שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » נתניהו: "אני מתגעגע למרן – הוא חסר לי"
לקראת ההילולא
לקראת מלאות 8 שנים להסתלקותו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל סופדים לו אישי ציבור רבים ביניהם יו"ר הליכוד נתניהו שמתגעגע מאוד
מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל | צילום: Yonatan מיכאלי, ויקיפדיה

בשבת הקרובה יציינו ברחבי העולם את יום השנה השמיני לפטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל.

לקראת היום המיוחד הזה ספד לו יו"ר הליכוד בנימין נתניהו:
"הרב עובדיה היה גדול הפוסקים בדורנו והשפעתו על ההלכה היהודית תעמוד לדורות. אני זוכר אותו מפגישותינו הרבות במהלך השנים. הייתה לרב עובדיה בקיאות אדירה במורשת שלנו, יחד על מחוייבות עצומה לתורת ישראל ולעם ישראל".

"תמיד התרשמתי מהרגישות המיוחדת שלו לסייע לחלשים בחברה. אני זוכר במיוחד איך לאחר מלחמת יום הכיפורים הוא התגייס באומץ כדי לפתור את בעיית העגונות במלחמה". אני מתגעגע אליו. הוא חסר לי ולרבים כל כך בעם ישראל, שלא מפסיקים לזכור אותו כאחת הדמויות המשמעותיות ביותר בתולדות עמנו. יהי זכרו ברוך".

ח"כ יואב בן צור ספד גם הוא וכתב: "הערב לפני 8 שנים כבה הנר המערבי ונסתלק מאתנו מנהיג הדור, אבינו רוענו, אביר הרועים, הראשון לציון מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל. מרן היה מנהיג יהדות ספרד המעטירה, פוסק היסטורי אשר פסיקתו התקבלה בכל קצוות תבל, חיבר ספרים על כל התורה כולה, החזיר עטרה ליושנה ברמה התורנית והחברתית והרים את קרנם של בני עדות המזרח בארץ ובעולם".

"מרן אשר שם דגש גדול על ענייני החינוך, אמר לי תמיד שתנועת ש"ס לא הוקמה אלא לצורך חינוך ילדי ישראל, שכן האדם צריך לקבל ערכים ולהתחנך עוד מהיסוד, מגיל קטן. בזכות הראייה הזו זכה להוביל את המהפכה הרוחנית הגדולה ביותר כשקירב רבבות מאחינו לאביהם שבשמים ולהקים דור של תלמידי חכמים יראי השם".

"יתומים היינו ואין אב – החיסרון שלו מורגש יום יום, גם ברמה האישית חסרים לי המפגשים וההתייעצויות איתו וגם ברמה הציבורית חסר לנו את קולו המאחד והמרגיע שיחזק אותנו דווקא בתקופה המאתגרת הזו. הערב, יום ההילולה של מרן, למדו שתי הלכות מספריו והדליקו נר לעילוי נשמתו, שזכותו תעמוד לנו לבריאות, לפרנסה ולהצלחה".

במשדר מיוחד שנערך ב'קול ברמה' עם אישי ציבור שונים ספד לו הראשל"צ ורבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר שליט"א ואמר: "אנחנו לא יכולים להשיג את גדולתו של מרן הרב עובדיה יוסף זי"ע, שאנחנו כעת בערב יומא דהילולא שלו – מרן נשלח אלינו מן השמים להצילנו. לפני שנים ארוכות עליתי לארץ ורבים פרקו עול, היה נראה שכבר אין תקווה, מרן בא והציל את עולם התורה".

"לא פלא שלא ראינו מעולם הלוויה כמו של מרן הגר"ע יוסף זי"ע. הוא היה מכתת רגליו בכל הארץ על מנת לקרב את לבבות עם ישראל לאבינו שבשמים".

באותו ראיון גם ספד ח״כ מאיר פרוש שנזכר באנקדוטה מעניינת: "מרן הרב עובדיה זצ"ל, שלח לי ספר עם הקדשה מיוחדת. לא היה מעולם כמו מרן, הוא החזיר עטרה ליושנה של יהדות ספרד".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ: "הרב עובדיה פסק כי נושאים מדיניים נחשבים לפיקוח נפש ואפשר לעבוד עליהם גם בשבת. הוא היה ידוע בקבלת החלטות אמיצות כמו הכרה ביהודי עולי אתיופיה. הוא הביא את יהדות המזרח לקדמת הבמה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון – נזכר בפגישתו האחרונה עם מרן: "אני זוכר בבירור את הפגישה האחרונה שלי עם מרן הרב עובדיה יוסף זי"ע, דיברתי איתו אז על הבחירות לראשות העיר והוא בירך אותי – אני בטוח שאני מכהן כראש העיר, הרבה מאוד בזכותו".

שר האוצר לשעבר, ח״כ ישראל כץ: "בכל תפקידיי הציבוריים נפגשתי עם הרב עובדיה יוסף ז"ל, הייתי יוצא ממנו נפעם. תמיד הוא שאל האם אנו עושים את הפעולות הנכונות עבור עם ישראל".

חבר הכנסת, ישראל אייכלר, נציג חסידות בעלזא ביהדות התורה: "מרן הגר"ע יוסף זי"ע, אמר לי בנוכחות אנשים נוספים: "אתה הנציג של ש"ס" – הוא אמר את זה בגלל אהבתו הגדולה לאדמו"ר מבעלזא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים