שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו דן עם השר הבריטי בייצור חיסונים
"דרכון הירוק"
גם אדלשטיין נפגש עם השר האחראי על התיאום הבריטי בטיפול בקורונה ודנו בשיתופי פעולה בין המדינות אל מול נגיף הקורונה, וכן באפשרות לפתיחת השמיי
נתניהו במפגש עם שר הקבינט הבריטי מייקל גוב | צילום: קובי גדעון/ לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם שר הקבינט הבריטי מייקל גוב בלשכת רה"מ בירושלים. נתניהו וגוב דנו בהכרה הדדית ב"דרכון הירוק". כמו כן, דנו באפשרות להגברת שיתוף הפעולה במחקר, פיתוח וייצור חיסונים נגד הקורונה ונגד וירוסים עתידיים.

מלשכת רה"מ נמסר כי השר גוב ציין שלישראל ולבריטניה יש הצלחה גדולה במבצע החיסונים וכי הם מעוניינים ללמוד מהניסיון הישראלי כיצד לחזור לשגרה. בנוסף סוכם על קידום שדרוג הסכם הסחר החופשי בין שתי המדינות.

אדלשטיין נפגש עם שר הקבינט הבריטי מייקל גוב

גם שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין נפגש עם השר גוב, האחראי על התיאום הממשלתי בטיפול בקורונה. בפגישה השתתפו גם בכירי משרד הבריאות. השרים דנו בשיתופי פעולה בין המדינות אל מול נגיף הקורונה, וכן באפשרות לפתיחת השמיים לתנועת נוסעים בין המדינות באמצעות מסדרון ירוק. עוד לפני כן התקיימה סדנה מקצועית בנושאי יעילות החיסונים, אסטרטגיית יציאה ובדיקות קורונה.

שר הבריאות אדלשטיין מסר כי "ההתמודדות העולמית עם הקורונה מחייבת שיתופי פעולה בילטרליים. ישראל ובריטניה מקיימות שיתוף פעולה מצוין בתחומי הבריאות. המשך השת"פ יסייע ליצירת בריאות וכלכלה טובות יותר".

גוב הוא פוליטיקאי בכיר שמילא מספר תפקידים בממשלה והתמודד על ראשות המפלגה השמרנית, גוב הוא השר הבכיר ביותר בקבינט אחרי רה"מ ג'ונסון. כיום אחראי על המדיניות אחרי הברקזיט וחירום אזרחי בקורונה ובטחון לאומי. עד לדצמבר 20 היה אמון, בין היתר, על ניהול יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי.

הוא בעל עמדות פרו-ישראליות מובהקות, גם על רקע חינוך נוצרי, קרא לישראל "השראה" וביקר בה מס' פעמים. היה פעיל ב-CFI, אגודת הידידות לישראל במפלגה השמרנית, והיה הדובר הראשי באירוע השנתי שלה ב-2017. שב וגינה את האנטישמיות בלייבור ואת המתחככים בשיח האנטישמי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים