שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו: "החרדים וסמוטריץ' עושים כל מה שאני רוצה"
מזלזל בשותפים
ראש הממשלה נפגש עם ראשי השולמנים כדי לשכנע אותם לא לשתף פעולה עם מפלגות אחרות והעריך כי יחד עם החרדים וימינה הוא יוכל להקים ממשלה יציבה
בנימין נתניהו | צילום: איתי בית און, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (רביעי) כי "החרדים וסמוטריץ' עושים כל מה שאני רוצה". את הדברים אמר במהלך פגישה ארוכה עם נציגים מקבוצת השלמונים בראשות המייסד אביר קארה.

הפגישה יצאה לפועל לאחר שמייסד הקבוצה אביר קארה סירב להצעת שריון במפלגת הליכוד מצד ראש הממשלה. נתניהו שהבין כי ככל הנראה, השולמנים מעוניינים לשתף פעולה עם מפלגת ימינה, מיהר להזמין אותם לשיחת שכנוע שנמשכה למשך שלוש שעות.

בתיעודים שנחשפו על ידי דפנה ליאל בחדשות 12, נצפה נתניהו משרטט נתונים על לוח שהוצב מאחוריו. במהלך השיחה נתניהו התמודד עם הטחת טענות מצד השלמונים על כך שהוא לא קידם רפורמות למען העצמאים.

ראש הממשלה התנער מההאשמות והפנה את האשמה כלפי משה כחלון, לשעבר יו"ר כולנו ושר האוצר, בתקיעת הרפורמות הנדרשות ובשיתוף פעולה עם יו"ר ההסתדרות דאז, אבי ניסנקורן. הוא הבטיח כי הפעם הוא יצליח להרכיב ממשלה כרצונו ויפעל לפירוק איגודי העובדים, "המיותרים" לדבריו.

נתניהו שיתף את ההערכות שלו לגבי הבחירות הקרובות, לפיהן הליכוד תקבל 42 מנדטים, כאשר בין השאר, כמה מנדטים שהוא יצליח להביא מהמגזר הערבי. המפלגות החרדיות יגיעו ל-16 מנדטים ולדבריו, מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' תעבור את אחוז החסימה. על המספרים האלה הוא מתכוון להקים ממשלה יציבה שתוכל להעביר בקלות את הרפורמות הנדרשות למען בעלי העסקים.

לדברי נתניהו, ההישגים שלו בתקופת הקורונה הם אלו שיביאו לו את מספר המנדטים הדרוש לניצחון ולהקמת קואליציה יציבה, ללא תלות במפלגות שיציבו לו מכשולים.

מפלגת תקווה חדשה הגיבה לפרסום התיעודים: "ההקלטות שנחשפו הערב הן עדות מדהימה לאופן בו מנהל נתניהו את משבר הקורונה מתוך שיקולים פוליטיים וציניים בלבד. בשעה שאזרחי ישראל נמצאים בסגר קשה, הכלכלה קורסת והתחלואה אינה פוסקת, נתניהו מתייחס לקורונה ככזו שיכולה לסייע לו לנצח את הבחירות. הקורונה עבור נתניהו היא עוד כלי ציני במשחק בפוליטי. גם בדמוקרטיה נתניהו לא מצטיין ("חברי הכנסת שלי, החרדים וסמוטריץ' מצביעים כל מה שאני רוצה"). נתניהו נכשל. נתניהו צריך ללכת. ב-23.3 נחליף את נתניהו ונביא לישראל תקווה חדשה".

מטעמו של בצלאל סמוטריץ' נמסר: "מפלגת הציונות הדתית לא בכיס של אף אחד והיא תפעל כפי שהיא מאמינה שטוב לעם ישראל בהתאם לערכיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים