שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "שינינו את המשוואה – לא נסבול טפטוף רקטות"
נתניהו בהצהרה
כוכבי: "הישגי המבצע צריכים להאיץ את השבת הנעדרים הבייתה". גנץ: "הגיע הזמן להתניע מהלכים ארוכי טווח שיחלישו את הקיצוניים". ארגמן: "כללי המשחק השתנו"
נתניהו, גנץ, כוכבי וארגמן | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות משותפות לתקשורת עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי וראש השב״כ נדב ארגמן, מהקריה בתל אביב: "אזרחי ישראל, בפתח דבריי אני מבקש להודות לכם על העמידה האיתנה ועל החוסן המרשים שגיליתם ב-11 ימי המבצע. זה אפשר לנו להשיג את יעדי המבצע בהצלחה יוצאת דופן. אני מבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהן. אני יודע את גודל כאבכן. ליבנו איתכן. אני שולח חיבוק חם לכל הפצועים, ואיחולים להחלמה שלמה ומהירה".

"אני מבקש להודות לכם, שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המל״ל, שר הבט״פ, המפכ״ל. אני מבקש להודות לכל חיילי צה"ל, ללוחמים וללוחמות, לטייסי חיל האוויר, לאנשי המודיעין והשב״כ, לשוטרים ולשוטרות, ללוחמות ולוחמי מג״ב, לארגוני ההצלה, הרפואה, הכיבוי והחירום. לשר החוץ גבי אשכנזי, לאנשי משרד החוץ, לכל הדוברים שהתגייסו במאבק בתחום ההסברה. אני מודה לכולכם על הפעולה המשותפת שלנו להבטחת ביטחונה של מדינת ישראל וביטחון אזרחיה".

"ושוב, תודה מיוחדת לכם – בני, אביב, נדב. עבדנו יחד, עמדנו יחד, מאוחדים, כתף אל כתף כשלנגד עינינו דבר אחד – השבת הביטחון והשקט לאזרחי ישראל. כראש ממשלת ישראל הדבר היחיד שמנחה אותי בקבלת ההחלטות בעת מבחן הוא הבטחת ביטחונה של מדינת ישראל והשמירה על חיי אזרחיה וחייליה. כשיצאנו יחד למבצע, הגדרתי את היעד המרכזי שלו: להנחית מכה קשה על ארגוני הטרור, לפגוע ביכולותיהם ולהשיב את השקט תוך ביסוס ההרתעה. כך בדיוק עשינו".

"לא הכל ידוע עדיין לציבור. אגב, לא הכל ידוע עדיין לחמאס. אבל מכלול ההישגים שלנו ייחשף במהלך הזמן. בשלב הזה לפחות אני יכול לומר שעשינו דברים נועזים וחדשניים, וזאת מבלי להיגרר להרפתקאות מיותרות. אם היה צורך להיכנס קרקעית לעזה, היינו עושים זאת. אבל אני חשבתי שהפעם, אל מול התכלית שקבענו, נוכל להשיג תוצאות טובות יותר בדרכים אחרות, בטוחות יותר".

"אני רוצה להגיד לכם שתמיד קיימת ביקורת מצד זה או אחר, אבל אני יודע שרוב אזרחי ישראל רואים שפעלנו בנחישות, בתבונה ואני מוסיף את המילה החשובה באחריות עילאית. מבצע "שומר החומות" נועד לשמור על חומות המדינה, אבל אני רואה את השליחות שלי גם לשמור על האימהות, על הבנים, על החיילים שלנו, למנוע מחיר מיותר בחיי אדם. ואכן גרמנו נזק מרבי לחמאס, במינימום נפגעים לישראל וכמובן שאנו דואבים על כל אובדן של חיי אדם".

בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

"בתחילת המבצע אמרתי שהחמאס יספוג מכות שהוא לא חלם עליהן. וזה בדיוק מה שקרה. הנה מה שעשינו: ראשית, שללנו את נשק המנהרות ההתקפיות של החמאס. את זה התחלנו לעשות שנים לפני המבצע. ביוני 2016, לפני 5 שנים, הבאתי לקבינט החלטה להקים מכשול תת קרקעי מסביב לרצועת עזה. זה הקו השחור שאתם רואים שם על המסך. כשהחמאס ניסה להסתער עלינו הפעם, הוא נתקל בקיר: קיר ברזל, קיר בטון, קיר בלתי עביר. החמאס ידע שמעל הקרקע, אם הוא ינסה להיכנס לשטחנו, הוא יחטוף אש רצחנית, ולכן הוא ניסה לבנות מנהרות טרור מתחת לקרקע כדי לחדור לשטחנו".

"זה מה שהמחבלים עשו במבצע ״צוק איתן״, הם ניסו לחדור לחדרי האוכל של הקיבוצים, לבתי הילדים, לשכונות, ליישובים מסביב, למוצבים שלנו והם חשבו שהם יוכלו לחזור על כך גם הפעם. אבל עכשיו הם גילו שהם חסומים בזכות קיר הפלדה שבנינו להגנת אזרחי ישראל. אגב, זה לא סתם קיר זה קיר חכם, זה קיר עם חיישנים, זה קיר עם יכולת איתור והתראה, וכל פעם שהם ניסו להתקרב הם הושמדו מתחת לקרקע, כולל ברגעים האחרונים של המבצע הזה. כל המשאבים העצומים ושנים של עבודה שחמאס השקיע במנהרות התקפיות – כל אלו ירדו לטימיון".

"שנית, תקפנו את המנהרות ההגנתיות של החמאס. השמדנו חלק ניכר מה״מטרו״, אותה עיר טרור תת קרקעית מתחת לרצועת עזה, שבה החמאס חשב שהם יסתתרו ויוכלו לנהל את המלחמה שלהם באין מפריע. במשך שנים הכנו תוכנית קפדנית של פגיעה מהאוויר ב״מטרו״, בפירים, בבונקרים, במנהרות התת קרקעיות. גם בזה החמאס השקיע הון עתק ושנים של עבודה. וגם זה, כל זה, ירד לטימיון".

"החמאס לא יכול להתחבא יותר – וזהו כמובן הישג עצום למדינת ישראל. לא רק שפגענו ביותר מ-100 ק״מ של המערכת הזו, הוכחנו שהיא חדירה, פגיעה ומחוררת. בעצם הוכחנו שהיא מלכודת מוות למחבלים. אני חושב שזה הישג עצום לצה"ל, ואני חייב להגיד לכם, הישג ששום צבא בעולם לא השיג עד היום".

נתניהו וגנץ | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

"את כל זה השגנו מתחת לקרקע. עכשיו למה שהשגנו מעל הקרקע: חיסלנו למעלה מ-200 מחבלים, ביניהם 25 בכירים, כולל מח״טים – מח"טים זו מילה שכדאי להבין אותה בעזה – זו הקבלה לאלופי פיקוד. חיסלנו חלק חשוב משדרת הפיקוד של החמאס והג׳יהאד האסלאמי – ומי שלא חוסל יודע היום שידנו הארוכה יכולה להשיג אותו בכל מקום, מעל הקרקע ומתחת לקרקע".

"מוטטנו 9 מגדלי טרור ועשרות בתי מפקדים. אף אחד מהם הוא לא מבנה תמים. אלה משרדים של החמאס, מפקדות של החמאס, מחסני נשק של החמאס. פגענו במפעלי רקטות, במעבדות נשק, במצבורי נשק, עשינו את כל זאת תוך פגיעה מינימלית באזרחים לא מעורבים, במאמץ אדיר למנוע נפגעים לא מעורבים. באזהרה מוקדמת לאזרחים, ושוב אני אומר – כפי שאף מדינה ואף צבא לא עושה בעולם. צה״ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם".

"באוויר – פגענו בכטב״מים, ברחפנים, במצנחי נפץ. שידרגנו את כיפת ברזל שיירטה למעלה מ-90% מהרקטות. אני חייב להצדיע לחיילות ולחיילים, ביקרתי אותם שוב, אלה שמפעילים את המיירטים. אלה נערים ונערות מופלאים, יש להם זיק בעיניים והעיניים כל הזמן מכוונות אל המסכים והם עושים עבודת קודש – אין עליהם".

"בים – פגענו ביחידה הימית של החמאס ובכלי השייט שלהם שנועדו לתקוף אותנו. בדיוק כפי שהבטחתי – פגענו ברוב היכולות של החמאס, הרבה מעבר למה שהמפקדים שלהם דמיינו. החמאס חשב שהוא ירה על ירושלים ועל ערי ישראל, ואנחנו נגיב ב״עסקים כרגיל״".

"במקום זאת הוא חטף 11 ימים ולילות של מהלומות כבירות וכתישה אדירה ששינו את כללי המשחק. אני רוצה להדגיש את זה יותר מכל דבר אחר. אנחנו שינינו את המשוואה לא רק לימי המבצע, ותוך כדי המבצע, אנחנו שינינו את המשוואה גם להמשך. אם החמאס חושב שנסבול טפטוף של רקטות – הוא טועה. אנחנו נגיב בעוצמה אחרת על כל גילוי של תוקפנות נגד יישובי העוטף או כל מקום אחר במדינת ישראל. מה שהיה הוא לא מה שיהיה".

נתניהו, כוכבי, גנץ וארגמן | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

"אבל את ההרס העצום שהם הביאו על עצמם במו ידיהם, הם כבר יודעים. או לפחות הם לומדים את זה עכשיו. הם תמיד יוצאים מהמנהרות, מהחורים, מהמחילות ומתרברבים. אבל הם יודעים את מה שהם הביאו על עצמם, הם יודעים איזה יכולות שללנו מהם, הם יודעים שהסבנו אותם שנים אחורה".

"במבצע כזה תמיד יש לחצים בינלאומיים. תמיד יש הפגנות, תמיד יש כתבות ביקורתיות באמצעי התקשורת הבינלאומיים. אבל אני רוצה לציין מה שהשתנה הפעם – הפעם קיבלנו תמיכה בינלאומית אדירה מעשרות מדינות שהתייצבו מאחורינו".

"אני רוצה להודות קודם כל לידידי, נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן. אנחנו שוחחנו שש פעמים במהלך הימים האחרונים. אני רוצה להגיד לכם שכל השיחות היו חמות וידידותיות. הוא חזר בהן בצורה ברורה, חד משמעית, על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה״ב בזכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל. אמרתי לו שכל מדינה שהיו יורים עליה אלפי טילים, על עריה, על בירתה, לא הייתה יושבת בחיבוק ידיים. אמרתי לו דבר נוסף, שנעצור את הלחימה ברגע שנגשים את יעדי המבצע. הנשיא הבין זאת וכך בדיוק עשינו. אני גם מודה לו על המחויבות להמשיך לשתף איתנו פעולה בייצור מיירטים של כיפת ברזל. תודה לך הנשיא ג'ו ביידן".

"אני מבקש להודות גם לעשרות מנהיגים נוספים מהעולם שהתייצבו מאחורינו. אני חושב שכולכם ראיתם את דגלי ישראל מונפים מעל בנייני ממשל ופרלמנטים בבירות באירופה- זה מרגש בצורה בלתי רגילה. יחד עם שר החוץ אשכנזי תדרכנו למעלה מ-70 שגרירים. פגשנו שרי חוץ שבאו הנה במיוחד, תוך כדי הלחימה, להביע תמיכה בישראל. אני מודה לכל המדינות הללו, לכל המנהיגים הללו על תמיכתם. רבים בעולם יודעים לעשות את ההבחנה בין ישראל, מדינה דמוקרטית שמקדשת את החיים ושיש לה צבא שאין מוסרי ממנו, לבין ארגון טרור צמא דם שמקדש את המוות ושמבצע פשע מלחמה כפול. הם גם יורים במכוון על אזרחים תוך כדי זה שהם משתמשים באזרחים שלהם כמגן אנושי".

"אזרחי ישראל, אנחנו לא שוכחים ולו לרגע את השבויים והנעדרים שלנו – הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד. תוצאות המבצע יוצרות תנאים טובים יותר להשלמת המשימה של השבתם הביתה. אנחנו גם לא שוכחים את תושבי העוטף וערי הדרום. בקרוב נביא להם סיוע נוסף, וגם לאשקלון, עיר שספגה 1,000 טילים. אשקלון והיישובים שסבובים לה, זקוקים לעוד מיגון ולעוד הטבות כלכליות – והם יקבלו אותם".

בנימין נתניהו ורשימת המחבלים שחוסלו | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

"אני מזכיר לכם שאחרי ״צוק איתן״ הבאנו את יישובי הדרום לשיאים של התפתחות, ושיאים של אכלוס, ושיאים של שגשוג. הם צמחו יותר מכל מקום אחר בארץ: שכונות, בניינים, מפעלים. כך יהיה גם הפעם, וביתר שאת. הם צמחו, ויצמחו. כל זה ביחס לחזית מול עזה".

"במקביל למבצע היינו צריכים להתמודד עם חזית נוספת, חזית של התפרעויות ואלימות בפנים הארץ. ההנחייה שלי הייתה לגדוע את הפרעות הללו ביד קשה. תגברנו את כוחות המשטרה עם פלוגות מג״ב, הכנסנו את השב״כ לפעולה, עצרנו 1,300 איש, ונמצה את הדין עם העבריינים והמסיתים. זה גם לא סוף פסוק. כל מי שירים ידו נגד אזרחים שלווים, כל מי שיפגע בנפש, כל מי שיצית בתי כנסת או יבזוז חנויות, יצית מכוניות, יביא להרס רכוש – ישלם על כך מחיר כבד".

"אני חוזר ודורש מההנהגה הערבית לגנות בפה מלא את הפרעות ביהודים על ידי ערבים. יש כמה מנהיגים בודדים שעשו זאת, הם אמיצי לב והם ראויים לשבח. וכבר אמרתי, לא מדובר בכל הציבור הערבי, וגם לא ברוב הציבור הערבי, אבל מדובר במיעוט משמעותי שצריך להוקיע אותו".

"אני חוזר ואומר, אף אחד לא יקח את החוק לידיים, לא ערבים ולא יהודים – אף אחד. אנחנו מדינת חוק ואנחנו גם מדינה אחת. ראינו את זה רק לא מזמן, בקורונה. במקביל להשבת הסדר אנו נפעל לשיקום הדו קיום והחזרת החיים המשותפים, כדי שכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל, ישתתפו בסיפור ההצלחה הכביר של המדינה שלנו. אזרחי ישראל, עברנו יחד ימים קשים. עמדנו בימי מבחן של אש טילים ותמרות עשן. המאבק הזה לא החל היום. הוא נמשך כבר למעלה מ-100 שנים".

"כל דור בתורו נדרש לעמוד במבחן. בתרפ״ט, בתש״ח, במלחמת יום הכיפורים וכל מה שקרה עד היום. עמדנו בכל המבחנים – ואנחנו מנצחים. לפני 2,700 שנים אמר הנביא עמוס: ״וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ בְּחוֹמַת עַזָּה, וְאָכְלָה אַרְמְנֹתֶיהָ״. זה קרה עכשיו גם כן. אבל הנביא עמוס אמר עוד דבר: ״ביום ההוא אקים את סוכת דוד הנופלת״. היום ההוא – זה עכשיו. ברוך ה', מדינת ישראל חזקה מתמיד – צומחת, מתפתחת, משגשגת. יחד נוסיף להבטיח את נצח ישראל. שבת שלום".

גנץ, נתניהו, כוכבי וארגמן | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "תם ולא נשלם, כוחות הביטחון וצה"ל בפיקוד הרמטכ"ל הפגינו בעשרת ימי הלחימה האחרונים את יכולות המודיעין והביצוע העוצמתיות בתולדות מדינת ישראל. אני מבקש להודות לך ראש הממשלה, לך הרמטכ"ל, ולך ראש השב"כ, על פיקוד והובלה ראויים לכל הערכה".

"השגנו את כל היעדים המבצעיים שהצבנו, גבינו מחיר כבד מאוד מהחמאס. החזרנו את יכולתיו שנים לאחור. בראש ובראשונה השמדנו את איום התת-קרקע, פגענו ביכולות מבצעיות רבות של האויב, חיסלנו מעל 200 פעילי טרור, ביניהם בכירים מאוד, הצלחנו לסכל את תוכניות חמאס לבצע פיגועי חדירה, לשלוח כטב"מים ולפעול מהזירה הימית".

"בחמאס הופתעו- והם מתחרטים ויתחרטו קשות על מה שהם בחרו לעשות. אבל ההפתעה שלהם אינה הפתעה שלנו. כל התוכניות האלו הוכנו במשך שנים וחודשים. אני, הרמטכ"ל וכל הדרג הצבאי והביטחוני קיימנו דיונים, תרגילים ואישורי תוכניות- והגענו מוכנים ליום פקודה. הציבור הישראלי אמנם ספג אובדן כואב מאד, ואנו משתתפים בצערן של המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים".

בני גנץ | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

"אך זאת יש לומר, הציבור עמד בגבורה במבחן מול הטרור. מטחים מתמשכים של רקטות קטלניות ששוגרו ללא הבחנה, על ערים, מושבים, קיבוצים, יהודים וערבים- נתקלו בכיפת ברזל ועורף ישראלי חזק כפלדה.
אזרחיות ואזרחי ישראל- אתם תמונת הניצחון שלי".

"בשלב זה, תם המעשה הצבאי – והגיעה שעת המעשה המדיני. על חורבות בתיהם של בכירי החמאס והריסות של למעלה מ-100 קילומטר של מנהרות הטרור- חובה עלינו לבנות מציאות אחרת. מעשה מדיני אין משמעו הסכמי בזק- אלא התנעת מהלכים ארוכי טווח שיחלישו את הקיצוניים ויחזקו ויחברו בין המתונים".

"במקביל לניהול המערכה, עמדתי בקשר עם מנהיגים בעולם, בראשם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. הגיבוי שנתנו הממשל האמריקאי בראשות הנשיא ביידן ועשרות ראשי מדינות נוספות, לזכותנו להגן על אזרחינו, הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל ואנחנו מעריכים זאת מאוד. שוחחתי בימים האחרונים גם עם מנהיגים ממדינות ערב המתונות, כאלו שיש לנו קשרים רשמיים איתן וגם כאלו שלא. ואני אומר לכם שיש לנו הזדמנות לשנות. אסור לפספס, אסור למצמץ, אסור לסגור את הדלת שנפתחה".

גנץ, כוכבי וארגמן | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

"במבצע, החלשנו את החמאס צבאית ופגענו בנכסיו- וכעת הזמן לחזק את הכוחות המתונים שמסביב. להתנות פיתוח ושיקום- לא רק בשקט, אלא גם ובעיקר בהתקדמות תהליך השבת השבויים והנעדרים. זהו חוב מוסרי שלנו כמדינה, שאני נושא עמי יום-יום, שעה-שעה. זאת ועוד, לא רק שקט תמורת שקט- שקט תמורת תקווה, צמיחה ומתינות".

"אם לא נפעל מדינית מהר ונכון- "שומר החומות" ירשם כעוד סבב בדרך למבצע הבא. אין לממשלת ישראל מנדט להפוך הישג צבאי חסר תקדים להחמצה מדינית. זו מחויבות שלנו לכל אזרחי ישראל, ובפרט לתושבי הדרום שעומדים בחזית כבר שנים. אתם ראויים לשקט בדיוק כמו תושבי ירושלים ותל אביב".

"גם לתושבי עזה כדאי השקט שיביא איתו תעסוקה הולמת במקום מפעלי הרקטות שהושמדו. גם לתושבי עזה נכון יותר השקט לחינוך עבור ילדיהם, במקום הררי השנאה והאיבה שמטפחים מנהיגיהם שלקחו אותם בשבי של עוני וחוסר תקווה. גם להם טוב שתהיה מערכת בריאות מודרנית, תשתיות מים, חשמל וביוב- ובתי חולים שלא ישמשו כערי מקלט לטרוריסטים וכמחסני רקטות".

"אזרחי ישראל, לאורך המבצע הצבאי, התמודדנו במקביל לכל האיומים עם משבר פנימי עמוק. שמנו לו חוסם עורקים מיידי- באמצעות שוטרי משטרת ישראל שפעלו במקצועיות ובנחישות, בסיוע משמעותי של מג"ב, של שירות הביטחון הכללי והפרקליטות, שנרתמו למשימה הלאומית- מול טרור לאומני שהתפשט ברחובותינו".

"אני מבקש להביע את הערכתי הרבה למפכ"ל המשטרה ולכל אנשיו שפעלו בתנאים מאוד קשים לאורך כל הדרך. החברה הישראלית זקוקה לא רק לטיפול נמרץ- אלא לתהליך ריפוי עמוק. להוקעה של גורמים קיצוניים שמלבים את האש בתוכנו, לחיזוק הסולידריות שבתוכנו, לחינוך אחר להכרת השונה, ולכבוד הדדי. זו משימה לאומית מהחשובות ביותר הניצבות לפתחנו בעת הזו".

"לסיום, אני מבקש להזכיר שאנחנו נמצאים במצב ביטחוני מורכב עדיין- כוחות צה"ל פרוסים ברחבי הארץ, מוכנים לכל אתגר מכל זירה. אני מבהיר לחמאס שמחיר הפרת השקט- יהיה כבד, כבד מאד. ועדיין, עירנות, הקשבה להנחיות ואחריות נדרשות בעת הזו", דברי גנץ.

בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי: "מבצע שומר חומות הסתיים לאחר עשרה ימי לחימה. אני רוצה להודות לכל כוחות צה״ל שלקחו חלק במבצע הזה. צה״ל התכונן למבצע זה זמן רב והוגדר בראש סדר העדיפות שלנו. יכולנו להוציא לפועל תכנית סדורה במהירות".

"חמאס טעה בצורה קשה כשירה לעבר למדינת ישראל וקיבל מכה קשה. הפגיעה בחמאס היא קשה שנובעת בפעולה של דיוק רב, קצב תקיפה גבוהה שהובילו להשמדה רחבה. עשינו מאמץ רב לא לפגוע בבלתי מעורבים שצבא חמאס פועל בתוכם".

"הוזכרו כאן הישגי המבצע, חלקם התבהרו רק בהמשך. לצד העובדה שהוא כבר יודע עד כמה הוא כשל בפיגועים שהוא ניסה להוציא. החמאס נמנע מירי רחב בשעות האחרונות של המבצע. אנחנו מודעים לכך שלצד ההישגים הגדולים עלינו להמשיך ולספק פטרונות לאתגר הרקטות".

"הצבנו את נושא איום הטילים והרקטות לפני המבצע ואני מתחייב שנעשה זאת גם בהמשך. לא תם ולא נשלם, אנחנו מקווים לימים של שקט וביטחון ואנחנו מוכנים לכל התפתחות. אנחנו נכונים לשוב ולפעול בעוצמה רבה בכל רגע נתון. פעלנו במבצע הזה אחרת, מבחינתנו גם ההמשך צריך להיות אחרת".

"משימת השבת הבנים לא הושלמה, אנחנו פועלים בנושא הזה במרץ, הישגי המבצע יביאו את השבתם. לא ננוח עד שנשלים את המשימה הזו. החוסן שהציבור מילה חיזק את כולנו ולא סיפק את ההישג שחמאס ציפה לו. אני מבקש להשתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם במהלך המבצע".

"אני מבקש להודות לכם על הרוח הגבית שהענקתם לנו. הקשר המיוחד בין עם ישראל לצבאו קיבל ביטוי במהלך ימי המבצע. לאורך כל ימי המבצע ליוותה אותנו תחושת צדקת הדרך, האחריות והמחויבות שלנו להשיג תוצאות טובות ומימוש יעדי צה״ל", דברי כוכבי.

נתניהו, גנץ, כוכבי וארגמן | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

ראש השב"כ נדב ארגמן הוסיף: "המבצע הזה הוא תולדה של הכנות מדוקדקות ועבודת מודיעין מצוינת של צה"ל ושב"כ. הוא לא דומה למבצעים קודמים מבחינת המכה שקיבל חמאס. המבצע הזה יכול להיות מבצע משנה מציאות, בכפוף כמובן לדרך שאנחנו נתנהל מכאן ואילך. כללי המשחק השתנו. מה שהיה לא יהיה".

"חמאס לפני המבצע הנוכחי לא דומה לחמאס של היום שאחרי. שב"כ ימשיך לפעול ברצועת עזה ויעמיק את החדירה המודיעינית שלו. במקביל למערכה ברצועה, פעל שב"כ בירושלים וביהודה ושומרון כדי להוריד את גובה הלהבות. נבטיח שאזרחי ישראל ימשיכו להסתובב בכל מקום וזמן ללא חשש. העובדה שיש רגיעה כרגע – לא אומרת שהבעיה לא קיימת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים