שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתב"ג נפתח באופן מלא – בוטלה ו' החריגים
בעקבות בג"ץ
הממשלה אישרה את התקנות החדשות בנוגע לנתב"ג: מחצות תבוטל מכסת הנוסעים היומית שעמדה על 3,000 נוסעים נכנסים ביום. גן בדיקת החום תבוטל
תגיות:
בדיקת קורונה בנתב"ג | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

ממשלה אישרה בהתאם להחלטת בג"ץ כי בחצות הלילה (בין שבת לראשון) יבוטלו המגבלות על נתב"ג ובתוך כך תבוטל גם ועדת החריגים. בדברי ההסבר שנשלח לשרי הממשלה בטרם ההצבעה נכתב כי החשש עדיין ישנו חשש מכניסת מוטציות שהחיסון אינו יודע להתמודד איתן.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד התחבורה נמסר כי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב (מוצ"ש, במשאל טלפוני) את תיקון תקנות התעופה בעקבות פסיקת בג"ץ:

1. תבוטל מגבלת 3,000 הנוסעים ביום בנתב״ג בהתאם לפסיקת בג"ץ.  

  1. היקף הטיסות היומי יוגבל לקיבולת האפקטיבית של נתב״ג, שמושפעת הן מהצורך לעמוד בדרישות תקנות הקורונה והן מהצורך לביצוע בדיקות וריחוק חברתי.
  2. יבוטל המנגנון לאישור טיסות חריגות.
  3. תבוטל ההגבלה על טיסה שמגיעה לישראל כטיסת מטען ויוצאת מישראל עם נוסעים (כעת ניתן יהיה לבצע זאת).

5. תבוטל חובת מדידת החום לנוסעים בכניסה לטרמינל וטרם עליה למטוס, בדומה לקיים בכלל המשק.

התקנות ייכנסו לתוקף היום בחצות, עד ליום ראשון, ה-28.3.21.

בתוך כך, מלשכת שר הביטחון בני גנץ נמסר כי לאור פקיעת התקנות היום בלילה, אושרה בפועל פתיחתו של מעבר טאבה למבקשים לצאת לסיני בתו סגול, במתווה זהה למתווה נתב"ג. השבים יידרשו לערוך בדיקות בדומה לכללי נתב"ג.

גנץ ושרת התיירות אורית פרקש-הכהן סיכמו עם השרים הרלבנטיים, כי יינתנו מספר ימים למעבר להיערך, למעבר בטוח ומאורגן, זאת במקביל לבחינה משפטית של המתווה שהציגה כחול לבן המגביל במכסה את כמות הנכנסים בכדי למנוע התקהלויות במעבר בדגש על חג הפסח.

מרשות שדות התעופה נמסר: "נתב"ג נערך על-פי התקנות והמתווה שאושר, כאשר כל תנועת הנוסעים הנכנסת לנתב"ג עוברת בדיקת פי סי אר שנייה בכניסה לישראל. לצורך כך הוכפלו עמדות בדיקת הקורונה ונפרשו על פני כל אולם הנכנסים במטרה לתת שירות מהיר למספר נוסעים נכנסים הולך וגדל. בנוסף, ייפרשו מחר קלפיות למבודדים על פי דרישת וועדת הבחירות זאת בכדי לאפשר לאנשים שיגיעו ביום שלישי לישראל להצביע כבר עם נחיתתם בנמל התעופה בן גוריון וטרם כניסתם לבידוד. מחר צפויות לעבור בנתב"ג כ-60 טיסות עם כ-8,400 נוסעים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים