שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נתניהו סיכם על הארכת כהונת ראש השב"כ
במספר חודשים
לאחר הפרסום על התנגדות גנץ למינוי בן שבת לראש השב"כ, נמסר מלשכת רה"מ: "אולטימטום פיקטיבי. גנץ יודע היטב שאין אפשרות למנות ראש שב"כ בממשלת מעבר"
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש השב"כ נדב ארגמן ועם ראש המל"ל מאיר בן שבת | צילום: קובי גדעון, לע"מ

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום (שישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם לפני כמה ימים עם ראש שב"כ, נדב ארגמן, על הארכת כהונתו בכמה חודשים נוספים. כהונתו של ארגמן אמורה הייתה להסתיים בעוד שבועות ספורים.

על פי החוק ניתן להאריך את כהונתו של ארגמן לתקופה שלא תעלה על שנה נוספת תחת "נסיבות מיוחדות". כל החלטה בנושא חייבת לקבל את אישור הממשלה, אך בהתאם למצב הפוליטי שנוצר, קיים סיכוי נמוך למדי להקמת ממשלה בשבועות הקרובים. לכן, במצב הנוכחי, יידרש ראש הממשלה לבקש את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להחלטה על הארכת כהונה או בחירה בראש שב"כ חדש. עד כה מעולם לא מונה ממלא מקום לעמוד בראש שב"כ.

ב'ידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי המועמדים לרשת את ארגמן הם ר' – סגן ראש השב"כ הנוכחי, ר' – הסגן הקודם, שנמצא בתפקיד אחר במערכת הביטחון, וראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת. נתניהו מעוניין לראות בתפקיד את בן שבת, הנחשב לאחד האנשים הקרובים אליו. אולם שר הביטחון בני גנץ מתנגד נחרצות ומבהיר שלא ייתן לנתניהו למנות את מקורבו.

בדיווח נטען כי אם ימונה למחליפו של ארגמן הוא לא יתקבל בזרועות פתוחות בארגון – וסביר שבחירה בו תוביל לפרישה של בכירים רבים בשב"כ. להבדיל ממנו, שני המועמדים האחרים מעולם לא נגעו בעניינים פוליטיים, ומינויים יתקבל בברכה. בנוסף, יש לציין כי עד היום לא מונה לראשות הארגון מי שלא כיהן בו כסגן. בן שבת לא היה סגן – הוא כיהן בתפקידו האחרון כראש מרחב דרום.

גורמים במערכת הביטחון שצוטטו ב'וואלה' התריעו כי עיכוב בהליך עשוי לפגוע בתפקוד הארגון. על פי הדיווח, בין השמות שעלו כמועמדים להחליף את ארגמן ניתן למנות את ר', סגן ראש שב"כ הנוכחי; י', סגן ראש שב"כ לשעבר שכעת ממלא תפקיד אחר במערכת הביטחון; ואת ראש המל"ל מאיר בן שבת, שבעבר מילא שורה של תפקידים בכירים בשירות, בהם ראש מרחב דרום.

מלשכת ראש הממשלה נמסר נמסר בתגובה כי מדובר ב"אולטימטום פיקטיבי. גנץ יודע היטב שאין אפשרות למנות ראש שב״כ חדש בממשלת מעבר והדבר יכול להיעשות רק ע״י הממשלה החדשה שתקום. על כן סיכם ראש הממשלה נתניהו לפני מספר ימים עם ראש השב״כ הנוכחי על הארכת כהונתו במספר חודשים נוספים".

בלשכת נתניהו גם גינו את ההאשמות כלי ראש המל״ל מאיר בן שבת ומסרו כי "הוא עובד ציבור יוצא מן הכלל, מסור, שעושה עבודת קודש למען ביטחון ישראל בממלכתיות ובמקצועיות. אנו דוחים בתוקף את הטענות נגדו שמגיעות משיקולים אינטרסנטיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים