שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו זעם על הנציגים החרדים: "פוגעים בליכוד"
חוק הקנסות
אשר: "בכחול לבן לוקחים את המאבק בקורונה כבן ערובה במלחמתם מול ראה"מ. בהצגה המבישה הזו אנחנו לא ניטול עוד חלק". מסתמן: חוק הקנסות יעבור היום בנוסח המקורי
בנימין נתניהו | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפעיל בימים האחרונים, ובעיקר ביממה האחרונה, מסע לחצים מסיבי על ראשי המפלגות החרדיות כדי שיסכימו לאשר את 'חוק הקנסות' – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח בשיחה עם ראשי הסיעות החרדיות אמר נתניהו כי הליכוד עלול להיפגע בבחירות אם החוק לא יאושר.

לטענת גורמים שעודכנו בפרטי השיחה, ראש הממשלה זעם וחלק מהשיח הגיע לכדי צעקות. לטענת נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ עשה קמפיין משמעותי סביב החוק הזה, ואסור לאפשר לו זאת. לפי גורם אחר, ראש הממשלה האשים את גנץ כי הוא כביכול מרוצה מהתחלואה הגבוהה, רק משום שהיא פוגעת בליכוד.

לפי שעה, בדגל התורה הסכימו לדרישת נתניהו, וסוכם כי לבקשתו החוק יאושר היום בכנסת. יושב ראש ועדת חוקה, חבר הכנסת יעקב אשר, ייתן לחבר כנסת מהליכוד לנהל את ישיבת הוועדה – שתאשר את החוק. השר יעקב ליצמן טרם נתן את הסכמתו לאישור החוק. בליכוד הכחישו את הידיעה.

ב'וואלה' דווח על שיחה קשה שהתקיימה אמש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין, ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה. במהלך השיחה, זעם נתניהו על כך שהחרדים מתנגדים לקידום החוק, ובכך מאפשרים קמפיין פוליטי מצד כחול לבן נגד הליכוד, דבר שיפגע בכוחם במהלך הבחירות הקרובות.

מהליכוד נמסר כי הם תומכים בכינוס מליאת הכנסת היום כדי לחוקק בקריאה שנייה ושלישית את חוק הקנסות. מלשכת שר הביטחון נמסר כי רה"מ החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ פנה למזכירות הממשלה בדרישה כי תועבר פנייה מטעם הממשלה ליו"ר הכנסת לצורך כינוס המליאה להצבעה על חוק הגברת האכיפה היום.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר כי "‏חוק הקנסות יעבור היום בנוסחו המקורי. נפעל כדי שהוא יוצבע היום על מנת שנוכל להתחיל באופן מיידי לאכוף את כל אלו שאינם שומרים על ההנחיות. רה״מ, שר הבריאות והליכוד ממשיכים לפעול בכל דרך למען בריאות הציבור, הן באמצעות הבאת מליוני חיסונים והן באמצעות אכיפה ופעולות להפחתת התחלואה".

גורם חרדי הסביר הבוקר כי "נוסח החוק להעלאת הקנסות הוכן אמש להצבעה בוועדת החוקה לקראת אישורו בקריאה שניה ושלישית. כחול לבן העלו טענת 'נושא חדש' על כל השינויים למרות שעמדת הייעוץ המשפטי הייתה כי מדובר באיזונים מידתיים וראויים".

"כעת החוק מחכה להכרעת וועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן שלא זימן עדיין ישיבה לדון בנושא ולהכריע אם יש הצדקה לטענת נושא חדש ולכן ועדת החוקה אינה יכולה להתכנס להצביע על החוק".

ביהדות התורה תקפו ואמרו כי "בכחול לבן לוקחים את המאבק בקורונה כבן ערובה במלחמתם הפוליטית מול ראה"מ ומאיימים כי לא יתמכו בתקנות הגבלות הקורונה בממשלה ובכנסת, כביכול בשם הדרישה לאשר את חוק הקנסות".

"טענתם מופרכת מיסודה שכן החוק יכול היה לעבור כבר אמש במליאת הכנסת, הנוסח המוצע נקבע על פי המלצת הייעוץ המשפטי וגם נציגי כחול לבן בוועדת החוקה הודו בשיחות סגורות כי הוא ראוי ומאוזן. מצער שיש המתעקשים להמשיך לקדש את הפוליטיקה על פני הדיון הענייני והמקצועי במטרה לתייג את הציבור החרדי ולהכתימו עבור כמה קולות בקלפי. בהצגה המבישה הזו אנחנו לא ניטול עוד חלק", אמרו מקורבים לח"כ יעקב אשר.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, אמר בריאיון לגל"צ: "אנו רוצים להעביר את חוק הקנסות כפי שקבעה הממשלה. שמעתי את מיקי זוהר, עד אתמול בלילה הם נאבקו שהחרדים יובילו את החוק. הם רצו התראות ושני קנסות, הכל כדי לרצות את החרדים. אני שומע שהם מוכנים לבוא לחוק המקורי, אם כך יהיה, נעביר אותו היום בשלוש קריאות ונמשיך קדימה".

כמו כן, הוסיף: "אנו רוצים להעביר את החוק כלשונו כי כך צריך לאכוף סגר וועדת חוקה צריכה לאשר את החוק. המליאה צריכה להתכנס, אם נעביר בשלוש קריאות אפשר יהיה לכנס את הממשלה, לבדוק נתונים, ויוחלט איך להמשיך להתמודד עם ההחלטה. ברור שאי אפשר להאריך את הסגר בלי אכיפה משמעותית".

מטעמו של יו"ר הכנסת נמסר כי יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, מבקש להבהיר כי במידה וחוק הקנסות יאושר היום לקריאה שנייה ושלישית בוועדת החוקה, חוק ומשפט, הוא יאפשר את כינוס המליאה לאישורו באופן מיידי, וזאת במידה ולא תהיה התנגדות לכך מצד מי מסיעות הבית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים