שיתוף
תגובות
משפט » "נתניהו יצטרך לחשב טוב את האסטרטגיה שלו"
אביעד גליקמן
על רקע החלטת ביהמ"ש להיענות לבקשת פרקליטי רה"מ, נראה כי אם הדיון אכן יתקיים באמצע מערכת הבחירות, נתניהו יתקשה לטעון על יכולת לנהל את המדינה תוך כדי משפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לאחר שבית המשפט החליט אמש להיענות לבקשת פרקליטי ראש הממשלה לדחות את תחילת שלב ההוכחות במשפט, מעריך הפרשן המשפטי ומי שמכונה 'דובר הפרקליטות' אביעד גליקמן, כי ראש הממשלה יצטרך לחשב טוב את האסטרטגיה שלו.

בשיחה עם ענת דווידוב וגולן יוכפז הסביר גליקמן, כי "הדיון נדחה לאור טענת פרקליטי רה"מ שהגישו בקשה לתיקון כתב האישום, ואי אפשר לענות לכתב האישום לפני שנותנים החלטה האם מתקנים או לא ולפני שמקבלים חומרים נוספים. בכל הלו"ז הצפוף הזה השופטים אמרו נדחה ונתחיל את זה בתחילת פברואר".

"אין לדחייה זו יותר מדי משמעויות, אלא אם כן אני משער שבאמצע יוכרזו בחירות, וכשיתחיל שלב ההוכחות נהיה באמצע קמפיין בחירות". אמר.

לדבריו, "אם הבחירות יהיו במרץ או באמצע ינואר, תחילת פברואר אין לזה יותר מדי משמעות, אבל אם נהיה באמצע מערכת בחירות אני משער שרה"מ ופרקליטיו יטענו שיש לדחות עוד את ההוכחות".

על השאלה האם בית המשפט ייענה הוא השיב: "ההערכה שלי שביהמ"ש לא ייענה, בטח לא בצורה שנתניהו יבקש, כי עם כל הכבוד הוא עדיין נאשם בפלילים, ועם כל הכבוד למערכת בחירות הוא יודע את זה. השאלה כמה חבל ביהמ"ש ייתן לו, גם מבחינת להיות בדיונים וגם מבחינת הבקשה לדחות חלק מהדיונים".

על טענות נתניהו לאורך כל הדרך שהוא יכול להמשיך לנהל כרגיל את המדינה תוך כדי משפט, הוא סבור, כי "בדיוק לכן אם הוא יבקש לדחות את שלב ההוכחות, או לא להיות בחלק מהדיונים, זה יוכיח את הטענה שנאשם בפלילים לא יכול לנהל את ענייני המדינה תוך כדי, לכן הוא יצטרך לחשב טוב טוב את האסטרטגיה שלו".

"אני משער שכן תהיה בקשת דחייה במידה ויהיו בחירות, והשופטים… אני מקווה שיקפידו ולא יתנו לו חבל יותר מדי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים