שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו לערבים: "הזדמנות להתחיל עידן חדש" • צפו
נאום נצרת
ראש הממשלה בנאום חסר תקדים פנה למגזר הערבי: "המשפט 'הערבים נוהרים לקלפיות' מבחירות 2015 לא הובן נכון". ראש העיר נצרת: "ישנו צורך בכינון שלום עם הפלסטינים"
בנימין נתניהו | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק
נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בנצרת |
צילום: מתוך פייסבוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) בעיריית נצרת נאום חסר תקדים בהתייחסו למגזר הערבי, ונשא דברים במה שהוגדר על ידי דובריו כ"נאום נצרת". בדבריו התנצל שוב על הסרטון שפרסם ביום הבחירות ב-2015 נגד המצביעים הערבים ואמר כי "במשך שנים, גורמים פוליטיים בארץ עיוותו את דברי בבחירות 2015, כל אזרחי ישראל צריכים להצביע. זו זכות ראשונה של כל אזרח. כוונתי היתה להתריע נגד הצבעה לרשימה המשותפת. ואכן כולכם ראיתם שהרשימה המשותפת התנגדה ל-4 הסכמי השלום ההיסטוריים שמקרבים יהודים וערבים כפי שלא קרה בתולדות מדינת ישראל. התנצלתי אם דבריו לא הובנו כהלכה".

"עיוותו את דבריי, התנצלתי אז ואני מתנצל גם היום", אמר נתניהו בנאומו, "מי שאומר שנזכרנו בציבור הערבי רק לפני הבחירות או משקר או שלא יודע את העובדות. בימים האלה אנחנו מכינים עוד תוכנית לעוד 5 שנים, זה יותר ממה שהשקיעו כל ממשלות ישראל במגזר הערבי מאז קום המדינה. אנחנו פועלים להבטיח את הביטחון האישי שלכם".

"אזרחים ערבים חייבים להיות מלא ושווה בחברה הישראלית. אני גאה ברופאים הערבים בבתי החולים. אני מבקש לומר בשם כל אזרחי ישראל – אתם חלק בלתי נפרד מהמלחמה בקורונה. יחד נכנסנו לקורונה ויחד נצא ממנה. זוהי הזדמנות להתחיל עידן חדש לכולנו. זוהי הזדמנות להתחיל יחסים חדשים, עידן של הזדמנויות, של עוצמה ושל הבטחת הביטחון האישי של האזרחים הערביים".

"השקעתי במגזר הערבי יותר מכל ממשלות ישראל יחד – בכל תולדות המדינה. אנו פועלים להבטיח את הביטחון האישי שלכם. מ-2016 ועד היום הקמנו 9 תחנות משטרה ועוד 3 נקודות משטרה. לפני כן, במשך עשרות שנים, הייתה תחנת משטרה אחת בלבד ביישוב ערבי. אנו נפתח עוד תחנות משטרה".

"יש עוד הרבה מה לעשות כדי שתרגישו בטוחים ושלווים ביישובים שלכם, אני מחוייב אישית להבטיח את הביטחון האישי של כל אחד ואחת מכם. אני רוצה שתצאו מהבית בלי פחד ולהסתובב ביישובים בדיוק כמו שאפשר בתל אביב, באר שבע או חדרה".

"לכן ביקשתי מהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה להכין לי תוכנית למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית שכוללת מלחמת חורמה בארגוני הפשע. עשינו זאת בהצלחה נגד ארגוני פשע בחברה היהודית ונעשה זאת בהצלחה גם בחברה הערבית. בקרוב מאוד אציג את התוכנית לממשלה ולציבור ואני מבטיח לכם – נבצע אותה".

עוד בישר כי "סיכמתי עם שר הפנים דרעי ושר האוצר כץ, בהמלצת יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס, לאפשר כבר עכשיו לכל ראש עיר שחפץ בכך לקחת תקציבי פיתוח ולהקצות כל מה שצריך לביטחון אישי. אנחנו ננצח. אתם כבר מכירים אותי – כשאני ״מתלבש״ על משהו אני משיג אותו. חיסונים, הסכמי שלום, רכבות, תחבורה או ביטחון".

"כשאני נלחם על הביטחון ועומד לבד מול כל העולם נגד איראן, אני מגן על כל אזרחי ישראל – על יהודים וערבים, מוסלמים ונוצרים, דרוזים, בדואים וצ׳רקסים. בלי יוצא מן הכלל. כשאני מביא מיליוני חיסונים אני מציל את חייהם של כל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל".

נתניהו תקף את הרשימה המשותפת ואמר כי "ההפגנות של הרשימה המשותפת הם סימן לייאוש. יש להם סיבה להתייאש. גם הם רואים את התמיכה שהולכת וגוברת בי ובליכוד בקרב החברה הערבית. זה מרגש אותי מאוד. אני נרגש לראות את השינוי העצום שמתחולל בחברה הערבית כלפיי וכלפי הליכוד בהנהגתי".

"אזרחי ישראל הערבים, אתם מצטרפים לליכוד משום שאתם רוצים להצטרף סוף סוף למפלגת שלטון, למפלגה עם קבלות שיש לה הנהגה חזקה וכוח ורצון להביא יחד איתכם ועבורכם עתיד של שילוב, של שגשוג, של ביטחון. נעשה זאת יחד. אם יהודים וערבים יכולים לרקוד יחד ברחובות דובאי, הם יכולים לרקוד יחד גם במדינת ישראל. עידן חדש מתחיל היום – של שגשוג, שילוב וביטחון, דברי ראש הממשלה.

ראש עירית נצרת עלי סאלם אמר: "אני איש שלום, אני מאמין בקיום. הגיע הזמן שאנו נאמין שאנחנו יכולים לחיות ביחד. אנו רוצים להרגיש כי אנחנו חיים יותר ביחד. מ-48 ועד היום אנו משלמים מחיר כבד. הגיע הזמן שתתייחסו אלינו כמו שאתם מתייחסים לאזרחים היהודים. אנו לא יורקים בצלחת. אנחנו מכבדים. ומי שלא טוב לו – שילך. אבל לא להרוס ולא להפריע".

"חלק גדול מהמשותפת אני לא רואה אותם ולא סופר אותם. תחליפו את התקליט שלכם. תגידו שאנחנו רוצים שלום ורוצים טוב לחברה הערבית. מה שראש הממשלה עשה, אף אחד לא עשה. בחיים לא היה לנו טוב כמו עכשיו. אם לא אתה היית מטפל בקורונה אני לא יודע מה היינו עושים. אתה דואג לכל התושבים. ועם כל הבאלגן שיש אתה עושה שלום, ושלום זה טוב. מבטיח לך שאנחנו נתמוך בך שתמשיך ותיתן. אין מנהיג כמוך בכל המדינה שיכול לתת לא רק לערבים ולא רק ליהודים. המשותפת לא עשו כלום, כל החברה הערבית מאוכזבת מהיחס ומהעבודה שלהם".

ראש עיריית נצרת עלי סלאם ציין שיחד עם הסיוע לערביי ישראל, ישנו צורך בכינון שלום עם הפלסטינים. "הוכחת שאתה יכול לעשות שלום", אמר סלאם לנתניהו. "אנחנו ערביי ישראל נהיה גשר השלום. כל מה שאתה עושה – אם לא יהיה שלום אמיתי עם הפלסטינים, זה לא טוב, נמאס לנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים