שיתוף
תגובות
חדשות » נתניהו הציג את התוכנית הכלכלית של הליכוד | צפו
בחירות 2022
המדינה עומדת בפני סכנה של סחרור אינפלציוני | יש לפעול בשני מישורים: בלימת עליית המחירים והפחתת מיסים | חינוך חינם לפעוטות עד גיל 3
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: צילום מסך

יוקר המחיה הגואה בשנה האחרונה, מהווה אחת מהסוגיות החשובות ביותר במערכת הבחירות הנוכחית הבוקר (רביעי)  הציג יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, בעמוד הפייסבוק שלו את תכניתו הכלכלית לקראת הבחירות, תחת הכותרת "מוציאים את ישראל מהמשבר". תוכנית זו גובשה בשבועות האחרונים על ידי פרופ׳ אבי שמחון, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב״ד, ויובל שטייניץ שר האוצר לשעבר.

נתניהו מציג את התוכנית הכלכלית

לדברי נתניהו, בהתנהלו כלכלית נכונה ניתן למנוע את המשך המיתון במשק, לדבריו, רק ממשלה לאומית יציבה תוריד את המחירים שמשתוללים בשנה האחרונה. בממשלה שלנו עליית המחירים הייתה חצי אחוז בשנה, לעומת זאת רק בשנה האחרונה המחירים עלו פי 9, שהם 4.5%. החשמל עלה, המזון עלה, הדלק התייקר, המים התייקרו.

"בשנה האחרונה כל משפחה בישראל משלמת לפחות 7,900 שקלים תוספת הוצאה, נטל עצום על המשפחות. עליית המחירים תגרור עוד עליית מחירים. אנחנו עומדים בפני סכנה של סחרור אינפלציוני. יש פה משבר כלכלי עולמי, אף אחד לא מכחיש את זה, אבל זה לא תירוץ לאי עשייה. משבר כלכלי עולמי מחייב הנהגה שתוציא את ישראל מהמשבר הזה ראשונה בעולם. זה לא גזירת גורל.

ישראל יכולה לצאת מזה וכבר עשינו את זה, הוצאנו את ישראל משלושה משברים כלכליים עולמיים ב-2003, ב-2009 וב-2020 במשבר הקורונה. יש שלושה תנאים להצלחה. ממשלה יציבה, הובלה אישית של ראש הממשלה, אני לוקח על עצמי את המשימה, כפי שעשיתי בשלושה המשברים הכלכליים הקודמים. הדבר השלישי, אני מביא תוכנית חירום זמנית ונועזת כדי להוריד את המחירים".

נתניהו התייחס לעליית מחירי הדיור, והבטיח להנפיק אג״ח ממשלתי שצמוד למחירי הדיור במטרה להוריד ביקושים. וכן לקצר את זמן קבלת היתרי הבנייה. כמו כן הוא הציע ליישם מודל של ״אכיפה בדיעבד״ שבה ניתן לבנות רק אחר כך לקבל את האישורים.

כדי להקל על המחיה, מתחייב יו"ר האופוזיציה לדאוג לחינוך חינם לילדים בגילאי 0-3, ובנוסף לפעול להפחתה בנטל המיסים על אזרחי ישראל, בין היתר הפחתת מס הכנסה, הגדלה של נקודות הזיכוי להורים וכן ריווח מדרגות המס, תגבור מס הכנסה שלילי והפחתת מס החברות.

שר האוצר ליברמן צייץ בתגובה "כשנתניהו הפך לראש ממשלה ב־2009 יוקר המחיה כאן היה כמו הממוצע של ה־OECD, כשסיים, היינו המדינה השניה היקרה בעולם, עם גרעון 10.5% ואבטלה של 9.2%. עכשיו הוא מביא תכנית כלכלית? מטריד לחשוב מה יהיו התוצאות. התחלנו לתקן את מה שהשאיר, בזכותנו אין גירעון ואבטלה. תמשיך לדבר ואנחנו נמשיך לעשות".

גם בכחול לבן הגיבו לדבריו של נתניהו ואמרו ״מי שמנע תקציב מדינה משיקולים אישיים ומשפטיים, שם את טובתו האישית על פני המדינה ופגע קשות בכלכלת ישראל, לא ראוי ולא יכול לקדם שום פיתרון בנושא הכלכלי. אחרי הבחירות, נקים ממשלה יציבה ורחבה שתוציא את ישראל מהמשבר בלעדיו".

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן (כחול לבן) אמרה כי "טוב שהתעוררו עם חינוך חינם לאחר מעל לעשור שהיו בשלטון. חינוך חינם לגיל הרך הוא דגל של כחול לבן שממשלת נתניהו האחרונה לא קידמה כי הוא עסק בענייניו האישיים. רק אנחנו נדאג לכך שזה יקרה״.

ביש עתיד מתחו ביקורת על נתניהו וטענו ש"יו״ר האופוזיציה נתניהו ממשיך במסע הפייק ניוז המנותק שלו כדי להסתיר את העבודה שבמשך 15 שנה הוא הזניח בצורה רשלנית ומופקרת את כלכלת ישראל. ממשלת השינוי בראשות לפיד תמשיך להביא הישגים במאבק להורדת יוקר המחיה עבור אזרחיות ואזרחי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים