שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נתניהו במסע יח"צ על חשבון הציבור הערבי"
ב'משותפת' זועמים
בדיון הוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית דיבר ראש הממשלה על הצורך בהומניות וב'צמצום פערים' ועורר את זעם המפלגות הערביות • כל הפרטים
בנימין נתניהו | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בדיון בכנסת של "הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית" בראשות היו"ר ח"כ מנסור עבאס יו"ר רע"מ, עם סיום עבודת צוות המנכ"לים שמינה רה"מ בנובמבר 2019 לבחינת דרכי המאבק בפשיעה בחברה הערבית.

בפתח הדיון אמר נתניהו: "אני רואה את עצמי כראש הממשלה של אזרחי ישראל כולם. בדקתי מה עשו הממשלות בראשותי מבחינת סגירת פערים בחברה הערבית שהיא חלק אורגני מהחברה הישראלית".

ראש הממשלה הציג שורה של יוזמות כלכליות וחברתיות בחברה הערבית שיזמו ממשלות ישראל בראשותו החל מ-2010.

ראש הממשלה פנה אל חברי הכנסת הערבים: "אני אומר לכם את כל הדברים האלה קודם כל מבחינה עובדתית, כדי להבין שזה משקף תפיסת עולם, תפיסת עולם שאני ירשתי מחוזה המדינה הרצל, ואחר כך ז'בוטינסקי, ומהמסגרת המשפחתית שלי. זאת תפיסה, שבניגוד לכל הדימויים וכל הדברים, זה הדבר האמיתי. כל ילד וילדה ביישוב ערבי, ביישוב דרוזי, או נוצרי, או בדואי או צ'רקסי, כולם אזרחי המדינה ומגיע להם את אותם שירותים בסיסיים שמגיעים ליתר אזרחי המדינה".

"זה מחייב סגירת פערים, ועשינו לא מעט ויש שיפור גדול. אתם רואים את זה גם במספר הצעירים הערביים וצעירות עם תארים אקדמיים, עם כניסה לתחום המקצועי והטכנולוגי, ואפילו כניסה מובילה להרבה תחומים. אחרי תחומים רבים, יש לנו עוד מלאכה לפנינו, אבל יש עוד שינויים", אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס לתמורות בחברה הערבית ואמר, "אנחנו משנים את פניה של מדינת ישראל ואנחנו משנים גם את פניו של המזרח התיכון. שיתוף פעולה בין יהודים וערבים בין ישראלים ומדינות ערב, זה דבר שלא היה, פשוט לא היה. אפשרויות שנשמעו דמיוניות מתממשות לנגד עינינו. את המהפכה הזאת שאנחנו עושים מחוץ לגבולותיה של מדינת ישראל אנחנו צריכים לעשות גם בתוך גבולותיה של מדינת ישראל. אבל מרכיב ראשון ללא ספק זה ביטחון אישי – זה מיגור פשע, זה מיגור כנופיות פשע, זה מיגור שלטון פחד, זה מיגור פרוטקשן, וכל הדברים שאתם יכולים לספר לי, ואני מודע להם, אני רוצה לעשות את זה בצורה כוללת. לא רק ללכת לשאלת מיגור הפשע".

"אני חושב שצריך גם חקיקות, ועזרה, ויושב ראש הכנסת נמצא כאן, ואני צריך אתכם, אני צריך את העזרה שלכם, של כולכם. אני מאמין בהצלחה הזאת, קודם כל כי יש כבר תוצאות. אני מאמין שאנחנו בכוחות משותפים, יכולים להשיג פה דברים מופלאים, ואנחנו עושים את זה", צין ראש הממשלה.

עם זאת, הופעת ראש הממשלה בדיון בכנסת לא עברה בשקט אצל חלקים מ'הרשימה המשותפת', שראו בהשתתפותו של נתניהו לא פחות ממסע יחסי ציבור.

יו"ר בל"ד ח״כ אמטאנס שחאדה אמר לאחר דבריו של רה"מ, כי "נתניהו במסע יחסי ציבור על חשבון קורבנות הציבור הערבי. מדובר כאן במגיפה נוראית של פשיעה שהוזנחה במשך שנים רבות על ידי הממשלה – והנה בא נתניהו לחלק מחמאות לעצמו ולתכנית הלא מספקת שהביא. זו יריקה בפני הציבור הערבי".

ח"כ ע'דיר כמאל מריח כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מדהים לראות כמה ביבי מתאמץ כרגע בוועדה למיגור פשיעה במגזר הערבי כדי לרצות את הערבים ולפצל את המשותפת".

ח״כ ג׳אבר עסאקלה ציין, כי "בכדי שהתוכנית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית תצליח ותניב תוצאות היא צריכה לתת מענה לכמה צרכים בסיסיים בחברה: ביטחון אישי, מקומות תעסוקה ופרנסה, השכלה, קורת גג, ואופק ועתיד". לדבריו, "התוכנית המוצעת לא עונה על הצרכים הללו, ומציעה רק שינויים על פני השטח בדוגמת עוד כוח משטרתי ועוד תחנות משטרה״.

ח"כ עופר כסיף אמר בדיון: "מאוד מאוד התרגשתי לשמוע ראש ממשלה שמזהיר מהערבים כסכנה דמוגרפית אומר פתאום שכואב לו על רצח בחברה הערבית. שורש הבעיה הוא ביחס לאזרחים הפלסטינים כאל אויבים במקרה הרע או אורחים במקרה 'הטוב'. עד שהמדינה לא תקדם שוויון מהותי, לא יהיה פתרון אמיתי, שורשי ומלא לבעיית האלימות והפשיעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים