שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו בעד הארכת הסגר ב-10 ימים
מחלוקת בממשלה
משרד הבריאות ידרוש את הארכת הסגר בשבועיים, כחול לבן תסכים לשבוע – אלא אם ימולאו תנאים בנושא האכיפה. תרחיש האימים שיוצג לשרים: גל תחלואה גדול במרץ-אפריל
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

הממשלה תדון מחר בהצעה להאריך את הסגר המהודק בשבועיים נוספים – כך סיכמו הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי משרד הבריאות. לפי דיווח ב'וואלה', הסגר יוארך לפי המתכונת שבה התנהל הסגר המהודק עד כה, וייעשה נסיון לגבש רוב להחלטה. לפני כמעט שבועיים הוכרז הסגר המהודק למשך שבועיים, עם אפשרות להארכה בשבועיים נוספים.

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו תומך בהארכת הסגר בעשרה ימים לפחות. סימן השאלה העיקרי נכון לעכשיו נוגע דווקא לתוכנית היציאה מהסגר. במשרד האוצר דורשים שהמסחר ייפתח מיד לאחר הסגר, כדי לצמצם את הנזקים הכלכליים שנגרמו בשל ההנחיות, אך בכחול לבן תומכים דווקא בפתיחת מערכת החינוך.

ב'כאן חדשות' דווח כי יו"ר כחול לבןבני גנץ טוען כי בלי שינוי באכיפה, שתתמקד באזורים בהם יש הפרות, בכחול לבן לא יסכימו להאריך את הסגר ליותר משבוע. עוד מתכוונים לדרוש במפלגה להחזיר את ימי הלימודים שבוטלו בחופש הגדול, לפעול לחיסון תלמידי כיתות י"א-י"ב, ולהתקין תקנות שיגבילו בצורה משמעותית את הטיסות בנתב"ג.

ב'חדשות 12' דווח כי בדיון מחר יוצג לשרים תרחיש אימים לפיו קיים סיכוי סביר להתפרצות גל תחלואה גדול באביב. לפי התרחיש הפסימי שיובא מחר בדיון, לפי מודלים חדשים שנבחנו, גל נוסף ככל הנראה צפוי במרץ-אפריל, זאת בעיקר עקב ההתפשטות המהירה של המוטציה הבריטית בארץ.

על פי ההערכות, לאחר חזרת המשק לפעילות, למוטציה הבריטית עדיין תהיה השפעה משמעותית על התחלואה – והיא צפויה 'להחליף' את נגיף הקורונה הקיים ולמעשה 'להשתלט' על כלל התחלואה בתוך חודש וחצי, כך שרוב אם לא כל החולים יידבקו בה.

עקב כך, התחזיות הפסימיות הן שתהיה עלייה גדולה במקדם ההדבקה בחודשים הללו ומספר החולים הקשים עדיין יהיה גבוה. אמנם אחוז גבוה של האוכלוסייה בסיכון כבר התחסן, אך מספיק שאחוזים בודדים מקרב האוכלוסייה הזו לא יתחסנו – והדבר עלול להוביל למאות חולים קשה ולגל תחלואה גדול – זאת כאמור עקב כך שהמוטציה הבריטית נחשבת למדבקת הרבה יותר. גם המודל של פרופ' ערן סגל מצביע על כך שבאמצע מרץ עלולים להיות בישראל 8,000 מאומתים ביום ו-400 חולים קשה.

פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש סירב להתחייב כי הסגר הנוכחי הוא הסגר האחרון, ובראיון ל'חדשות 13' אמר כי "אפשר לקוות שזה יהיה האחרון – אבל המוטציות קצת משנות את התמונה". לדבריו, "יכול להיות שהתחלואה שוב תעלה אחרי שנצא מהסגר",.

"אנחנו עוקבים אחרי הנתונים, ולצערי – רואים רק סימנים ראשונים של ירידה בתחלואה", ציין אש בראיון לתמר איש שלום. "יש עדיין הרבה חולים קשים, ולכן נמליץ להאריך את הסגר בשבועיים. זה מה שנדרש כדי להגיע לרמת תחלואה שתאפשר לפתוח את המשק בחזרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים