שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו ובנט סיכמו – צוותי המו"מ ייפגשו
פגישה שלישית
ראש הממשלה נפגש היום עם יו"ר ימינה למשך שעתיים כדי לדון באפשרויות של הקמת ממשלה ימנית. דיווח: נתניהו ביקש מבנט להצהיר בפומבי שהוא עם הימין
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט נועדו היום (שני) במשך כשעתיים בלשכת רה"מ בירושלים. בסיום הפגישה נמסר כי סוכם שצוותי המו"מ ייפגשו. מאוחר יותר הודיעו בנט כי יפגשו מחר שוב בשעה 11:00 בלשכת רה"מ.

ב'כאן חדשות' דווח כי צוותי המשא ומתן של הליכוד וימינה נפגשו בחשאי אתמול עוד לפני הפגישה של נתניהו ובנט היום. לטענת גורם שמעודכן בשיחות, בנט ונתניהו שומרים על קשר אינטנסיבי בימים האחרונים במטרה למצות את המגעים בין המפלגות.

ב'ישראל היום' דווח כי במהלך הפגישה ביקש נתניהו מבנט להצהיר ובעיקר להראות נכונות פומבית, שהוא הולך עם גוש הימין באופן ברור וחד משמעי, שאין אפשרות אחרת מבחינתו, ובכך להקל על המשך המאמצים להקים ממשלת ימין. בליכוד הכחישו וטענו שלא עלתה דרישה כזאת. גם בימינה הכחישו את הדברים.

לשיטתו של נתניהו, כל עוד בנט משאיר אפשרות של הליכה עם הצד השני – הוא מקשה בהפעלת הלחץ על סמוטריץ' להסכים להישענות חד פעמית על רע"מ. לשיטת נתניהו, ברגע שבנט יצהיר כי אין אפשרות אחרת, יהיה קל יותר לנסות ולהקים ממשלה.

מוקדם יותר היום אמר יו״ר ימינה, נפתלי בנט, בהצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה כי "בפגישות שלנו אמרתי למר נתניהו, ואני אומר גם פה, שהליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלה ימנית". זמן קצר לאחר מכן נמסר מהליכוד כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו״ר ימינה, נפתלי בנט, יפגשו בשעה 15:15 בלשכת רה״מ.

"לפני כשבוע, הטיל נשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו את המנדט להקמת ממשלה", פתח בנט. "ימינה הינה ותמשיך להיות שותפה מלאה במאמץ להקים ממשלת ימין יציבה וטובה. בפגישות שלנו אמרתי למר נתניהו ואני אומר גם פה – הליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלה ימנית. אנחנו נפעל בכל הכח ובכל המאמצים למנוע אסון של בחירות חמישיות. יש לא מעט דרכים יצירתיות ורעיונות יצירתיים להביא לזה, אבל בשביל זה צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד".

"יצאו מספר פרסומים כאילו נושא התפקיד שלי מהווה חסם, זה שקר מוחלט. פייק ניוז. לא דרישות ימינה ולא שום תפקיד מהווה חסם להקמת ממשלה. כפי שאתם יודעים יכולתי כבר בשעה הזו לשבת בכסא ראש הממשלה לו זו הייתה מטרתי העליונה, אבל המטרה העליונה שלי היא למנוע את האסון הזה של סבב בחירות חמישי".

"כל מי שעיניו בראשו רואה שישראל כרגע מתמודדת עם אתגרים עצומים, אתגר איראן, אתגר האג, מאות אלפי אנשים בחל״ת שתכף זה נגמר להם, המוני תפקידים במערכת הציבורית שלא מאויישים כבר תקופה ארוכה והעדר תקציב. המדינה לא פועלת, אנחנו צריכים לצאת מזה כמה שיותר מהר".

"ישראל צריכה להתמקד בחבלה באויבים לא בחבלה בעצמה. הקרקס הזה של בחירות חמישיות מסמן לאויבים שלנו שאנחנו בהתפרקות. זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים, ולכן המערכת הפוליטית צריכה לצאת מהקיבעונות שלה ולהקשיב לציבור".

אתם בטח שומעים כמוני שיש כל מיני מפלגות ששוכרות משרדים, שוכרות יועצים ומתארגנות לקמפיין החמישי, ואני מבקש מכל ראשי המפלגות: אתם מנהיגים. זו חוכמה קטנה להתחנף לציבור. החוכמה הגדולה זה לפעול באחריות".

"המחנות הם לא ימין ושמאל עכשיו. הם לא כן ביבי או לא ביבי או "שינוי". המחנות עכשיו זה אנשים עם אחריות שפועלים בכל כוחם להקים ממשלה. מול מחנה ההפקרות של אנשים שבשקט, ובשם אידיאלים נשגבים כביכול מטרפדים את זה. זה הסיפור עכשיו. רדו מהעץ. מי שיפעל למען הקמת ממשלה יציבה ימצא אותי כבן ברית נמרץ ויצירתי. מי שיפעל למען סלילת הדרך לבחירות חמישיות ימצא אותי ואותנו נלחמים בו בכל כוחנו".

"אנחנו בפתח השבוע החשוב ביותר בלוח השנה הישראלי – בין יום השואה ליום הזכרון ליום העצמאות.
האחריות שלנו כמנהיגי העם היא לא לאכזב את העם הזה. לזכור שבמלחמות ישראל היו אנשים מכל קשת הדעות וגם היום בגבול הלבנון ובגבול מדבר מצרים יש אנשים שונים שכולם אוהבים את מדינת ישראל. בואו לא נאכזב אותם. בואו נמצא נוסחאות שיאפשרו לנו לשבת יחד, גם אם לא מסכימים על הכל ולהתחיל לנהל את מדינת ישראל", דברי בנט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים