שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו ומנהיגי אירופה שוחחו על הגל השני
המלחמה בקורונה
רה"מ נתניהו השתתף היום בוועידת מנהיגים בוידיאו באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ • בוועידה השתתפו גם ראשי ממשלות אוסטרליה, נורבגיה, דנמרק, יוון וצ'כיה
נתניהו בוידאו עם מנהיגי המדינות | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בוועידת מנהיגים בוידיאו קונפרנס באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ. בהמשך לוועידות הקודמות, התכנסו הבוקר המנהיגים על מנת לדון בשיתופי פעולה בינלאומיים בהתמודדות עם הגל השני של נגיף הקורונה.

בוועידה השתתפו גם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג, ראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס וראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש.

המנהיגים דנו בהתמודדות עם הגל השני ובהתפתחויות סביב פיתוח חיסונים לנגיף.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אתמול היה יום בלתי רגיל, אם אני משווה את המאבק הגלובלי בקורונה למאבק הגלובלי שהתרחש במלחמת העולם השנייה, אתמול זה היה כמו הפלישה לחופי נורמנדי. אנחנו עדיין יודעים שזה ייקח זמן, עוד יהיו מאמצים רבים, אבל אנחנו יודעים שהקרב הוא בדרך לניצחון. אני סקרן לגבי החיסונים השונים. אנחנו נמצאים בקשר עם חברות ומדינות שונות. כנראה שלא נוכל לדעת מהן ההשפעות ארוכות הטווח של חיסון RNA על אנשים, אך אין ספק שיש אור גדול בקצה המנהרה".

"היה לנו שיעור שיא בהדבקות. לכן החלטנו על סגר, למרבה המזל, ולא במקרה, זה נפל על חגים, כך שהפסדנו מעט יחסית בכלכלה. סגרנו את המדינה לתקופה של כחודש, והצלחנו להוריד את מספר הנדבקים מ-10,000 ל-700".

"אנחנו עדיין נוקטים צעדים. היציאה שלנו מהשלב הזה תלוי בתנאים שהוגדרו בנוגע לשיעור ההדבקה ולמקדם ההדבקה. פתחנו כבר די הרבה אך לא פתחנו מסעדות, ברים, מועדוני כושר. אנחנו לא מאפשרים חתונות המוניות או חגיגות וכדומה. אך כן פתחנו חלק נכבד מהכלכלה שלנו, כולל מסחר, עם הגבלות מסוימות ואנחנו נמנעים ממקומות סגורים ככל הניתן".

"אני קורא למדיניות הזאת 'האקורדיון'. אנחנו פותחים ואז סוגרים ככל שיש יותר הדבקות, ואז מנסים לפתוח שוב, אך מנסים לא לפתוח מהר מדי משום שאנחנו יודעים שקצב ההדבקה יעלה בהתאם".

כמו כן, העלה רה"מ נתניהו במסגרת הפורום את השאלה על האפקטיביות של עוצר לילי.

בנוסף, בשיחת המנהיגים הציג ראש מערך הסייבר הלאומי הישראלי יגאל אונא את מערכת קורונה נט – פלטפורמה לשיתוף מידע בין המדינות החברות לטובת המאבק בנגיף.

המערכת פותחה ע"י התעשייה האווירית-אלתא בשת"פ עם מערך הסייבר הלאומי ומשרד הבריאות, על בסיס מערכת 'סייברנט' שמשמשת את קהילת הגנת הסייבר הישראלית. מדובר בפלטפורמה מאובטחת המאפשרת שיתוף התרעות, מידע וטכנולוגיה בין כל הגורמים המטפלים במיגור הנגיף של המדינות המשתתפות בוועידות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים