שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו יערוך מחר ביקור בזק באיחוד האמירויות
היסטוריה
גורם ישראלי אישר שראש הממשלה ימריא מחר לאבו דאבי וייפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד. גורם בכיר באמירויות: "נותרו לסגור פרטים אחרונים לפני ההודעה הרשמית"
בנימין נתניהו | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו יטוס מחר (חמישי) לביקור ראשון באיחוד האמירויות – כך אומרים בכירים ערבים שצוטטו ב'וואלה'. במסגרת ביקורו צפוי נתניהו לנחות באבו דאבי ולהיפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד.

המהלך יצא לפועל לאחר שבשבוע האחרון התקיימו מגעים בין הצדדים במטרה לקבוע מועד לביקור במפרץ, והמהלך הצליח רק לאחר כמה ניסיונות קודמים שלא באו לידי מימוש. שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי לא עודכנו על הנסיעה ושמעו עליה מהתקשורת.

לחברות התעופה האזרחיות – אל-על, ישראייר וארקיע – לא הוצע להשתתף במכרז לקראת הטיסה המתוכננת לאמירויות, ועדיין לא ברור איזה מטוס יביא את נתניהו לאבו דאבי. גורם בכיר במשרד החוץ באבו דאבי שצוטט ב'ישראל היום' אמר כי "נותר לסגור פרטים אחרונים לפני ההודעה הרשמית".

הביקור ההיסטורי צפוי להיערך 12 יום לפני הבחירות בישראל. נתניהו ייפגש עם יורש העצר על רקע המתיחות של ישראל ובנות בריתה באזור מול איראן, כשכולם ממתינים לראות אם יחודש המו"מ בין ארה"ב לרפובליקה האסלאמית בנושא הסכם הגרעין.

נתניהו צפוי מיד עם חזרתו לישראל להיפגש עם ראשי ממשלות צ'כיה והונגריה ולכן הביקור באבו דאבי יהיה כל כך קצר.

ראש הממשלה כבר היה אמור להמריא לאבו דאבי ולבחריין לפני כחודש אך לבסוף ביטל את הביקור בשל סגירת השמיים. בהודעה מטעמו נמסר אז: "ראש הממשלה נתניהו מעריך מאוד את ההזמנות של יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה ואת השלום ההיסטורי שכונן בין מדינותינו".\

ב'וואלה' דווח כי מאחורי הקלעים הפעיל נתניהו לחצים גדולים על איחוד האמירויות כדי שהביקור ייצא לפועל. הוא העלה את הנושא לראשונה בשיחת טלפון עם יורש העצר מוחמד בן זאיד לפני כעשרה ימים. האמירתים היססו האם לקיים את הביקור כיוון שלא רצו להצטייר כמי שמתערבים במערכת הבחירות בישראל לטובתו של נתניהו.

באופן חריג, ביקש נתניהו מראש המוסד, יוסי כהן, ולא מהיועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, לטפל בארגון הביקור. הסיבה לכך היתה שאנשי הקשר של בן שבת התנגדו לביקור ונתניהו סבר שכהן יוכל לנסות לארגן את הביקור דרך ערוצים עוקפים.

האמירתים שיגרו מסרים לישראל לפיהם כדאי לדחות את הביקור עד אחרי הבחירות, אבל נתניהו וכהן הפעילו לחצים כבדים, עד אשר הם נענו בחיוב. לא ברור האם נתניהו הבטיח תמורה כלשהי לאמירויות עבור קבלתו לביקור בעיתוי הנוכחי.

נתניהו נפגש בשבוע שעבר עם השגריר הראשון של איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל ח'אג'ה, בלשכת רה"מ בירושלים. נתניהו אמר לשגריר כי "הוא שמח לראותו ובירך אותו עם הגעתו לישראל: ״אנחנו משנים את המזרח התיכון, אנחנו משנים את העולם״.

השניים דנו בפוטנציאל לפיתוח פרויקטים משותפים אזוריים ובילטרליים במגוון רחב של תחומים. בפגישה, שהייתה חמה וידידותית, השתתפו גם ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת ובכירים נוספים.

השגריר כתב בטוויטר בתום ביקורו: "תודה על קבלת הפנים החמה, תל אביב-יפו. מרגיש מאד כמו אבו דאבי ודובאי – ערים דינמיות ומגוונות השוכנות לאורך חוף הים. מצפה לרוץ ולרכב על אופניים לאורך הטיילת כשאחזור. נתראה שוב בקרוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים