שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נתניהו יפעל להעביר קולות מבנט לסמוטריץ'"
המסמך חושף
נתניהו פועל ל"שתיית" קולות מימינה והעברתם לציונות הדתית. מסמך חושף את פרטי התוכנית: קמפיין "גוואעלד" לטובת סמוטריץ' ופנייה של רה"מ למצביעי בנט
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מתכנן לפעול ל"שתיית" קולות בוחרי ימינה בימים האחרונים לבחירות – כך עולה ממסמך שנחשף ב'ישראל היום'. התוכנית חושפת כיצד ניתן יהיה להביא את הציונות הדתית מחמישה מנדטים לשמונה בכמה פעולות אופרטיביות. כעת הסקרים מנבאים למפלגה 5.25 מנדטים בממוצע.

גורמים פוליטיים סיפרו כי מטרת התוכנית היא לנסות להשוות את מספר המנדטים של הציונות הדתית בהנהגתו של בצלאל סמוטריץ' לזה של ימינה בראשות נפתלי בנט, ואם ניתן – אף לעקוף אותו. זאת, כדי להכתיר את סמוטריץ' כמנהיג הציונות הדתית במקומו של בנט.

על פי הדיווח של יאיר אלטמן, החל ממוצ"ש החל קמפיין געוואלד מתואם, שבו יעבירו אנשי הציונות הדתית והליכוד מסרים שלפיהם יש סכנה שהציונות הדתית לא תעבור את אחוז החסימה. בהמשך יפנה נתניהו למצביעים דתיים שהתכוונו להצביע לבנט וימסור להם כי ידאג לשלב את בנט ושקד בממשלתו, אך כדי להציל את גוש הימין ולאפשר את השילוב הזה יש צורך להצביע סמוטריץ'.

ההערכה היא שבכך יעברו כמנדט ורבע מימינה לסמוטריץ', והדבר ימצב אותו על כ־6.5 מנדטים. בשלב השני יש הבנה בין אנשי חב"ד לבין כמה חצרות חרדיות להורות לאנשיהן להצביע לציונות הדתית, ובכך להגיע ל־7.25 מנדטים. כמו כן, מציינים הגורמים את שריון מקורבו של סמוטריץ', אופיר סופר, במקום ה־28 בליכוד, וכך לאחר הבחירות "יקבלו הציונות הדתית מנדט נוסף במתנה מהליכוד".

קמפיין נוסף שכבר מתקיים, גם הוא מתואם בין הליכוד לבין הציונות הדתית, מעביר מסרים שלפיהם בנט עומד להמליך את יאיר לפיד לראשות הממשלה. דבר זה גם כן נועד להעביר מצביעים מימינה לציונות הדתית. גורמים פוליטיים הוסיפו כי בין הליכוד, הציונות הדתית וש"ס יש תוכנית לשיתוף פעולה בתוכנת האלקטור להזנת מצביעים פוטנציאליים ביום הבחירות. "הרעיון הוא לעדכן זה את זה בפרטי המצביעים כדי לתמרץ את התומכים שלהם, ולא לעדכן אחרים כדי לדכא את תומכינו".

גורמים פוליטיים אמרו כי "סמוטריץ' בכיס של נתניהו. על כן נתניהו מעדיף להחזיר את הימים שבהם הייתה לו שליטה מוחלטת באנשי הציונות הדתית". הגורמים מסתמכים, בין השאר, על הסכם העודפים בין הליכוד לבין הציונות הדתית, שסעיפיו קובעים מפורשות כי סמוטריץ' מתחייב להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה וגם להיות נאמן לו לאורך כל הקדנציה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים