שיתוף
תגובות
כללי » נתניהו הציע לגנץ לכהן ראשון ברוטציה
דיווח מפתיע
ראש הממשלה שוקל להציע לגנץ, בנט או סער, להיות ראשון ברוטציה למשך שנה • גנץ הגיב: "לא רואה לכך היתכנות" – אך לא בטוח שהתרחיש ירד מסדר היום
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן בני גנץ להתמנות לראש ממשלה באופן מיידי, ולחתום על הסכם רוטציה מחודש שבמסגרתו גנץ יכהן ראשון במשך שנה, שלאחריה נתניהו יכהן שנתיים, ובסוף השנה השלישית שוב גנץ – כך נחשף ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, נתניהו פנה לגנץ שלשום בנושא. השניים שוחחו טלפונית ודיברו על האפשרות שיקימו יחד ממשלה שבה גנץ יכהן ראשון כראש ממשלה למשך שנה ובמקביל ימשיך בתפקידו כשר הביטחון, ולאחר מכן נתניהו ישוב לתפקיד, יכהן במשך שנתיים – ואז גנץ יכהן במשך שנה נוספת.

גנץ אמר בשיחה שהוא "לא רואה לזה היתכנות" – אך ייתכן שהתרחיש הזה לא בהכרח יורד מסדר היום. בכחול לבן אישרו כי אכן הייתה פנייה מנתניהו לגנץ, אך מסרו שגנץ השיב כי זה לא רלוונטי. גורמים בליכוד אישרו את הדיווח על שיחה שהתקיימה בין נתניהו ובין גנץ בשבוע שעבר, שבמהלכה הועברה ההצעה.

גורמים בימין התייחסו לאפשרות ואמרו: "גנץ נפגע מנתניהו כי סיכם איתו על רוטציה שלא קוימה, ההצעה תבוא לתקן את המצב. כמו כן, גנץ זועם על שותפיו הנוכחיים לגוש השינוי שמבקשים להסתמך על קולות מפלגתו, אך מסרבים לתת לו את תיק הביטחון. במצב הזה אולי הוא יעדיף רוטציה עם נתניהו על פני המעמד הנחות בממשלת בנט – לפיד".

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו פנה עם הצעה דומה גם ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער. כמו כן, נתניהו שוקל לתת את הבכורה ברוטציה גם ליו"ר הכנסת יריב לוין, אלא שצעד זה עלול לעורר מחלוקת רבה בתוך המפלגה. האפשרות להעניק רוטציה לפוליטיקאי אחר נשקלת על ידי נתניהו עקב רצונו לשמר את כוחו כראש ממשלה חלופי, וגם כדי למנוע הקמת ממשלה בגוש הנגדי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים