שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו: "הפיצוץ בספינה – פעולה איראנית"
באיראן מכחישים
ראש הממשלה האשים את טהראן במתקפה על הספינה מול חופי עומאן ואמר כי "זו אכן פעולה של איראן, זה ברור". איראן הכחישה: "הביטחון במפרץ הפרסי חשוב לנו"
תגיות:
הספינה הליוס ריי | צילום: Katsumi Yamamoto, MarineTraffic.com

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בראיון ל'כאן רשת ב' לפיצוץ בספינה שבבעלות ישראלית בעומאן: "זו אכן פעולה של איראן, זה ברור". ראש הממשלה הוסיף: "היא האויבת הגדולה ביותר של ישראל ואנחנו מכים בה בכל האזור. לא יהיה לאיראנים נשק גרעיני – עם או בלי הסכם. את זה אמרתי גם לידידי ביידן".

בטהראן, דובר משרד החוץ התנער מהמתקפה. "הביטחון במפרץ הפרסי הוא בעל חשיבות אדירה לאיראן", אמר הדובר. הוא אף אמר כי הטענות של נתניהו ולפיהן איראן רוצה לפתח נשק גרעיני נועדו ל"צרכים פנימיים" לקראת הבחירות בהמשך החודש. הדובר הוסיף כי "נתניהו סובל ממחלת נפש".

הדברים של נתניהו הוקלטו לפני התקיפה בסוריה הלילה, שיוחסה לישראל. לפי דיווחים שונים, הותקפו מטרות איראניות בתגובה לפגיעה בספינה. בישראל סירבו להגיב.

הטלוויזיה הסורית ציטטה מקור צבאי שלפיו "בשעה 22:16 ביצעה ישראל תקיפה אווירית מכיוון רמת הגולן לעבר כמה יעדים באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית של סוריה פעלו נגד הטילים ויירטו בהצלחה את מרביתם". לפי הדיווח הסורי, חמישה יעדים הותקפו בשדה התעופה של דמשק ובמחנות הסמוכים. באזור ישנם גורמים מכוח קודס האירני וכן מחסני נשק.

אתר "סטפ ניוז" המזוהה עם האופוזיציה הסורית דיווח כי התקיפה שיוחסה לישראל התמקדה באתרים של המיליציות האיראניות בדרום דמשק, וכלי טיס ישראליים חגו באינטנסיביות בשמי מחוז קוניטרה. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסים ישראליים תקפו באזור "א-סיידה זינב" שמדרום לבירה דמשק – אזור שידוע ככזה המשויך למשמרות המהפכה של איראן ולארגון חזבאללה הלבנוני.

ב'מעריב' דווח כי התקיפה הזו לא מתקיימת בנוהל המוכר של תקיפות במב"מ (המערכה שבין המלחמות). למעשה, ההחלטה שהתקבלה היא לתקוף מטרות איראניות בסוריה, זאת כתגובה לפיגוע האיראני במהלכו הופצצה ספינה בבעלות ישראלית במפרץ הפרסי, סמוך לחופיה של עומאן.

הדיווח מגיע לאחר שספינת משא בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר נפגעה בסוף השבוע האחרון כתוצאה במהלך שיט מחוץ למפרץ עומאן. לא היו נפגעים, אך הספינה שהובילה מכוניות לסינגפור מהעיר דמאם בסעודיה ספגה נזקים – ונאלצה לשוב.

גורם ביטחוני בכיר אמר מוקדם יותר ל'כאן חדשות' כי אין מנוס מתגובה ישראלית על הפגיעה באוניה בבעלות ישראלית בעומאן ביום שישי. מבחינת גורמים בישראל מדובר בחציית קו אדום. ייתכן שתגובה שכזו תצא אל הפועל כבר בימים הקרובים, אך לא מן הנמנע שזו תהיה מתחת לרדאר.

אמש התקיים דיון של בכירי מערכת הביטחון יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון בני גנץ. מדובר בדיון שנקבע מראש, של ועדת ראשי השירותים, בו נכחו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת וראש השב"כ נדב ארגמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים