שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו חילל שבת בפרהסיה, הח"כים תקפו
באופן חריג
גפני: "ראש האופוזיציה – תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת", לאחר הביקורת הקשה, ב'ליכוד' הוציאו הודעת התנצלות "טעות טכנית שאנחנו מצרים עליה"
ח"כ בנימין נתניהו | צילום: צילום מסך

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו, עורר אמש סערה רבתי, כשנודע כשבניגוד למנהגו שלא לחלל לשבת באופן פומבי, פרסם הודעת ברכה בעיצומה של השבת בחשבונות החברתיים שלו – כשהוא מברך זוכה בתחרות האולימפיאדה שמתקיימת בטוקיו. זאת בניגוד לנשיא הרצוג וראש הממשלה בנט שהמתינו עד ליציאת השבת לפרסום ברכתם.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, תקף ואמר: "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש, ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת. אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו".

גם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי הגיב: ‏"ההודעה שהוציא יו"ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאד לליבם. מר נתניהו, השבת שמחלה על כבודה – אין כבודה מחול!".

ח"כ אורי מקלב הגיב: "פרסום הודעת יו"ר האופוזיציה בעיצומה של שבת קודש פגעה לא רק בשבת אלא באלפי המאמינים הרואים ביו"ר האופוזיציה כמנהיג הימין המסורתי. הפגיעה קשה יותר גם בגלל תפקידו בעבר והעתיד המשותף. וכל זאת ללא צורך מיוחד, על יו"ר האופוזיציה מר בנימין נתניהו להתנצל באופן פומבי, גם ליו"ר האופוזיציה יש אחריות. בגלל יחסי ציבור קטנים מוכרים את הערכים?".

גם ח"כ יעקב ליצמן גינה ואמר: "מצערת מאד העובדה שיו״ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג האולימפי בטוקיו, ובחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה, הנשיא ורה"מ".

ח"כ משה אבוטבול אמר: "כיו"ר השדולה למען שמירת השבת בכנסת, אני מזכיר לראש האופוזיציה החדש חבר הכנסת מר בנימין נתניהו, שהוא נחשב במדינת ישראל היהודית כאחד משבעת סמלי השלטון – הנדרשים לשמירת השבת בפומבי. בפרט שרוב שותפיו לדרך מכבדים ושומרים שבת ומצפים גם ממנו לכבד את ערכי המורשת היהודית".

גם החברים בציונות הדתית לא חסכו בלשונם כח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב ואמר: ‏עצוב על חילול השבת, שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת, שמח שיותר ויותר יהודים שומרים שבת, כמו כל ההיסטוריה השבת תנצח".

עוד הוסיף, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, ולראש האופוזיציה בנימין נתניהו הוכיחו היום כי אין ביניהם הבדל מהותי. שניהם פגעו ביום המנוחה הלאומי של עם ישראל והתקשרו לברך את הזוכה במדליה תוך חילול מחפיר של השבת. לפיד ונתניהו אינם אנשים פרטיים. שניהם חלק משבעת סמלי השלטון של המדינה היהודית היחידה עלי אדמות".

"שניהם מצפצפים בבוטות על הנוהג הקיים, ולא בפעם הראשונה, וזאת בניגוד לכל קודמיהם בתפקיד. נראה כי אין מנוס אלא לעגן את הנוהג הוולונטרי בחקיקה, כך שאישים המסמלים את הממלכתיות בישראל יפסיקו לבזות את ערכי העם היהודי".

לאחר הודעות הגינוי, השכילו להבין כי ההודעה פגעה בציבור המסורתי שאמון על מפלגתם, במפלגת הליכוד, הוציאו הודעת התנצלות: "‏הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. נתניהו לא ראש ממשלה ס" ה חבר כנסת מה ההתנפלות של התקשורת ובפרט אריה גולן מכאן 11 רשת ב מה קרה ??? פתאום כולם צדיקי הדור???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים