שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו: "ההגבלות לא ייכנסו לתוקפן היום"
בלבול מוחלט
השרים הכריזו על מרד והתנגדו להחלטות ראש הממשלה • שרים בכחול לבן: "אין היגיון בהצעה‎" • ראש הממשלה נתניהו: "ההגבלות לא ייכנסו לתוקפן היום"
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בלבול מוחלט כעת בישיבת הממשלה: ישיבת הממשלה שהתכנסה הבוקר כדי לדון בשורה של הגבלות לימי חנוכה ביישובים יהודיים, הפכה לזירת התגוששות בין השרים בנוגע ליישום המתווה שמציע משרד הבריאות. כאשר לפי שעה נראה כי הצעת משרד הבריאות לא תיושם במלואה.

בהצעה שהוגשה לשרים, ייאסר כבר מהערב לשהות בבית מגורים של אדם אחר בין השעות 17:30 עד חצות. עבירה זו תוגדר פלילית והמפר ייקנס ב- 500 שקלים. החריגים שייקבעו לאיסור השהייה בבית אדם אחר: אספקת מוצר או שירות חיוני וקבלתם, טיפול רפואי, טיפול סוציאלי חיוני או רפואה משלימה, סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה, שהייה של קטין בבית הורה החי בנפרד, טיפול חיוני בבעל חיים, שהיית קטין בבית אחר לצורכי השגחה של הורה היוצא לצורך חיוני. עם זאת, מסתמן שההגבלות לא ייכנסו לתוקפן כבר הערב.

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבה כי "ההגבלות לא ייכנסו לתוקף היום".

עוד אמר ראש הממשלה, כי "בשיח התקשורתי אנחנו כל הזמן בכשלים אבל יש את מבחן התוצאה. התחלואה היא מהנמוכות בעולם אבל המעבר הגיאומטרי הוא כל כך מהיר שאתה רואה את גרמניה שנחשבה למוצלחת ביותר, ומתים שם 500 איש ביום. העקומה התהפכה, אנחנו בתחילתו של גל שלישי".

נתניהו העריך כי עד גמר הרבעון הראשון של השנה הקרובה יסתיים חיסון האוכלוסייה בסיכון. השר זאב אלקין תהה: "איך זה הגיוני שפותחים קניונים ועוברים להגבלות חדשות? זה משגע את הציבור. אי אפשר להטיל מגבלות מהיום להיום כמו שכתוב בתקנות ואם כבר לא אישרו אתמול אז חייבים להכניס לתוקף רק ממחר למרות שהיום יש כבר הדלקת נרות". ראש הממשלה השיב: "אתה צודק, אי אפשר מהיום להיום".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "אנחנו מנסים להגיע לפגיעה מינימלית במשק ובחברה, אבל למנוע את התפשטות המחלה. אין ויכוח שיש עלייה מתמדת. בעקבות כל מיני דיונים בקבינט ובתקשורת אני רוצה לומר שאין קונץ-פטנטים. הצעדים הם כואבים, ולי הם כואבים לא פחות מאף אחד אחר. כשאני רואה חדרי כושר סגורים וקניונים זה לא עושה לי טוב". אדלשטין אמר עוד: "בתסריט האופטימי, ההשפעה האמתית של החיסונים תהיה אי שם בפברואר".

שרים רבים התנגדו להחלטות. השר עמיר פרץ אמר "במקום לעשות סגר מהשעה 17:30 ועד חצות, הדרך הנכונה יותר היא לעשות סגר מהשעה 20:00 ועד למחרת בשעה 05:00. כך המסחר יעבוד עוד כמה שעות, ועדין נמנע את ההתקהלויות". פרץ ציין כי הוא מתנגד לרף של 2,000 מאומתים כתנאי לסגר.

השר אקוניס דרש למחוק את הסעיף שמגביל את המסחר: "חוזרים על טעויות העבר. במקום לרווח, אנחנו מצמצמים את השעות וגורמים התקהלויות מיותרות". על מתדרכי משרד הבריאות אמר: "יוצרים וזורעים בהלה מיותרת. במקום לטפל במקדמי הדבקה, מטפלים במקדם פאניקה".

השר יזהר שי הוסיף ואמר כי הוא מתנגד למגבלות המסחר, "אנסה לשכנע אתכם לא להצביע בעד. ההצעה שהובאה לכאן היא לא על דעת שרי הקבינט ואין בה היגיון".

הישיבה נעצרה וראש הממשלה יצא, שר האוצר סירב לדבר בהעדרו של ראש הממשלה.

כעבור זמן קצר הישיבה התחדש הדיון ללא ראש הממשלה נתניהו. השרה מירב כהן אמרה כי "יש מקום למגבלות אבל אני לא רואה למה לעשות הפרדה בין חנוכה לריסון המהודק, אם הכוונה להחיל ריסון מהודק כשנגיע ל-2,000 נדבקים ביום ומקדם הדבקה 1.3 – אנחנו כבר שם. אין לזה צורה על זה שיש בבוקר כותרות שאסור לצאת מהבתים, ואז יוצאות כותרות שבעצם לא. לא ידענו שיש חנוכה? למה הבהילות הזו?  נדרשת עקביות וצריך לתת זמן היערכות לציבור. אין צורך בשני שלבים – צריך להכנס לריסון מהודק ולתת התרעה של כמה ימים לפני. צריך לעשות הכל כדי לשמור על בתי הספר פתוחים לאורך זמן ולא להגיע לסגר מלא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים