הכלכלי והחברתי של ישראל ולשגשוגה אל מול משבר האקלים", נמסר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים