שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו וגנץ ניסו לאשר פעולה בניגוד לנוהל
דיווח
רה"מ ושר הביטחון ניסו לאשר פעילות מבצעית מאחורי גבם של שרי הקבינט המדיני-ביטחוני. ברגע האחרון וכונס פורום מצומצם לאישור הפעולה. לשכת רה"מ: "שקר מוחלט"
דיון ביטחוני בראשות נתניהו וגנץ, ארכיון | צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ ניסו לאשר פעילות מבצעית מאחורי גבם של שרי הקבינט המדיני-ביטחוני – כך נחשף ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח של גילי כהן, ברגע האחרון נתניהו נאלץ לכנס פורום מצומצם ביותר של השרים לאישור הפעולה המבצעית, על אף שמראש תכנן לבצע את המבצע ללא אישור השרים הרלוונטיים.

במהלך הדיון, חלק מהגורמים הביעו דאגה והביעו שאלות סביב נחיצות המבצע – בעיקר מחשש לתגובה. למרות החששות, בסופו של דבר השרים אישרו את המבצע – כשהרעיון מאחוריו היה להעביר מסר לצד השני. יש לציין כי כינוס הפורום לא היה בשל דרישה משפטית, אלא בשל סימני שאלה שהתעוררו. כינוס הפורום היה בסמוך לפעולה, כאשר היכולת לבטלה כמעט שלא קיים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "שקר מוחלט. מבלי להתייחס לפעולה ספציפית, כל פעילות מבצעית מאושרת במנגנונים ובתהליכים הנהוגים מזה שנים וכפי שקבוע בחוק. בתהליך האישורים שותפים ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ״ל, וראשי הגופים הביטחוניים".

"לעיתים משתתפים בתהליך זה גם שרים נוספים, כדי להאיר היבטים הנוגעים לתחומי אחריותם או לספק נקודות מבט נוספות וזאת לפנים משורת הדין. כשהפעילות עונה על הקריטריונים שבסעיף 40 א לחוק יסוד הממשלה – היא מובאת לקבינט הביטחוני כנדרש בחוק. כך נהוג וכך נעשה באופן קבוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים