שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו בהצעה רשמית לסער – רוטציה משולשת
טרם השיבו
נתניהו מציע רוטציה משולשת: שנה ורבע לסער, שנתיים לנתניהו ושנה ורבע לבנט. בכירים בימינה: "מקבלים את ההצעה, בכוחו של סער למנוע ממשלת שמאל"
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע באופן רשמי ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער לחבור לממשלה שבה הוא יהיה ראשון ברוטציה, כולל קציבת כהונה. סער טרם הגיב פומבית להצעה אך צוות המו"מ שלו ייוועד עם נציגי יש עתיד בכפר המכביה בצהריים במאמץ להשלים את ההסכם הקואליציוני בין המפלגות.

ב'חדשות 12' דווח כי במסגרת ההצעה, יכהן סער ראשון במשך שנה ורבע כראש הממשלה, אז ימשיך נתניהו במשך שנתיים בתפקיד ובסוף הקדנציה יו"ר ימינה נפתלי בנט יכהן במשך שנה ורבע כראש הממשלה. בנוסף, מציע נתניהו חוק הגבלת כהונות והצהרה שזו תהיה כהונתו האחרונה בתפקיד.

ב'ווינט' דווח כי אתמול התקיימה פגישה בין יעקב אטרקצ'י, המתווך מטעם נתניהו, לסער. גורמים בליכוד אומרים שסער לא השיב להצעה. הסיבה לכך, ככל הנראה, היא שבסביבתו של סער לא מאמינים לנתניהו. בהמשך התייחסו בתקווה חדשה לפרסום ומסרו כי מדובר ב"ספינים" של הליכוד.

הצעה נוספת היא שסער יכהן שנתיים כשהוא שני ברוטציה. לאור ההצעה של נתניהו לסער, ישיבת סיעת ימינה תידחה לצהריים. בכירים ב'ימינה' אמרו: "הכדור בידיים של סער, בכוחו למנוע ממשלת שמאל". מסתמן כי בנט מוכן להתמנות לשר הביטחון ושסער יכהן כראש הממשלה. כעת מחכים להחלטה של תקווה חדשה. גורמים בימינה אמרו כי "אם סער ישיב בחיוב – תקום ממשלת ימין".

בעקבות ההצעה, החליטו בסיעת ימינה לדחות את ישיבת הסיעה שהייתה אמורה להתקיים בשעה ב-10:00 לשעה 14:00 בצהריים. בלשכת נתניהו מעריכים שממשלת בנט-לפיד עם המרכז-שמאל היא כמעט עובדה מוגמרת, וההצעה הזו מגיעה כניסיון אחרון למנוע אותה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים