שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נתניהו: "הנחיתי להיערך לכל תרחיש"
בתום הערכת מצב
גנץ: "אם השקט לא ישמר, עזה תיפגע קשות, אזרחית, כלכלית וביטחונית, ומי שישא באחריות הם ראשי החמאס" • כוכבי החליט לדחות את נסיעתו לארצות הברית
פורום מטכ"ל עם נתניהו וגנץ | צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום דיון הערכת מצב עם הצמרת הביטחונית בקריה בת"א: "סיימתי עכשיו הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. מול רצועת עזה – הנחיתי להיערך לכל תרחיש".

"שמענו גם את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל – אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

גם שר הביטחון בני גנץ קיים שורה של הערכות מצב ביטחוניות, ושיחת ועידה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ביחד עם השר אלון שוסטר מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין. בשיחה עם ראשי הרשויות עדכן אותם גנץ על המאמצים לשמר את השקט, והבטיח להמשיך בקשר רציף ועדכונים לתושבים תוך מתן מענה לכל סוגיה שתעלה.

בסיום הפגישות אמר גנץ: "סיימתי סדרה של הערכות מצב ושיח עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, בעקבות המצב הביטחוני- מדינת ישראל נוקטת במדיניות אזרחית מרחיבה ושומרת על חופש דת ופולחן לכל הדתות והמאמינים ובכללם תושבי מזרח ירושלים וכלל הפלסטינים".

"כרגע שקט בדרום, אבל אם השקט לא ישמר, עזה תיפגע קשות, אזרחית, כלכלית וביטחונית, ומי שישא באחריות הם ראשי החמאס. המשוואה ידועה להם וברורה מאוד. צה"ל ערוך לאפשרות של הסלמה, ונעשה את מה שנדרש כדי שהשקט ישמר", דברי גנץ.

דברי גנץ. צילום: טל עוז – משרד הביטחון

בקריה התקיימה הערכת מצב בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות סגן הרמטכ"ל, ראש אגף המבצעים, מפקד פיקוד הדרום, מפקד פיקוד העורף, ראש אגף המודיעין ונציגיו, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד המרכז, מפקד חיל הים, מתפ״ש, נציגי משטרת ישראל, שב״כ והמל״ל ומפקדים נוספים.

בהערכת המצב הנחה הרמטכ״ל על שורת צעדים ותגובות אפשריות והערכות להסלמה. מדובר צה"ל נמסר כי לאור האירועים וההתפתחויות הצפויות, החליט הרמטכ״ל לדחות בשלב זה את נסיעתו לארצות הברית. בנוסף לרמטכ"ל: גם ראש אמ"ן תמיר הימן וראש אגף אסטרטגיה ואיראן האלוף טל קלמן דחהו את טיסתם המתוכננת לארצות הברית

בתגובות הפוליטיקאים

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב למטווח הרקטות של החמאס נגד ישובי הדרום: "ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להורות עוד הערב לצה"ל לפתוח בסיכולים ממוקדים ולשגר עשרות טילים לעבר מחבלים ולא לעבר דיונות ריקות ומפקדות לא מאוישות". עוד הוסיף ח"כ בן גביר: "בחסדי השם לא נפגע איש מירי האוייב, אך כל רגע שאין תגובה נחושה ונחרצת בדמות הריגת מחבלים זוהי חרפה, פגיעה בכח ההרתעה והפקרת דמם של תושבי הדרום".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בתגובה לירי הרקטות לעבר ישובי הדרום הלילה: "אז ככה נראה מיטוט שלטון החמאס? נתניהו לא מגן על אזרחיות ואזרחי ישראל. הוא חייב ללכת. מחזקת את ידי תושבות ותושבי העוטף".

ח״כ עמר בר-לב (העבודה) צייץ בטוויטר: ״מול עזה לא צריך יד חזקה – צריך יד חכמה ואמיצה. ‏עשרים שנה העוטף סופג רקטות. בזבזנו שנה של שקט מוחלט והזדמנויות לשנות את המציאות. ‏אסור להיזכר בעזה רק כשרקטות מתחילות לעוף לכיווננו – ישראל חייבת לנצל רגעי שקט כדי לצאת למהלך אסטרטגי במטרה לשנות את המציאות הקשה״.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לירי מרצועת עזה הלילה לעבר יישובי הדרום וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏36 רקטות. חמאס בדרום, חיזבאללה בצפון ואיראן מזהים את החולשה של הממשלה המשותקת שלנו. חייבים להקים ממשלה ומהר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים