שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו וריבלין בירכו על ניצחונו של ג'ו ביידן
מציאות חדשה
נתניהו: "ג'ו, הייתה לנו מערכת יחסים אישית, ארוכה וחמה במשך כמעט 40 שנה ואני מכיר אותך כחבר גדול של ישראל" • ריבלין: "הברית האסטרטגית בנינו תמשיך"
רובי ריבלין ובנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון, לע"מ

לאחר שהלילה נשא דברים מי שמסתמן להיות נשיאה הנבחר ה-46 של ארצות הברית ג'ו ביידן, במה שהוגדר כ'נאום ניצחון', כשהבטיח להיות הנשיא גם של אלו שלא תמכו בו, ולאחר שמרבית מנהיגי העולם כבר הכירו אמש בניצחונו של ביידן ושיגרו לו את ברכותיהם ואיחוליהם, הבוקר הגיע תורה של מדינת ישראל להכיר בניצחונו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות בארה"ב ג'וזף ביידן.

לפני זמן קצר שיגרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ברכות לג'ו ביידן על ניצחונו בבחירות, כשהם מביעים כלפיו הערכה ומייחלים להמשך שיתוף פעולה פורה עם הממשלה החדש.

בהודעה שפרסם כתב נתניהו: "ג'ו, הייתה לנו מערכת יחסים אישית, ארוכה וחמה במשך כמעט 40 שנה ואני מכיר אותך כחבר גדול של ישראל. מצפה לעבוד עם שניכם ולהמשיך לחזק את הברית הייחודית בין ארה"ב לישראל".

נשיא המדינה ריבלין פרסם הודעה ארוכה יותר בה מעבר לאיחולים והברכות לביידן, ניצל את ההזדמנות 'להיפרד' מהנשיא היוצא דונלד טראמפ: "ברכת העם בישראל וברכת מדינת ישראל שלוחה לך ידידי ג׳ו ביידן עם היבחרך לנשיא ה-46 של ארצות הברית של אמריקה. ברכת הצלחה שלוחה גם לך, גברתי סגנית הנשיא הנבחר קאמלה האריס. אדוני הנשיא הנבחר, כחבר משכבר הימים של מדינת ישראל, אתה עומד כעת כמנהיג העולם החופשי, וכמנהיגה של הקרובה והחשובה בבנות בריתה של מדינת ישראל".

"הברית האסטרטגית בין מדינותינו ובין האומות שלנו חזקה מכל הנהגה פוליטית ואינה נשענת על ידידות בלבד. שורשיה נטועים בערכים המשותפים שאנו חולקים ובמחויבותנו ארוכת השנים לחירות ודמוקרטיה כאבני היסוד של החברה בה אנו חיים".

"זוהי העת להודות גם לנשיא טראמפ על ארבע שנות עשייה משותפת בהם פעל לביצור ביטחונה של מדינת ישראל ולבניית יחסים של שלום בינה לבין שכנותיה. אנו מודים גם לעם האמריקאי כולו על התמיכה והחברות האיתנה. אין לי ספק כי היחסים המיוחדים ושיתוף הפעולה רב הגוונים בינינו ישגשגו ויתחזקו גם בעתיד".

"בשם העם בישראל, אני מאחל לך הנשיא הנבחר ולממשלך הצלחה רבה, ומבקש להזמינך לביקור בישראל כאורחנו בירושלים", כתב נשיא המדינה.

יצוין, כי במהלך הלילה, זמן קצר לאחר נאום הניצחון שנשא ביידן, הצטרפו יו"ר 'כחול לבן' ושר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי גם הם למברכים.

בציוץ שהעלה כתב גנץ, כי "ככל שתוצאות הבחירות הופכות סופיות, אני מברך בכל לבבי את ג'ו ביידן, תומך ותיק וידיד של ישראל, ואת קמלה האריס, שעשתה היסטוריה כאישה הראשונה שנבחרה לסגנית הנשיא. אני מצפה להמשיך ולהעמיק את הקשר האיתן וקשרי ההגנה החזקים בין עמינו במאמץ לחזק את הדמוקרטיה, היציבות והשלום ברחבי העולם".

שר החוץ גבי אשכנזי כתב: "זהו כבוד לברך את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ואת סגנית הנשיא הנבחרת קמלה האריס על ניצחונם בבחירות בארה"ב 2020. ידידותו של הנשיא הנבחר והתמיכה שלו בישראל נמשכות כמעט חצי מאה. אני מאוד מאמין שתחת הנהגתו, הברית האסטרטגית ההכרחית בין שתי המדינות תמשיך לפרוח ולשגשג".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים