שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו: "אבקש בממשלה להוסיף שבועיים לסגר"
בקופ"ח בערערה
שר הבריאות אדלשטיין במרפאת כללית בנגב: "המשחקים הפוליטיים הזולים על הדרישה הרפואית שלנו להמשך הסגר – מביאים לתחלואה קשה ובסופו של דבר גם לתמותה"
נתניהו ואדלשטיין בקופ"ח ׳כללית׳ בערערה בנגב. | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום בקופ"ח ׳כללית׳ בערערה בנגב. בביקור השתתפו גם יו"ר קופ"ח כללית יוחנן לוקר, ראש המועצה המקומית ערערה בנגב נאיף אבו עראר וראש העיר דימונה בני ביטון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "המסר הראשון שלי ביישוב ערערה הוא שאני שמח וגאה להיות פה. זה לקח 40 שעות מהמפגש שלנו בלשכה שלי כדי שאבוא לפה. אני בא הנה כדי להציל חיים, אנחנו נאבקים להצלת חיים. הבאנו חיסונים לכל אזרח ואזרחית במדינת ישראל, כולם בלי יוצא מן הכלל, יהודים, ערבים, מוסלמים, בדואים, צ'רקסים, דרוזים, נוצרים – כולם בלי יוצא מן הכלל".

"אנחנו במצב שאנחנו יכולים לצאת מהמחלה הארורה הזאת ולפתוח את הכלכלה שלנו בהדרגה. עלינו לעשות מאמץ משותף ולצאת מהקורונה בזכות מיליוני החיסונים שיש לנו. אנחנו יכולים לפתוח את הכלכלה שלנו אם נדאג להילחם במוטציה".

"המוטציה כרגע מכה בכל העולם, אנחנו במירוץ צמוד איתה. אנחנו רוצים לנצח ולהוריד אותה, לשם כך דרוש מאמץ אחרון. אני יודע כמה זה קשה לאזרחים, לעצמאים ולעסקים. אני מבין את זה, כולנו מבינים את זה. אבל המאמץ הזה נדרש כי רק אנחנו נוכל להביא לסוף המגפה".

"בישיבת הממשלה הקרובה אבקש להוסיף לפחות שבועיים לסגר הגבולות ולהשבתת הטיסות. סגרנו את המעברים היבשתיים כי אנחנו לא רוצים לתת למוטציות חדשות להיכנס בשעה שאנחנו רצים ומחסנים. אנחנו יכולים לעשות זאת".

"בארה"ב יצטרכו לסגור את המדינה לחצי שנה עד שנה. אנחנו צריכים לסגור למספר שבועות. אנחנו יכולים לסיים ולחסן את כולם ואנחנו משתחררים. זה דבר אדיר. דרוש לכך מאמץ, בתוספת לסגר שאני יודע שהוא קשה, גם בסגירת הגבולות. בעזרת השם ובעזרתכם שתבואו להתחסן, נוכל לצאת מזה״.

עוד הוסיף רה״מ נתניהו: ״אנחנו הבאנו את חוק הקנסות ואמרנו שנאשר אותו ככתבו וכלשונו. אנחנו רוצים להצביע עליו עכשיו ולהעביר את החוק. אנחנו צריכים להתכנס ולעשות זאת. בואו נעביר את ההחלטות, אין לנו שום בעיה עם חוק הקנסות ככתבו וכלשונו. אין לנו שום בעיה להעביר את זה היום בכנסת ואנחנו נעביר זאת במהירות האפשרית. צריך לכנס את הממשלה ולקבל החלטות מצילות חיים ומשחררות כלכלה, זה הולך יחד״.

אדלשטיין אמר כי "אני מגיע לכאן מבית החולים ברזילי. הלכתי למחלקת הקורונה, אמר לי מנהל בית החולים, פרופ' יניב שרר: 'תיכף תראה אדם מיוחד, מנהל המחלקה'. הגענו, לא היה אפשר לדבר איתו. למה? כי הוא בפנים, בתוך מחלקת הקורונה עם כל לבוש המגן".

"הצוות הרפואי טיפל באינטנסיביות באשה מבוגרת שמאושפזת. עד שסיימתי את הביקור האשה הזאת כבר לא איתנו. כל הדיבורים חסרי האחריות על כך שלא צריך להמשיך את ההגבלות ואת הסגר, וכל המשחקים הפוליטיים הזולים סביב הדרישה הרפואית שלנו להמשיך את הסגר – אלה הדברים שבסופו של דבר מביאים לתחלואה קשה ומביאים גם לתמותה.

"אני מבקש מכולם לזכור שכל אחד ואחת יכולים לתרום בהתנהגות נכונה. רק כך נוכל לעצור את הצרה הזאת, נקבל עוד זמן להמשיך את החיסונים ובעזרת ה' נחזור לחיים שכולנו כל כך מתגעגעים אליהם".

מנהלת מחוז דרום בכללית חדווה אמונה: ״בחודש שעבר מאז פתיחת המבצע הנגשנו את החיסון החשוב לכל היישובים הבדואים ולכפרים המרוחקים יותר, כדי לאפשר התחסנות קרובה לבית. אנו גאים בצוותי כללית בדרום על היכולת להעניק לכולם את השירות המגיע להם ומקווים שעם הנגשתו יעלה קצב ההתחסנות בחברה הערבית בנגב״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים