שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו: "גנץ צריך להרים את האמברקס"
פיזור הכנסת
ראש הממשלה תקף את יו"ר כחול לבן בני גנץ על תמיכתו בפיזור הכנסת והאשים את כחול לבן בהפרה ראשונה של ההסכם הקואליציוני • גנץ: "אם לא משפט – הייתה ממשלה מתפקדת"
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב הצהרה לתקשורת וקרא ליו"ר כחול לבן להימנע מללכת לבחירות. נתניהו נשא את נאומו מספר שעות אחרי אישור ההצעה לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, על ידי רוב של 61 חברי כנסת, מול 54 מתנגדים.

נתניהו התחיל את נאומו בתיאור המצב הכללי בישראל. הרחיב על המאבק בקורונה, על המהלכים המדיניים והביטחוניים האחרונים, על שיקום הכלכלה ועל הסכמי השלום עם מדינות המפרץ. רק אחרי שפירט את פעולותיו למען המדינה, הוא עבר למתקפה על יו"ר כחול לבן בני גנץ שהצביע היום בעד ההצעה לפיזור הכנסת. "לצערי בני גנץ נגרר אחרי לפיד ובנט", אמר נתניהו. "עם ישראל רוצה חיסונים ולא בחירות. צריך לשים את הפוליטיקה בצד, יהיה מספיק זמן לזה וצריך לפעול יחד למען אזרחי ישראל".

ראש הממשלה קרא ליו"ר כחול לבן לעצור את ההידרדרות לבחירות. "גנץ צריך להרים את האמברקס ולעצור את ההידרדרות לבחירות ואת המתקפות האלה. צריך להתנהג אחרת".

נתניהו המשיך כי "אם כחול לבן יפסיקו את פיזור הכנסת תהיה אחדות, אבל זה לא יכול להיות אם כחול לבן יקיימו ממשלה בתוך ממשלה, אופוזיציה בתוך קואליציה, 'קואזיציה'. מדברים על אחדות ולא מפסיקים לתקוף את הממשלה, מקבלים החלטות בממשלה ואחר כך מצביעים נגדן בכנסת. למשל ההסכם על המינויים. עשינו הסכם שנקים ועדה שתמנע את המכרזים האפורים האלה, של 'חבר מביא חבר'. הם לא מוכנים לעשות את זה. מדברים על ממלכתיות ומקימים ועדות חקירה".

נתניהו תקף את חברי כחול לבן: "אני יודע שהציבור מצפה לדבר אחר והציבור צודק. להם אין בעיה, מה אכפת להם? אין להם אחריות אז הם מוכנים לגרור את המדינה לבחירות מסיבות אישיות. זה לא אחראי, הציבור רוצה אחדות וממשלה שעובדת יחד למענו".

עוד אמר נתניהו, כי "גנץ הקים סטארט אפ ישראלי חדש – אופוזיציה בתוך קואליציה. כחול לבן תקעה את כל המהלכים של הממשלה. יש להם דרישות פופוליסטיות. מדברים על ממלכתיות, אבל מקימים ועדות תפורות. אני יודע שהציבור מצפה לדבר אחר".

מפלגת ימינה הייתה הראשונה להגיב, כשנתניהו טרם יצא מהאולם: "שוב הליכוד עוסק בפוליטיקה, הפצת שנאה בעם ובאינטרסים אישיים על חשבון אזרחי ישראל", נכתב בהודעה. "רק ימינה בראשות נפתלי בנט תשתלט על הקורונה, תשקם את הכלכלה ותאחד את העם".

יו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם סרטון תגובה לנאום: "נתניהו, תמה עת התרגילים. נגמר מסע ההסתתרות והשקרים. הגיע מבחן המעשים", אמר גנץ. "דווקא בגלל האתגרים הגדולים שלפתחנו, הפיגוע הכלכלי שאתה עושה באזרחי ישראל בזמן שמגיפה כלכלית, רפואית וחברתית משתוללת, מראה שאיבדת את זה".

גנץ טען כי התנהלותו של נתניהו נובעת מהחשש שלו להגיע למשפט. "כולנו יודעים את האמת, גם אתה, כי אם לא היה משפט – היה תקציב. אם לא היה משפט – הייתה ממשלה מתפקדת. אם לא היה משפט – הייתה אחדות. האחריות עליך ורק עליך", סיים גנץ.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב גם הוא לנאום: "בנימין נתניהו שבר היום אפילו את שיאי הציניות של עצמו. האיש כל היום מתעסק בהסתה ושנאה, ואז הגיע בערב לטלוויזיה ודיבר נגד הסתה ושנאה. כל היום מתעסק בפוליטיקה מהסוג הכי קטן וגרוע, ואז הולך בערב לטלוויזיה ואומר תפסיקו להתעסק בפוליטיקה. הפר כל הסכם שחתם עליו אי פעם, ואז הלך בערב לטלוויזיה ואמר למה שותפיי מפרים הסכמים. נכשל כישלון טוטלי בטיפול בקורונה ובכלכלה, ואז הלך ושיקר שהוא הצלחה כבירה כשכולנו יודעים שהנתונים הם הפוכים".

לפיד קרא לנתניהו להתפטר. "בגלל זה הוא צריך ללכת הביתה. ישראל צריכה לצאת לדרך חדשה, ממשלה רזה, ישרה שתזכה לאמון הציבור, תטפל בקורונה ותטפל בכלכלה".

ההצעה לפיזור הכנסת אושרה בצהרים ברוב של 61 קולות משורות האופוזיציה והקואליציה. מפלגות האופוזיציה שתמכו בהצעה הן יש עתיד-תל"ם, ישראל ביתנו, ימינה, מרצ וחלק מהרשימה המשותפת. מפלגות הקואליציה שתמכו הן כחול לבן והעבודה. 54 הקולות שהתנגדו לחוק הן מחברי הכנסת של מפלגות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה.

ארבעת חברי סיעת רע"מ, חלק מהרשימה הערבית המשותפת, יצאו מהמליאה ולא השתתפו בהצבעה כחלק מהיחסים של יו"ר הסיעה מנסור עבאס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ביום שני הקרוב תתכנס ועדת הכנסת לדיון טכני שבו יוכרע איזו מן הוועדות במשכן תדון בהמשך ההליך להעברת החוק לפיזור הכנסת. הוועדה שתיבחר אמורה להכין את החוק לקריאה ראשונה. בדרך כלל, עוברת הצעת חוק לפיזור הכנסת לוועדת הכנסת, אלא שבשל העובדה שהוועדה מצויה בשליטת כחול לבן ביקשו בליכוד להעביר את הדיון לוועדת חוקה, חוק ומשפט, שבראשה עומד חבר גוש הימין – ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה.

יצוין כי אם התקציב לא יאושר עד ה-23 בדצמבר, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי. מועד הבחירות טרם ידוע, כי סיעות האופוזיציה מתכוונות לקצר את משך תקופת הבחירות מ-90 ימים ל-45 ימים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים