שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו יבקר באריאל; ראשי מועצת יש"ע הוחרמו
בהתיישבות זועמים
בשל הביקורת שמתחו נגד ראש הממשלה בסוגיית הריבונות, החרימה לשכת נתניהו את ראשי מועצת יש"ע מטקס הרחבת שיתוף הפעולה עם ארה"ב שייחתם היום באריאל
נתניהו בסיור בבקעת הירדן עם ראשי מועצת יש"ע | צילום: מועצת יש"ע

במועצת יש"ע שורר זעם רב על ראש הממשלה שצפוי לבקר היום באריאל שבשומרון יחד עם שגריר ארצות הברית בישראל דייויד פרידמן, לרגל חתימת הסכם להרחבת החלת הסכם שיתוף הפעולה המדעי בין ישראל לארה״ב על אזור יהודה ושומרון ורמת הגולן.

במועצת יש"ע כועסים על ראש הממשלה לאחר שראשי מועצת יש"ע דוד אלחיאני ויוסי דגן לא הוזמנו להשתתף בטקס. בתגובה לכך, ולאות מחאה הודיעו 10 ראשי רשויות ביו"ש כי יחרימו גם כן את האירוע.

ההערכה היא כי השניים לא הוזמנו על ידי לשכת ראש הממשלה לטקס בשל הביקורת שלהם כלפי נתניהו והעובדה שהשניים הובילו את מחאת הימין נגדו עם דחיית החלת הריבונות ביו"ש.

כזכור, בשבועות האחרונים מתח אלחיאני ביקורת על ראש הממשלה ואמר כי אל לה לישראל להיות שבויה של כל תהליך המתרחש בהובלת ארצות הברית, "אנחנו אזרחים שומרי חוק, נותנים את החובות שלנו למדינת ישראל, יש פה מעל חצי מיליון תושבים ביהודה ושומרון שלא רוצים להיות אזרחים סוג ב', וראש הממשלה הופך אותנו לאזרחים בעמדה נחותה".

ח"כ מתן כהנא התייחס הבוקר להתנהלות נתניהו מול ראשי מועצת יש"ע, ואמר כי "כך לא מתנהג ראש ממשלה מהימין".

"נתניהו ממשיך להוכיח שאצלו הכל פוליטי, אחרי שוויתר על הריבונות, נתניהו מנסה לעשות הפרד ומשול במועצת יש"ע. רק ראשי מועצה שתומכים בו פוליטית מוזמנים לאירועים יוקרתיים", אמר כהנא, לדבריו, "ההתנהלות הקטנונית הזו מביישת את תפקיד ראש ממשלת ישראל – גם ראשי ממשלה מהשמאל ידעו לכבד את הנהגת המתיישבים".

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, צוטט מתוך פורום פנימי של ראשי המועצה בו כתב: "נפגעתי מאוד שחלק מאיתנו לא הוזמן ופרט יו"ר מועצת יש"ע שהוא נציגנו הרשמי לכל דבר. עלינו לעמוד על זכויותינו לבנות ולהיבנות בכל ישוב ובכל עת. אני תומך בדוד אלחיאני ובמועצת יש"ע ולא אגיע לפגישה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים