שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נתניהו הוא דמות לא רצויה בירדן"
גנץ תוקף
שר הביטחון נגד ראש הממשלה: "היצירתיות של המוסד והנחישות של צה"ל היא לא פיתוח של ביבי. יש לישראל ידידות קרובות בעולם וצריך לפעול קודם כל ביחד איתן"
תגיות:
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, ערך ביום שישי כנס "זום" במסגרת סדרת "מדברים עם בני", שהתמקד בתפיסת הביטחון שלו. את המפגש הנחה תא"ל (במיל') אודי זוהר.

בנושא המאבק באיראן אמר גנץ כי "אנחנו לא יכולים להסכים שאיראן תגיע לגרעין צבאי, ואנחנו פועלים מדינית, כלכלית וכמובן ביטחונית כדי למנוע את זה. ראיתי בימים האחרונים שנתניהו מנכס את הטיפול באיראן לעצמו – הוא התבלבל".

"הביטחון הוא לא עניין פרטי של ביבי, בדיוק כמו שהחיסונים שיש למדינת ישראל אינם נכס פרט שלו. יש גופים רבים ששותפים בבניית היכולות שלנו מול איראן: המוסד, משרד החוץ, המל"ל וכמובן צה"ל ומערכת הביטחון. היצירתיות של המוסד, היא לא פיתוח של ביבי וגם לא הנחישות של צה"ל".

אנחנו בונים את המענה התקפי, ההגנתי וגם המודיעיני, ואנחנו נדע להגן על מדינת ישראל. כדי למנוע איראן גרעינית חשוב מאוד שיהיה שיח עם ארה"ב, עם אירופה וגם עם מדינות ערביות שחולקות איתנו את האינטרס הזה. יש לישראל ידידות קרובות בעולם וצריך לפעול קודם כל ביחד איתן".

בנוגע ליחסים עם מדינות באזור ועסקאות הנשק אמר גנץ: "זה נכון שאנחנו מאותגרים מכניסת מערכות נשק חדשות למדינות באזור, אבל צריך לזכור שאלו מדינות שהן בצד שלנו. יש קואליציית שלום, ואנחנו צריכים להתחשב בכך ולהשתמש בבריתות הקיימות גם באזור. אני אומר לכם מבלי להיכנס לפרטים, שבפעולות שעשיתי עם מערכת הביטחון בחו"ל הבטחנו את היתרון האיכותי של ישראל שנים קדימה".

בנושא אספקת חיסונים לפלסטינים אמר גנץ: "יש לנו גם אינטרס בריאותי, גם אינטרס מדיני וגם אינטרס הומניטארי שלפלסטינים יהיו חיסונים. קודם כל, יש למעלה מ-100 אלף פועלים פלסטינים שנמצאים במגע עם אזרחים ישראלים מדי יום, ומגיע לכל הפלסטינים שיהיו מחוסנים. לכן, אנחנו מחוייבים לסייע להם לרכוש חיסונים ממקומות שונים, ולבחון כל סיוע אפשרי נוסף".

גנץ נשאל בנוגע למאמר שפורסם בידיעות אחרונות של הנסיך חסן מירדן וענה: "היחסים עם ירדן הם נכס אדיר, והיחסים יכלו להיות טובים פי אלף. לצערי נתניהו הוא דמות לא רצויה בירדן והנוכחות שלו מפריעה לקידום היחסים. יש לי קשר רציף ומתמשך עם המלך הירדני ובכירים ירדנים נוספים ואני מאמין שאפשר להגיע לעשרות שיתופי פעולה ופרויקטים אזרחיים שיקדמו מאוד את היחסים".

גנץ נשאל בנוגע לפתיחת מערכת החינוך ואמר: "מבחינתי, החינוך הוא במקום ראשון, ולכן עמדנו על כך שהדבר הראשון שנפתח היה החינוך לגיל הרך. אני חושב שצריך לפתוח את חטיבות הביניים והתיכונים לאלתר באזורים ירוקים וצהובים וזו העמדה שאביע בממשלה בדיון הקרוב. לצד זאת, צריך להתדיין כבר היום עם ארגוני המורים בכדי להוסיף שבוע למידה בפסח ושבועיים-שלושה בקיץ. כל זאת, תוך הקפדה על פיצוי נאות למורים שעובדים לאורך כל התקופה הזו דרך הזום. יקח זמן רב, למעלה משנה, להשלים את ימי הלימודים שפוספסו בקורונה וצריך להתחיל מיד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים