שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו הציע להקים תאגיד בינ"ל לחיסונים
בוועידת המנהיגים
ראש הממשלה הציע בוועידת מנהיגים להקים יחד תאגיד בינ"ל למחקר וייצור של חיסונים נגד וירוסים ומגפות עתידיות: "איננו יכולים להיות נתונים לחסדי כוחות השוק"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת מנהיגים | צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: עומר מירון, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שני) בפעם השישית בוועידת המנהיגים בוידאו באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ. בוועידה השתתפו גם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג, ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס וראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש. המנהיגים ברכו על מבצע החיסונים הישראלי.

נתניהו אמר כי "אנחנו שבע מדינות, לאוסטרליה יש את האוכלוסייה הגדולה ביותר, לרובנו יש אוכלוסיות בגודל של 5 עד 12 מיליון תושבים. אני מציע לדון ביצירת תאגיד מחקרי בינ״ל למחקר וייצור. לכולנו יש יכולות מחקר, מדע וטכנולוגיה. אנחנו מוכרחים לפתח את היכולות הללו, איננו יכולים להיות נתונים לחסדי כוחות השוק. ביקשתי להתחיל בבניית תאגיד שיהווה זרוע ממשלתית, לא חברה פרטית. חיל האוויר אינו חברה פרטית ואינו יוצר רווח".

"כדי להגיע לנפח סביר, הן כלכלי והן מדעי, עלינו לבחון את האפשרות לאחד את המאמצים שלנו. אנחנו ניתקל בווירוסים נוספים. עלינו לאחד כוחות ולהתחיל לדון על מחקר, ייצור ואספקה, ראשית למדינות שלנו ואז לכל השאר. עלינו להתחיל ולתכנן לשנים הבאות".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו למנהיגים: ״אם טרם התחסנתם בעצמכם, עשו זאת. על הציבור לחוש ביטחון בחיסון. יחד עם הרופאים, הגורמים הרפואיים הבכירים, הגורמים המדעיים, שרי הבריאות שלכם – שילכו ויתחסנו בהקדם. האתגר השני הוא הלוגיסטיקה: העיקרון שלנו הוא כמה שיותר חיסונים, כמה שיותר מהר, לכמה שיותר אנשים. למרות שיש שתי מנות לחיסוני פייזר, אנחנו פועלים לסיים את מתן המנה הראשונה ובו בזמן נותנים את המנה השנייה״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים