שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "המערכה נגד הטרור ממשיכה בכל העוצמה"
נתניהו בהצהרה
גנץ: "אני מבקש להדגיש מהן מטרות המבצע – להביא שקט לטווח ארוך, לחזק את הכוחות המתונים באזור ולגרוע מחמאס יכולות אסטרטגיות"
תניהו בחיתוך מצב עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד וראש המל"ל, בקריה בתל אביב | צילום: חיים צח /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה משותפת עם שר הביטחון והרמטכ״ל מהקריה בתל אביב: "אזרחי ישראל, המערכה שלנו נגד ארגוני הטרור ממשיכה בכל העוצמה.  אנחנו גובים מחירים כבדים מאוד מהחמאס על התוקפנות הבלתי נסבלת שלו. צה״ל ביצע התקפות על למעלה מ-1,500 מטרות בימים האחרונים. אנחנו פגענו פגיעה קשה בפעילות התת קרקעית של החמאס. חמאס השקיע עשור שלם והוא נתק – על חפירת מנהרות והרוב, לא הכל, אבל חלק לא קטן מזה ירד לטמיון".

"ה״מטרו״ של חמאס הפך מנכס אסטרטגי למלכודת מוות של מחבלים. אמרתי אתמול ואני אומר שוב היום: אף מחבל אינו חסין. בנוסף, פגענו ביכולת הרחפנים והכטב״מים של החמאס וגם ביכולת הימית שלהם. השמדנו מצבורי טילים ורקטות. מוטטנו מגדלי טרור, מפקדות ותשתיות טרור בכל רחבי הרצועה. אנו עושים זאת בניסיון לצמצם למינימום את הנפגעים הבלתי מעורבים".

"אני מצדיע לצה״ל, לשב״כ, לחיילות ולחיילים, ללוחמים וללוחמות – כולם עושים עבודה מצויינת ואנחנו מאוד גאים בהם. אני מבקש מכם, שר הביטחון והרמטכ"ל, תעבירו את ברכותיי, ברכותינו, ברכות העם כולו לחיילי צה"ל וגם נעביר אותם ללוחמי השב"כ ושאר אנשי ונשות הביטחון שעושים עבודה יוצאת מן הכלל. בתחבולות אנו עושים מלחמה, ובתעוזה ננצח. אנחנו ממשיכים לפעול גם בשעה זו, ככל שיידרש להשיב את השקט והביטחון לכם אזרחי ישראל. זה עוד יקח זמן".

"מדברים על הלחץ הבינלאומי – תמיד יש לחצים אבל בסך הכל אנחנו מקבלים גיבוי רציני מאוד. קודם כל גיבוי מארה"ב, אני רוצה להודות שוב לידידנו – הנשיא ג'ו ביידן, וגם למדינות רבות אחרות שבאמת עשו צעדים בלתי מקובלים כמו הנפת דגלי ישראל על בתי הממשל שלהם. אנחנו מאוד מעריכים זאת. יש סיבה לתמיכה הזאת, משום שאחרי התקפות נפשעות כאלה על ירושלים, על ערי ישראל, בניסיון להרוג אזרחי ישראל חפים מפשע – יש לנו גיבוי בינלאומי ואנחנו משתמשים בו, גם בזכות הטבעית שלנו להגנה עצמית. כך עשינו גם בעזה – וכך אנחנו גם עושים בתוך הארץ".

"אני מברך על מגמת הרגיעה שאנחנו רואים בציבור הערבי, היא לא מוחלטת. יש לנו עכשיו גם פיגוע דריסה בירושלים, אבל בסך הכל ראינו ירידה במגמת האלימות הזאת, מצד הציבור הערבי וזה חשוב מאוד, בתוך הציבור הערבי. תמיד אמרתי, זה לא כל הציבור ולא רוב הציבור אבל זה מיעוט משמעותי שיש לטפל בו".

"אנחנו רוצים לגבות מחיר מהתוקפן כמו בכל סוג של טרור. להשיב את השקט והביטחון, לשקם את ההרתעה והמשילות, זה לוקח זמן. אל מול אירועי האלימות הללו הפעלנו את השב"כ, פרסנו כוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ וביצענו מאות מעצרים. אנחנו פועלים מול אלה שפעלו באלימות ובהפרת הסדר – הם יבואו על עונשם".  

"המטרה שלנו היא קודם כל להפסיק את האלימות. אני מקווה שאנחנו משיגים את זה. אחר כך, לשקם את היחסים בין יהודים וערבים. אנחנו חיים יחד במדינה הזאת, ואנחנו צריכים להשיב את המסלול של דו קיום, שיתוף פעולה ושותפות בהצלחה הגדולה שנקראת "מדינת ישראל"".

"אני רוצה לומר מילה נוספת, לכם אזרחי ישראל. ההישג שחמאס רוצה להשיג הוא קודם כל כמה שיותר הרוגים ישראלים. ההישג שאני מבקש להשיג, שכולנו מבקשים להשיג – הוא קודם כל להציל את החיים שלכם".

"לכן אני רוצה להזכיר לכם שבמשך שנה שלמה אנחנו שינינו את ההתנהגות שלנו בגלל הקורונה, שינינו את שגרת החיים. בזכות ההתנהגות שלנו, בזכות המעשים שעשינו יחד – הצלנו חיים רבים. לכן אני מבקש מכולם – צמצמו את הפעילות בחוץ. שמרו על ההנחיות. אני גאה בעמידה שלכם".

"אנחנו נחגוג הערב את חג השבועות, חג מתן תורה. בזמן מתן תורה, כשקיבלנו את עשרת הדיברות, עם ישראל עמד יחד ורש״י כותב: ״כאיש אחד, בלב אחד״. כך אנו עומדים היום – כאיש אחד, בלב אחד. בלב אחד במאבק למען מדינתנו. בלב אחד מאחורי חיילינו. בלב אחד למען ביטחוננו ועתידנו", דברי נתניהו.

שר הביטחון בני גנץ: "אני מבקש להתחיל בבקשה אישית מכל אחת ואחד מכם לשמור על עצמם ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף- חייהם של עשרות אזרחים ניצלו משום ששהו במרחבים המוגנים ופעלו על פי הנחיות הפיקוד. אנחנו נספק כל סיוע אזרחי לתושבי הדרום ולכלל אזרחי ישראל".

"בזכות יכולת העמידה מעוררת הכבוד של הישראלים – צה"ל יחזיר את השקט, הביטחון והיציבות. כשר הביטחון אני קובע- היכינו חזק, ונמשיך להכות חזק בחמאס, וננצח את המערכה בעזה – אבל חשוב לא פחות, שננצח במלחמה על הבית. ערב החג, הוא הזדמנות של כל מנהיג ציבור להתעורר, וזה הזמן של כל אחד מאיתנו להתייחס אחד לשני כאל אחים ולהרגיע את הרוחות בתוכנו. אחדות וחוסן אזרחי, הם האתגרים המובילים של הימים הללו".

"אזרחי ישראל, בצוק איתן כרמטכ"ל, יחד עם ראש הממשלה ושר הביטחון דאז וכל צה"ל, הובלתי את לוחמי צה"ל להרס מנהרות התקיפה של חמאס שסיכנו את תושבי העוטף. כשר ביטחון היה לי את הכבוד להשלים את המכשול התת קרקעי".

"בימים האחרונים צה"ל בפיקודו ובהובלתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, הפך את רשת המינהור העזתית, מנהרות האמל"ח, המסתורים התת קרקעיים למלכודת מוות. מ"מטרו של חמאס"- הוא ל"רכבת אל הגיהנום". זה הישג אסטרטגי במלחמה בחמאס ששובר את התפיסה שלו ואת תורת הלחימה שלו".

"צה"ל צובר הישגים ואנחנו יודעים שבחמאס הופתעו – כבר לפני תקופה ארוכה, קיימנו שורה של דיונים במערכת הביטחון ובצה"ל, שמטרתם להכין תוכניות שישברו את מערך המינהור והפעולה של חמאס, תוכניות שיפגעו בו, באנשיו ובראשיו פגיעה קשה וכך היה. הסיכול שבוצע בתת הקרקע מצא אותם לא מוכנים, בכירי החמאס נסים ממסתור למסתור, ותושבי עזה מבינים שהם נלקחו כבני ערובה של ארגוני הטרור".

"אני מבקש להדגיש מהן מטרות המבצע – להביא שקט לטווח ארוך, לחזק את הכוחות המתונים באזור ולגרוע מחמאס יכולות אסטרטגיות. כפי שאמרתי גם הבוקר לחברי המשלחת האמריקאית ואתמול לידידי מזכיר ההגנה לויד אוסטין, אין מדינה ריבונית שלא הייתה מגיבה כמו ישראל מול ארגון טרור שיורה ללא הבחנה לעבר אזרחיה. זו לא רק זכותנו, זו גם חובתנו המוסרית. אנו עושים זאת בהתאם לדין הבינלאומי ותוך הפעלת שיקול דעת. וכפי שנהגנו תמיד – נפעל באחריות ביטחונית ובחוכמה מדינית. עיננו פקוחות לכלל הגזרות, ואנו ערוכים למתן מענה מבצעי לכל מי שייבחן אותנו".

"ערב חג השבועות, אני מבקש למסור בשם כל אזרחי ישראל ובשמי אני, את תודתי לאנשי השב"כ, לחיילי צה"ל ומפקדיו ובראשם הרמטכ"ל, שעומדים על המשמר ונלחמים גם בשעה זו, למען ביטחון ישראל.
לצידם – אנו חייבים להוקיר תודה גם לשוטרים, לרשויות המקומיות ולארגוני ההצלה והחירום שניצבים בחזיתות השונות. ביחד- אנחנו מנצחים, ביחד ננצח. חג שבועות שמח ובטוח", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים