שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו הודיע על שלבי ההתחסנות מנגיף הקורונה
בסרטון מהבידוד
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם לפני זמן קצר סרטון בו הוא מפציר באזרחי ישראל להתחסן מפני הקורונה ומסביר על שלבי מבצע ההתחסנות שיוצא לדרך • צפו
בנימין נתניהו | צילום: איתי בית און, לע"מ
צילום: איתי בית און, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם לפני זמן קצר הודעה, במסגרתה הוא פונה לאזרחי ישראל ומבקש מהם להמשיך ולשמור על ההנחיות, כמו גם לא להיגרר אחרי תופעת ההתנגדות לחיסונים ולצאת להתחסן.

"שלום לכם, אני מדבר מהבידוד. ביום שישי אני אצא ממנו ובמוצאי שבת אני אלך להתחסן", כותב ראש הממשלה בהודעתו. "ביקשתי להיות המחוסן הראשון כדי לשמש דוגמה ולשכנע אתכם שאפשר להתחסן וצריך להתחסן. עד סוף ינואר יהיו לנו כאן מיליונים רבים של חיסונים. עמלתי קשה מאוד כדי להביא אותם ואני מבקש מכם – תשתמשו בהם!".

בהמשך ההודעה מפרט נתניהו, כי ועדת מקצועית קבעה את סדר מתן העדיפות לחיסונים, "קודם כל הם קבעו: הסגל הרפואי ומד"א יקבלו ראשונים, לאחר מכן קשישים והמטפלים שלהם בדיור המוגן. אחר כך האוכלוסייה מעל גיל 60 ואחר כך בעלי מחלות רקע מסוכנות בזמן הקורונה. אחריהם – שאר האוכלוסיה".

נתניהו הוסיף ופירט מי לא יחוסן: לא ילדים, לא נשים בהריון, לא בעלי אלרגיות חריפות וכמובן לא אלה שכבר החלימו מהקורונה. "זה בסך הכל משאיר כ-6 מיליון איש. יש לנו די והותר לכולם. אם כולם יתחסנו – יהיו לנו עודפים רבים. לכן, הוועדה המקצועית קבעה שאם יתברר באמת שיש לנו הרבה עודפים אז הם יאפשרו לכלל האוכלוסייה להתחסן יותר מהר ואני מצפה שזה יקרה מהר מאוד. הם יודיעו על התאריכים המדויקים".

"אתם רואים את האסונות שקורים במדינות אחרות, אתם רואים את התמותה הטרגית של כמעט אלף איש בגרמניה ביום, למעלה משלושת אלפים איש שמתים ביום בארה"ב. אנחנו יכולים להימנע מזה. אסור להיכנס לאווירת סוף קורס. הייתי בצבא ראיתי מה זה סוף קורס, תמיד יש מישהו שלא שומר על הכללים ואיזה קומנדקר מתהפך או עולים על מוקש וסתם מאבדים חיים, סתם טרגדיות. את זה אפשר למנוע".

נתניהו הוסיף וציין, כי "התחלואה עכשיו עולה כי אנשים באווירת סוף קורס. אנחנו בממוצע של 2,000 נדבקים ביום ואם נגיע ל-2,500 נצטרך ללכת לריסון מהודק ואפשר למנוע את זה".

את הודעתו סיים נתניהו בפנייה אישית: "אני מבקש שכל אחד יסתכל על עצמו ויגיד 'מה אני עושה כדי לשמור על הכללים'. הנה, אני יושב פה בבית, ראש הממשלה בבידוד, אני שומר על כל הכללים. זה מה שגם אתם צריכים לעשות. תשמרו על עצמכם, תשמרו על אחרים אנחנו יוצאים מהקורונה, אפשר לצאת בלי שום מחיר נוסף רציני. לא כלכלי, לא בחיי אדם ולא בבריאות. אנא עשו זאת ולכו להתחסן. שיהיה לכם חג שמח!"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים