שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו ובנט נפגשו לראשונה בלשכת רה"מ
למשך 3 שעות
לשכת בנט: "השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה"
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו היום (שישי) לראשונה מאז הבחירות, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. הפגישה שארכה כמעט 3 שעות החלה בשעה 13:00 בצהריים והסתיימה לקראת 15:00. דוברו של בנט מיהר לפרסם הודעה בתום הפגישה, בצידו של נתניהו טרם פורסמה התייחסות.

מדוברו של בנט נמסר כי "תמה פגישת יו"ר ימינה, נפתלי בנט, עם רה"מ נתניהו. השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך".

טרם כניסתו לפגישה אמר בנט לכתבים סמוך ללשכת ראש הממשלה כי "יש לנו מטרה אחת להקים כמה שיותר מהר ממשלה טובה יציבה שמטפלת באזרחי מדינת ישראל. אנחנו לא נחסוך בשום מאמץ כדי להגיע לתוצאה הזאת".

גורם המקורב לימינה צוטט הבוקר ב'מעריב' אומר כי "בנט נמצא בדילמת האסיר. יש לו שתי חלופות לא טובות בכלל – הליכה עם ביבי, שסופה להיזרק על ידו ללא מלוא תאוותו בידו אך תוך שמירה על הבייס, אל מול האמירה של איחוד כלל ישראל בממשלת שינוי כפי שטען בבחירות, שעלולה לגרום לו לאבד אחיזה בימין אם ילך עם מרצ ומפלגת העבודה".

בד בבד, בליכוד ממשיכים בניסיון ללחוץ על בנט בדרכים נוספות. בכירים בליכוד התבקשו לשוחח עם חברים במפלגתו של יו"ר ימינה כמו איילת שקד ואלון דוידי – ולנסות לשכנע אותם שעדיפה להם חבירה לנתניהו. בינתיים החברים האלה אומרים שהם מגבים את בנט ב-100%.

יו"ר עוצמה יהודית הח"כ המיועד איתמר בן גביר אמר היום כי "אני מקווה שגם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו וגם נפתלי בנט וגדעון סער יבינו ויפנימו שהמנדט שקיבלנו מעם ישראל זה להקים ממשלת ימין. מספיק עם כל הספינים האלה להקים ממשלה עם מנסור עבאס תומך חמאס, ומצד שני אני מציע לבנט וגם לסער לא לדמיין ממשלות עם איימן עודה או כל מיני גורמים ברשימה המשותפת. עם ישראל רצה כאן ממשלת ימין, ממשלה שתגן כאן על חיילי צה"ל שתשמור על מדינת ישראל, קיבלנו 65 מנדטים – אפשר לעשות את זה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר היום דרוש "מאמץ עילאי להביא את בנט וסער לממשלת המחנה לאומי, כשותפים מרכזיים שיובילו מדיניות ימין אמיתית תחת נתניהו. אפס לגיטימציה לנתניהו לממשלה עם עבאס ואפס לגיטימציה לסער ובנט לשים את טובתם האישית לפני טובת המדינה ולפספס את ההזדמנות ההיסטורית לממשלת ימין על מלא".

"במקום לפנות ל"פתרונות" קלים ומסוכנים על כולנו להשקיע בזה את כל זמננו ומרצנו בתקופה הקרובה. גם נתניהו יצטרך לשלם מחירים על כך אבל זו תהיה ממשלת ימין אמיתית שתקיים את הבטחות כלל מפלגות הימין לציבור הבוחרים שלהם. ממשלה שתחזק את הזהות היהודית, תפתח את ההתיישבות, תחזיר את המשילות והריבונות בנגב ובגליל, תתקן את מערכת המשפט, תוציא את המסתננים ותשקם את השכונות בדרום תל אביב, תבצע את הרפורמות הנדרשות בכלכלה, ועוד ועוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים