שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו: "אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם"
מסר לממשל החדש
נתניהו ניצל את טקס האזכרה לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ושיגר מסר לממשל ביידן לפיו אין להתפשר עם איראן ויש להמשיך במדיניות הבלתי מתפשרת שהוכיחה את עצמה
בנימין נתניהו | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל את טקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ורעייתו פולה ושיגר מסר לממשל החדש בוושינגטון בסוגיית הגרעין האירני. "אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם, צריך להתמיד במדיניות בלתי מתפשרת כדי להבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני", התריע.

נתניהו הוסיף ואמר, כי "בזכות עמידתנו הנחרצת נגד ההתגרענות של איראן – ובזכות ההתנגדות שלנו להסכם הגרעין עם איראן – מדינות ערביות רבות שינו מן היסוד את גישתן לישראל".

יצוין, כי בטרם הגעת ראש המשלה לאירוע השנתי שהתקיים ביישוב 'שדה בוקר' הפגין במקום נכדו של בן גוריון, איש השמאל יריב בן אליעזר, שהכריז "תחי מדינת ישראל" וקרא להחלפת נתניהו.

נשיא המדינה התייחס בדבריו באירוע האזכרה למשבר הקורונה, ואמר כי בן גוריון ידע שמנהיגים נמדדים ביכולת שלהם לקבל החלטות קשות בהווה, אך תמיד גם להרים את הראש ממנו ולהצליח להתוות לאומה עתיד.

"כבר כמעט שנה שאנחנו חיים רק הווה, המגפה העולמית שיצרה משבר בריאותי, חברתי וכלכלי בכל העולם, וגם בישראל, גרמה לרבים מאיתנו להתכנס בתוך עצמם. לנסות לשרוד ביומיום, לשמור את האנרגיה כדי לצלוח כל יום בנפרד", אמר הנשיא ריבלין.

ריבלין הוסיף ואמר, כי זה אינה אופיה של האומה הזו וזה אינה אופיה של המדינה הזו. "מדינה שקמה מתוך חזון שנראה פעם כמעט מופרך. מדינה שהפכה להיות מה שהיא בזכות היכולת לדמיין קדימה גם בזמן מלחמות נוראיות, גם בזמן משברים איומים. אומה שהצליחה בשלוש שנים לקלוט עליה המונית שהכפילה את אוכלוסייתה, מדינה צעירה שהתעקשה להעביר את חוק הביטוח הלאומי כשהיא עדיין בשלבי בניינה הראשונים, מדינה שהניחה מאות אלפי מטרים של צינורות מים כשהקימה את המוביל הארצי כדי לספק מים לכל שטחי הארץ; זו מדינה קטנה שבזכות המגוון האנושי המדהים שלה בזכות אופי האומה שלה, הפכה לסטארט אפ ניישן", כך הנשיא.

"אם היינו חיים בלי חלומות, בלי אמונה, בלי סולידריות, בלי ממלכתיות, מדינת ישראל הייתה נראית אחרת לגמרי," אמר הנשיא. "אם לא נבין שהמאבק הזה ליציאה מהמשבר הוא המאבק של כולנו – כל הקבוצות בחברה הישראלית – יהיה לנו קשה הרבה יותר להתגבר עליו", אמר הנשיא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים