שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נתניהו הציע לי רוטציה – אין היתכנות לזה"
גנץ בראיונות
יו"ר כחול לבן מסרב להכריז שלא ישב עם נתניהו: "זה לא רלוונטי" • על המגעים בגוש השמאל: "אדרוש גם את תיק הביטחון וגם את תיק המשפטים בממשלה הבאה"
תגיות:
בני גנץ במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

יו"ר כחול לבן בני גנץ סירב היום (רביעי) לומר באופן חד משמעי שלא יסכים להקים ממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, גם אם יהיה הראשון ברוטציה: "אין לכך היתכנות", אמר בראיון ל'חדשות 12'. לדבריו, "הייתה שיחה ופנייה, הבהרתי שאין היתכנות לזה".

כאשר המראיינת יונית לוי ניסתה בכל זאת להוציא ממנו תשובה נחרצת יותר, חזר ואמר גנץ: "אין היתכנות, אני עדיין רוצה להיות ראש הממשלה ומאמין שביום מן הימים זה יקרה, אבל בינתיים ממוקדים שלהוציא את ישראל לדרך חדשה, מקווה שאף אחד לא יתפוס את הממלכתיות שלי כחולשה פוליטית".

הוא הוסיף: "ההיתכנות הזו נפסלה ואני ממשיך קדימה. אמרתי בשיחה עם נתניהו שההיתכנות לא קיימת, אכן הייתה שיחה, אכן היתה פנייה, הסברתי שההיתכנות לא ממש קיימת ובזה סגרנו את העניין. בסופו של דבר אין היתכנות אלא לממשלת שינוי אין פתרון אחר, צריך לקבוע מי יעמוד בראש ממשלת השינוי, לפיד או בנט, ומקווה שנוכל לצאת לדרך חדשה".

גם בראיון ל'כאן חדשות' אישר כי "הייתה הצעה כזאת, שליחים הגיעו גם היום אבל בסופו של דבר אי אפשר לתת יותר אמון בנתניהו". גם שם יו"ר כחול לבן גנץ לא שלל ישיבה בממשלת רוטציה, כשראש הממשלה שני: "אני לא מתעסק עם עצמי, האופציה הזו לא רלוונטית כרגע".

בראיון ל'חדשות 13' סיפר כי "היום הגיעו אליי שליחים אחרונים מטעמו של בנימין נתניהו, אולם מבחינתי – הוא סיים את תפקידו כראש ממשלה. אני חושב שצריכים להקים ממשלה חדשה וישרה בישראל. אין במינוי שלי לתפקיד שר המשפטים 'חידוש נדרים' ביני לבין נתניהו", הוסיף גנץ להדגיש, וטען כי הוא "צריך לסיים את תפקידו – ולהתמקד במשפטו".

עם זאת, כאשר יו"ר כחול לבן נשאל אם הבהיר לאותם שליחים שלא יחבור לנתניהו, סירב מלתת תשובה ברורה. "אמרת להם לא? שאין על מה לדבר?", נשאל, והשיב: "נכון, כמו ששאלת – כך עניתי". "ואתה אומר על ההצעה של נתניהו 'תודה אבל לא?'", נשאל שוב, וענה: "כך צריך להגיד".

"אני מעוניין להיות ראש ממשלה בישראל", הוסיף גנץ, "אבל כרגע אני עסוק בלהבטיח את התרחשות השינוי תוך כדי שאני שומר על המערכת. אני מנסה לתקן שעון תוך כדי שהוא פועל". לשאלה אם אמר לנתניהו כי אין בכוונתו להיכנס איתו לשותפות יותר, השיב בשאלה למראיין: "האם היית מאמין לו? הלא קיבלנו אתמול דוגמה ללמה אי אפשר להאמין לו"

"הבהרתי שצריך ממשלה חדשה. אם למישהו היה איזה צל של ספק, אתמול קיבלנו את ההוכחה. נתניהו מוכוון קודם כל לאינטרסים האישיים שלו. כל אחד היה רוצה לראות את נתניהו יוצא ממשרד ראש הממשלה. גם אני רוצה להיות ראש הממשלה ביום מן הימים, ומאמין שזה יקרה. שאף אחד לא יתפוס את הממלכתיות שלי כחולשה, כי היא לא חולשה", אמר גנץ.

"אתמול היה לנו אירוע קשה שאני מקווה שהוא אחרינו. בסופו של דבר, אין היתכנות לכל דבר אחר מלבד ממשלת שינוי. בנט ולפיד יסכמו ביניהם, גוש השינוי יקבל החלטות ונקים ממשלה חדשה", הוא הוסיף. "אם הם לא יצליחו, הנוהג הוא שהמנדט חוזר לפני. אני מקווה מאוד שלא נגיע לשם, כי אני לא רוצה שנגיע לבחירות חמישיות".

"אתמול מזימת אפריל הפכה מתרחיש להתרחשות", אמר גנץ בפתח דבריו. "אני מאוד שמח שהצלחנו למנוע את הפיגוע הזה בדמוקרטיה. זה היה אחד הרגעים המביכים ביותר למנהיגות במדינת ישראל, מנהיגות שיודעת שהיא פועלת באופן בלתי חוקי. אני מקווה שחברי בגוש השינוי ראו שלא רק שאין על מה לדבר אין גם עם מי לדבר ולכן אני מציע לא לעשות רחש בחש כאילו יש משהו אחר".

בראיון סיפר שר המשפטים הנכנס כי בכוונתו לדרוש את תיק המשפטים גם בממשלה הבאה: "אני אדרוש את התיק הזה גם בממשלה הבא. חשוב שאהיה שר הביטחון וחשוב שמשרד המשפטים יישאר בכחול לבן, כדי שנוכל להמשיך לשמור על הדמוקרטיה. אני נותן לאנשים אחרים להיות בפרונט כי חשוב שנקים ממשלת שינוי".

גנץ הוסיף וציין כי לא הופתע מהתקפלותו של נתניהו בעניין מינויו לשר המשפטים, ואמר: "ההסכם אומר שהמשרד שייך לכחול לבן, כך זה נקבע בחוק ובהסכם, לא הייתה באמת דרך חוקית אחרת ולא הופתעתי, טוב שזה נחסך מבג"ץ העניין הזה".

"אני שבע רצון מהתוצאה, אני מאוד לא שבע רצון מהתהליך. אתמול היה ניסיון לפגוע בשלטון בחוק בישראל". על האתגר שבלבצע תפקיד כפול – שר הביטחון והמשפטים – הוסיף גנץ כי "אין ספק שבמצב שגרה עדיף שהתפקיד יהיה מופרד , אבל בזמן שיש ניסיונות לפגוע בשלטון החוק, אני כגורם הבכיר ביותר בכחול לבן אעשה הכול כדי להבטיח את היציבות".

עוד הוא הוסיף שבכוונתו להיות שר הביטחון גם הממשלה הבאה ואמר כי "אגיד בצניעות שאני חושב שטוב שאני שר הביטחון, זה נדרש. אני צריך להיות שר הביטחון ואני גם אהיה בממשלה הבאה". וברקע הירי לדרום בימים האחרונים גנץ שלח אזהרה לחמאס: "אם הירי ימשיך, נגיב בעוצמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים