שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו ייפגש עם שני המועמדים לנשיאות
שבוע לבחירות
שתי הפגישות יתקיימו בשבוע הבא, כשהראשונה תהיה עם פרץ בראשון, שלושה ימים לפני ההצבעה החשאית בכנסת. דיווח: לחץ בליכוד על נתניהו לתמוך במרים פרץ
בנימין נתניהו ויצחק הרצוג | צילום: ויקיפדיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש בתחילת השבוע הבא עם המועמדים לנשיאות – יצחק (בוז'י) הרצוג ומרים פרץ – כך נמסר מלשכתו הבוקר (רביעי). לפגישות אלה קדם לחץ רב מצד ראשי הרשויות בליכוד, שניסו לשכנע את נתניהו בימים האחרונים להביע תמיכה באופן רשמי בבחירתה של מרים פרץ לתפקיד נשיאת המדינה.

ב'חדשות 12' דווח כי בסיעה הליכוד אמנם החליטו לאפשר חופש הצבעה, אך לצד זאת מתברר כי בשטח מורגשת תסיסה וביקורת קשה כנגד ההחלטה לשבת על הגדר ולא להביע תמיכה מלאה במועמדותה של פרץ. נתניהו לא יצהיר על תמיכה באחד משני המועמדים לנשיאות.

הרצוג ופרץ העבירו בשבוע את לשכותיהם לכנסת, ומאז הם עורכים פגישות אינטנסיביות עם חברי הכנסת שאמורים לבחור באחד מהם. הבחירות יתקיימו כמתוכנן ביום רביעי הבא, והן ייערכו בצורה חשאית. על מנת לנצח, אחד המועמדים יהיה צריך להשיג 61 חברי כנסת שיתמכו במועמדותו. אם לא יושג רוב, ייערך סיבוב נוסף במועד שייקבע.

יצחק הרצוג הוא פוליטיקאי ותיק המכהן כיום כיושב ראש הסוכנות היהודית. בעבר שימש כשר בממשלות ישראל, יו"ר האופוזיציה, יו"ר מפלגת העבודה ו"המחנה הציוני". הוא בנו של הנשיא השישי חיים הרצוג. הוא נחשב למועמד המוביל וזכה לתמיכתם של ח"כים מכל רוחב הקשת הפוליטית – ממרצ בשמאל ועד המפלגות החרדיות ו"הציונות הדתית" בימין.

מרים פרץ היא אשת חינוך שהגיעה לתודעת הציבור אחרי ששכלה את שני בניה כלוחמים בצה"ל. ב-2018 הוענק לה פרס ישראל למפעל חיים על "חיזוק הרוח היהודית והישראלית", וב-2014 היא השיאה משואה של יום העצמאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים