שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו הוזמן על ידי א-סיסי לביקור רשמי בקהיר
חימום היחסים
אם פגישתם של הנשיא א-סיסי ונתניהו אכן תצא לפועל, ראש ממשלת ישראל צפוי להתקבל במצרים על פי כללי הטקס הרשמיים הנהוגים במפגשים בין ראשי מדינות
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו | צילום: Truba7113, שאטרסטוק

על רקע הפשרת היחסים בין ישראל לאמירויות ובחריין והמגעים לקידום הסכמי שלום עם מדינות נוספות, קיבל ראש הממשלה בימים האחרונים הזמנה רשמית מנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לבקר בקהיר.

לדברי מקורות מצריים הבכירים, א-סיסי ונתניהו צפויים לדון בשורה של סוגיות אזוריות, ובראשן חיזוק היחסים הביטחוניים והמדיניים לנוכח האיום האיראני ותיאום העמדות בין ירושלים וקהיר לקראת כניסתו לתפקיד של נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן.

גורם בכיר במשרד החוץ בקהיר אמר ל'ישראל היום' כי אם פגישתם של הנשיא א-סיסי ונתניהו אכן תצא לפועל, ראש ממשלת ישראל צפוי להתקבל במצרים על פי כללי הטקס הרשמיים הנהוגים במפגשים בין ראשי מדינות, כאשר ראש המדינה המארחת מקבל את פניו של אורחו בשדה התעופה יחד עם בכירים נוספים. "אם הביקור המתוכנן של נתניהו במצרים אכן יתקיים, הנשיא א-סיסי יהיה זה שיקבל את פניו בשדה התעופה כאשר דגלי מצרים וישראל מתנוססים זה לצד זה".

עם זאת, במצרים אמרו כי עדיין לא ברור אם הפגישה תיערך בקהיר או בשארם א-שייח', שם נהג בעבר הנשיא המודח המנוח חוסני מובארכ לארח מנהיגים ישראלים שנפגשו עמו.

לפי הדיווח, בשל העובדה שהביקור דלף לתקשורת, לא מן הנמנע שהלחץ הפנימי במצרים יביא לדחיית הביקור או לביטולו.

יצוין, כי בהיותה של מצרים חלק מהקואליציה הנרקמת נגד איראן, הרי שגם היא מצטרפת לשורת המדינות החוששות מעמדת ארה"ב בסוגיית הגרעין האיראני שעלולה לערער מחדש את היציבות באזור.

מצרים פעלה רבות מאחורי הקלעים לקידום הסכמי הנורמליזציה שרקמה ישראל עם המדינות הסוניות המתונות והביעה תמיכה ב'הסכמי אברהם' וכן בהסכם מול סודאן.

בניגוד לרוח השלום עם האמירויות המחלחל לשטח ובא לידי ביטוי בהפשרת המתיחות גם מול האזרחים, הרי שבכל הנוגע להסכמי השלום בין ישראל לירדן, מוגדר כל השנים השלום כ'שלום קר' שבא לידי ביטוי בעיקר בתחום הכלכלי כאשר המתיחות בין המדינות נותרה בעינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים