שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו ביקש לחתום נאמנות, סמוטריץ' סירב
הבלוק חוזר?
ש"ס ויהדות התורה חתמו על מסמך נאמנות לה"מ. הציונות הדתית: "לא נחתום על מסמכים שהוכחו כחסרי משמעות". בתגובה, פרסמו בליכוד מסמך שנועד להביך את סמוטריץ'
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' | צילום: חיים צח, לע"מ / באדיבות המצלם

ראש הממשלה נתניהו החתים היום (שלישי) את ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה על מסמך נאמנות חדש, לפיו הם לא יוכלו לנהל משא ומתן באופן עצמאי להצטרפות לממשלה לאחר הבחירות. על המסמך אמור היה לחתום גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אך הוא סירב לעשות זאת.

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: "אין לנו כוונה לחתום על 'מכתבי נאמנות' שהוכחו כחסרי משמעות בעבר ולא הביאו לממשלת ימין. הנאמנות היחידה שלנו הינה לדרך ולערכים ונהיה חלק רק מממשלה שתבטא אותם".

בתגובה, בליכוד פרסמו את החתימה של סמוטריץ' על הסכם העודפים שם נכתב כי "הציונות הדתית מתחייבת לתמוך ביו״ר הליכוד בנימין נתניהו בתור ראש הממשלה של ישראל. הציונות הדתית לא תתמוך בכל מועמד אחר לראשות הממשלה".

עוד נמסר כי "מכיוון שהשאלה בבחירות היא מי יהיה ראש הממשלה – ראש הממשלה נתניהו או לפיד – ראשי מפלגות הימין חתמו על התחייבות לתמוך בראש הממשלה נתניהו לראשות הממשלה".

במסמך עליו חתמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ משה גפני והשרים אריה דרעי ויעקב ליצמן נכתב כי "אני מתחייבים להקים יחד ממשלה משותפת כדי לממש הזדמנות מיוחדת להקים ממשלת ימין אמיתית. הצבעה לכל מפלגה אחרת תביא לממשלת שמאל בראשות לפיד".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה כי "שמחים שהליכוד מפיצים את הסכם העודפים שנחתם בין הליכוד לציונות הדתית (הגלוי לעין כל בוועדת הבחירות) ושעליו יו״ר הציונות הדתית לא הסכים לחתום עד שנתניהו התחייב בחתימתו לקווי יסוד ברורים של ממשלת ימין, ובהם: שמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל, שמירה על ארץ ישראל וחיזוק ההתיישבות, תיקון מערכת המשפט, ועוד. הציונות הדתית מחויבת רק לדרך ולערכים ולא לאדם כזה או אחר ותהיה חלק רק מממשלה שתממש אותם בפועל".

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, אמר מוקדם יותר על חידוש בלוק הימין: "איחוד גוש הימין חשוב לנצחון הימין. היינו ונשאנו מאוחדים, לא יצליחו להפריד ביננו. בע״ה נפעל ביחד למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על הקמת הגוש. "נתניהו שוב מקים גוש חרדי משיחי עם ליצמן, דרעי, סמוטריץ ובן גביר", קבע ליברמן. "גדעון, יאיר, נפתלי – במקום להתרפס בפני דרעי וליצמן, תצטרפו ליוזמה שלי ותתחייבו להקים ממשלה ציונית וליברלית בלי ש"ס ויהדות התורה". ליברמן עקץ בחשבון הטוויטר שלו את נתניהו, והוסיף: "ומה עם עבאס?", בהתייחס ליו"ר מפלגת רע"ם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים